هوش مصنوعی می‌تواند همه‌گیری بعدی را پیش بینی کند

3420928

هوش مصنوعی جدید قادر است با استفاده از فناوری یادگیری ماشینی انواع خطرناک ویروس‌ها را شناسایی و در مورد همه‌گیری بعدی آگاهی دهد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، دانشمندان نوعی سیستم هوش مصنوعی برای شناسایی همه‌گیری بعدی توسعه دادند. این فناوری می‌تواند با شناسایی خطرناک‌ترین گونه‌های ویروس نسبت به تبدیل شدن آنها به تهدید بزرگ جهانی هشدار دهد. طبق مطالعات موسسه پژوهش اسکریپس و دانشگاه نورث وسترن در آمریکا سیستم هشدار اولیه تشخیص ناهنجاری EWAD می‌تواند با استفاده از فناوری یادگیری ماشینی و بررسی توالی‌های ژنتیکی، و میزان مرگ و میر در اثر ویروس‌ها نسبت به همه‌گیری بعدی هشدار دهد.

این سیستم EWAD با استفاده از داده‌های واقعی مربوط به همه‌گیری کوید ۱۹ آموزش داده شده و آزمایش‌های انجام گرفته روی آن نیز نشان می‌دهد که امکان پیش بینی دقیق حتی در زمان جهش ویروس و یا گونه‌های نگران کننده نیز وجود دارد.

همچنین این فناوری می‌تواند در مورد اقدامات بهداشت عمومی مانند واکسن و یا استفاده از ماسک نیز تخمین‌هایی زده و رعایت آنها را بر تکامل ویروس نشان دهد.

به گفته پژوهشگران این سیستم قادر به شناسایی الگوها و قوانین مربوط به تکامل ویروس بوده و همچنین توانایی ارائه اطاعات مهم در رابطه با بیولوژی اولیه ویروس‌ها و نحوه سازگاری با محیط‌های اطراف را خواهد داشت. همه این موارد میتواند کاربرد بسیار مهمی در درمان و استراتژی پیشگیری در مواجهه با بیماری‌های ویروسی داشته باشد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.