هوش مصنوعی جدید دیپ مایند با قابلیت بهبود خودکار مهارت‌ها معرفی شد [+فیلم]

هوش مصنوعی جدید دیپ مایند با قابلیت‌های کاربردی مانند بهبود خودکار مهارت‌ها رونمایی شد. این هوش مصنوعی مخصوص ربات‌ها بوده و RoboCat نام دارد.

هوش مصنوعی جدید دیپ مایند مخصوص ربات‌ها معرفی شد. این مدل هوش مصنوعی RoboCat نام دارد و می‌تواند بدون اینکه آموزشی به آن داده شود، به صورت خودکار فعالیت کند. با روی کار آمدن تکنولوژی هوش مصنوعی، ربات‌ها بسیار هوشمندتر از قبل شده و می‌توانند بدون آموزش فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: ابزار رده‌بندی و مقایسه چت‌بات‌های هوش مصنوعی معرفی شد

هوش مصنوعی جدید دیپ مایند به‌نام RoboCat معرفی شد

ربات‌های نسل جدید تقریباً هر کاری می‌توانند انجام داده و حرکات کامل یک انسان را پس از آموزش و برنامه‌ریزی، تقلید کنند. با این حال، چه می‌شود اگر روزی یک ربات جدید ساخته شود که برای کارهای از پیش تعیین شده نیازی به آموزش نداشته و خودش کارهایی که باید انجام دهد را بیاموزد؟

برای تحقق این ایده، محققان شرکت دیپ مایند (یکی از زیرمجموعه‌های گوگل که در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین فعالیت دارد) از یک مدل هوش مصنوعی جدید برای ربات‌ها به نام RoboCat رونمایی کرده‌اند که می‌تواند طیف وسیعی از وظایف مختلف را در بازوهای رباتیک برعهده بگیرد.

هوش مصنوعی جدید دیپ مایند به‌نام RoboCat معرفی شد

هوش مصنوعی جدید دیپ مایند به‌نام RoboCat معرفی شد

با این حال، اصلی‌ترین ویژگی RoboCat کنترل کامل بازوهای رباتیک نیست، بلکه قابلیت یادگیری و تطبیق با کارهای مختلف بدون دخالت انسان را می‌توان ویژگی منحصر به فرد آن توصیف کرد.

الکس لی (Alex Lee)، از محققان شرکت دیپ‌مایند و یکی از افراد تیم پشتیبانی RoboCat در رابطه با این دستاورد اعلام کرد:

ما با این هوش مصنوعی نشان دادیم که چطور مدل‌های بزرگ می‌توانند مجموعه‌ای از وظایف مختلف رباتیک را برعهده گرفته و بدون کمک انسان به سرعت با این وظایف سازگار شوند.

هوش مصنوعی جدید دیپ مایند به‌نام RoboCat معرفی شد

هوش مصنوعی جدید دیپ مایند به‌نام RoboCat معرفی شد

به گزارش Interestingengineering، مدل هوش مصنوعی RoboCat که با الهام گرفتن از معماری زبانی Gato توسعه یافته است (یک مدل AI قدرتمند از شرکت دیپ‌مایند که توانایی تجزیه و تحلیل متن، تصاویر و رویدادها را دارد)، در مرحله اول با تصاویر و داده‌های جمع‌آوری شده از بازوهای رباتیک شبیه‌سازی شده و واقعی آموزش دیده است.

در نهایت محققان دیپ‌مایند به هوش مصنوعی یاد داده‌اند که با طی کردن پنج مرحله مهم روش‌های انجام وظایف مختلف را پیدا کند. این پنج مرحله عبارت‌اند از:

  • حداقل ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ نمونه از اطلاعات مرتبط با کار مورد نظر را گردآوری کن.
  • عملکرد RoboCat را در انجام این کار بهبود بخشیده و یک نمونه جانبی از روند انجام کار ایجاد کن.
  • نمونه جانبی را به طور میانگین ۱۰ هزار مرتبه تمرین کن و اطلاعات بیشتری کسب کن.
  • اطلاعات کسب شده از این آزمایش‌ها را به مجموعه داده‌های RoboCar اضافه کن.
  • با استفاده از داده‌های جدید و آموزه‌های قبلی، مدل RoboCat را آموزش بده.

این مراحل به مدل هوش مصنوعی جدید شرکت DeepMind اجازه می‌دهد که سریعاً خود را با وظایف جدید تطبیق داده و بدون نیاز به آموزش انسانی، بهترین نتیجه را ارائه کند. به عنوان مثال، در صورتی که حتی در تمرینات و آموزش‌های اولیه هوش مصنوعی اطلاعاتی در مورد کار کردن با چنگک‌های رباتیک وجود نداشته باشد، این سیستم می‌تواند نحوه کار کردن با آن‌ها را به صورت خودکار بیاموزد.

به گفته محققان، هرچه کارهای جدیدتر و بیشتری توسط RoboCat انجام داده می‌شود، این مدل هوش مصنوعی پیشرفته‌تر شده و عملکرد بسیار بهتری در یادگیری و انجام وظایف از خود به نمایش می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ هوش مصنوعی جدید دیپ مایند چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.