هوش مصنوعی جدید گوگل با دریافت امواج مغزی آن را به موسیقی تبدیل می کند

تبدیل امواج مغزی به موسیقی با هوش مصنوعی ممکن شد

الگوی مغزی ایجاد شده توسط مغز در زمان گوش دادن به موسیقی توسط هوش مصنوعی دریافت و سپس موسیقی جدیدی با کمک همان الگو ارائه میشود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل به عنوان شرکت فناوری ارتئه دهنده هوش مصنوعی ، مقاله ای را با نام Brain2music منتشر کرد و در آن در مورد فناوری جدیدی صحبت کرده است که می تواند الگوهای مغزی را به موسیقی مبدل کند.

در مطالعه انجام شده از داده های مربوط به fMRI پنج فرد در زمان گوش دادن به انواع سبک های موسیقی استفاده شد. آنها کلیپ های موسیقی را به مدت ۱۵ ثانیا گوش دادند. این داده ها برای آموزش شبکه عصبی مورد استفاده قرارگرفت. هوش مصنوعی جدید گوگل با کمک این داده ها توانست به اطلاعات کاملی در رابطه با الگوهای فعالیت مغز و دیگر عناصر موسیقی دست پیدا کند.

این فناوری اکنون قادر به بازسازی موسیقی با استفاده از MusicLM است. در انتهای آزمایش مشخص شده موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی از نظر ریتم، ساز و حالت شباهت زیادی به موسیقی گوش داده شده توسط شرکت کنندگان بوده است. ساز و کار این هوش مصنوعی بدین گونه است که الگوهای مغزی ذهن را خوانده و با استفاده از آنها موسیقی مشابه با آن می سازد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.