هوش مصنوعی Sora توسط OpenAI به هالیوود می‌رود

ictna 163194

شرکت OpenAI از پیشگامان دنیای هوش مصنوعی با محصولات خود در حوزه‌های مختلف تاثیر زیادی داشته است. مدیرعامل این شرکت قصد دارد از طریق محصولات خود روی هالیوود نیز اثر بگذارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سم آلتمن مدیرعامل OpenAI به دنبال اثرگذاری در هالیوود از طریق محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی است. وی قصد دارد برای استفاده از مدل هوش مصنوعی Sora با قطب سینمای جهان مذاکره کند. در صورتی که چنین اتفاقی روی دهد امکان تغییر هالیوود برای همیشه وجود دارد.

مدل هوش مصنوعی Sora نوعی هوش مصنوعی مولد است که می‌تواند از طریق دریافت اطلاعات از کاربران به تولید ویدیوی اختصاصی و مرتبط با خواسته آنان بپردازد. پیش از این نیز مدل های هوش مصنوعی مولد برای تولید ویدیو عرضه شده بود. اما شواهد نشان می‌دهد هوش مصنوعی Sora بسیار متفاوت از دیگر مدل‌های هوش مصنوعی است. خروجی‌های این مولد بسیار طبیعی جذاب و با کیفیت بوده و حتی ممکن است با فیلم‌های سینمایی اشتباه گرفته شود. در حالی که هنوز این مدل هوش مصنوعی به صورت عمومی در دسترس کاربران قرار نگرفته مدیرعامل OpenAI قصد دارد از آن در صنعت سینما و هالیوود استفاده کند.

طبق گزارشی که توسط یک منبع موثق منتشر شده است سم آلتمن ملاقات‌هایی را با بزرگان هالیوود ترتیب داده که طی هفته جاری انجام خواهد شد. وی قصد دارد در این ملاقات‌ها ارگردان‌های بزرگ هالیوود را برای استفاده از این هوش مصنوعی متقاعد کند. آلتمن پیش از این نیز چنین ملاقات‌هایی با چنین افرادی ترتیب داده بود.

OpenAI با وجود عدم عرضه Sora به صورت عمومی به برخی از بازیگران و کارگردان‌های هالیوود اجازه داده تا از این هوش مصنوعی استفاده کنند. بیانیه منتشر شده توسط این شرکت در این مورد شایعات مربوط به همکاری OpenAI با هالیوود را تایید می‌کند. با وجود ایجاد جذابیت کم نظیر در دنیای هوش مصنوعی و هالیوود احتمالاً استفاده از این مولد می‌تواند با مخالفت‌هایی همراه باشد. پیش از این نیز برخی بازیگران و دست‌اندرکاران در هالیوود نسبت به استفاده از هوش مصنوعی در صنعت سینما بیانیه صادر کرده و اعتراض خود را اعلام کرده‌اند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.