هوش مصنوعی تقلید صدا OpenAI معرفی شد؛ از Voice Engine بیشتر بدانید

htoop18o openai

OpenAI تنها شرکتی نیست که به توسعه مدل‌های هوش مصنوعی پرداخته اما جزء اولین‌های این حوزه محسوب می‌شود. این شرکت به تازگی دست به اقدام جالبی زده و مدلی از هوش مصنوعی تقلید صدا به نام  Voice Engine را توسعه داده که می‌تواند با استفاده از کلیپ‌های صوتی کوتاه، صداهای مصنوعی ایجاد کند.گفته می‌شود این تکنولوژی هنوز عرضه عمومی نشده و تنها چند شرکت از جمله Age of Learning و HeyGen  به این ابزار دسترسی دارند. زبان‌های مختلفی از جمله انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و ژاپنی در نمونه‌های صوتی منتشر شده توسط OpenAI قابل مشاهده است. Voice Engine نه تنها قادر به خواندن متون به زبان اصلی فایل صوتی است، بلکه می‌تواند متون را به زبان‌های دیگر نیز تبدیل کند.

بیشتر بخوانید:  بهترین سایت های هوش مصنوعی برای گرافیست ها

هوش مصنوعی تقلید صدا OpenAI

با اعلام OpenAI، این فناوری از اواخر سال ۲۰۲۲  توسعه یافته و هم‌اکنون در API تبدیل متن به صدا و همچنین در ChatGPT، چت‌بات تولید شده توسط OpenAI، به‌کار می‌رود. ابزار Voice Engine با استفاده از داده‌هایی که حق کپی‌رایت دارند و همچنین با توجه به اطلاعاتی که طبق آنها آموزش دیده قادر به انجام این کار است.

با این وجود، برخی نگرانی‌ها درباره سوءاستفاده از این فناوری وجود دارد. اما OpenAI اعلام کرده که با شرکا توافق‌نامه‌هایی برای پیروی از سیاست‌های خود اعمال کرده است. طبق این سیاست‌ها، استفاده از Voice Engine برای جعل هویت افراد و سازمان‌ها بدون رضایت آن‌ها ممنوع است و نیاز به رضایت صریح و آگاهانه گوینده اصلی دارد.

برای محدود کردن امکان سوءاستفاده از این فناوری، سازندگان Voice Engine چندین پیشنهاد ارائه کرده‌اند، از جمله حذف تدریجی احراز هویت صوتی برای دسترسی به حساب‌های بانکی و تنظیم سیاست‌هایی برای محافظت از صدای افراد در هوش مصنوعی.

بیشتر بخوانید: 

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.