هوش مصنوعی روح تازه‌ای به بازار موبایل می‌دمد

2022 6 cristiano amon qualcomm ceo speech ces 2022 638bb7be30170ea02c15ca64

کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، در مصاحبه‌‌ی جدیدی با CNBC گفته است که ظرفیت‌های زیادی برای آینده‌ی هوش مصنوعی می‌بیند. آمون می‌گوید کنفرانس مطبوعاتی بعدی کوالکام که ماه آینده برگزار می‌شود، به تغییرات مهمی در فناوری‌های موبایلی منتهی خواهد شد. به‌گفته‌ی آمون، پردازند‌ه‌ی جدید کوالکام ممکن است چرخه‌ی ارتقای جدیدی برای گوشی‌ها ایجاد کند.

آمون این اظهارات را در حالی مطرح کرده است که فروش گوشی‌های هوشمند در یک سال اخیر با افت درخورتوجهی مواجه شده و این روند همچنان ادامه دارد. بسیاری از مردم به‌دلیل بلوغ گوشی‌های هوشمند و افزایش مشکلات اقتصادی، ترجیح می‌دهند برای مدت طولانی‌تری از موبایل خود استفاده کنند. هم‌زمان قیمت موبایل پرچم‌دار اکثر برندها افزایش یافته است تا قدرت خرید مردم کاهش یابد.

فروش جهانی گوشی در سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۱۱٫۳ درصد درمقایسه‌با سال ۲۰۲۱ افت کرد و به ۱٫۲۱ میلیارد دستگاه رسید. این نخستین‌بار از سال ۲۰۱۳ است که حجم تولید گوشی‌های هوشمند به ۱٫۲۱ میلیارد دستگاه می‌رسد. از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۳ ابعاد بازار موبایل به‌طور پیوسته در حال رشد بود.

آمون می‌گوید کوالکام با الهام از اقداماتی که مایکروسافت در بازار کامپیوتر انجام داده است، می‌خواهد هوش مصنوعی و سرویس‌هایی مثل ChatGPT را وارد موبایل کند. کوالکام رویکرد متفاوتی با انویدیا برای ورود به بازار هوش مصنوعی در پیش می‌گیرد.

کوالکام در پی اضافه‌کردن هوش مصنوعی به موبایل و سایر دستگاه‌ها است؛ درحالی‌که انویدیا روی هوش مصنوعی در حوزه‌ی دیتاسنتر متمرکز شده است. برخی از شایعه‌ها به افزایش هزینه‌ی تولید تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 3 اشاره کرده‌اند. هرگونه افزایش قیمت CPU در‌نهایت به افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند منتهی خواهد شد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.