هواوی چون ققنوس از خاکستر برخاست؛ درآمد ۱۰۰ میلیاردی در سال ۲۰۲۳

هواوی می‌گوید با وجود ادامه تحریم‌های آمریکا علیه سازنده گوشی‌های چینی، درآمد آن در سال ۲۰۲۳ به ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده و به مسیر خود بازگشته است.

این شرکت روز جمعه اعلام کرد که فروش آن به بیش از ۷۰۰ میلیارد یوان (۹۸.۷ میلیارد دلار) در سال ۲۰۲۳ رسیده و این نشان‌دهنده رشد ۹ درصدی نسبت به ۶۴۲ میلیارد یوان (۹۲.۴ میلیارد دلار) گزارش‌شده در سال ۲۰۲۲ است.

این پیش‌بینی شواهد بیشتری را ارائه می‌کند که نشان می‌دهند هواوی پس از شروع تحریم‌های آمریکا در سال ۲۰۱۹ که برخی از خطوط تجاری شرکت را با محدودکردن دسترسی به فناوری‌های حیاتی جهانی مانند تراشه‌های پیشرفته فلج کرد، در حال بازگشت است.

هواوی چون ققنوس از خاکستر برخاست؛  درآمد 100 میلیاردی در سال 2023

درآمد سال ۲۰۲۳ هواوی در حالی گزارش شده که این شرکت همچنان با تحریم‌های چندساله‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کند که هدف آن محدودکردن دسترسی این شرکت به فناوری آمریکایی، به‌ویژه تراشه‌های پیشرفته است. در آگوست امسال، هوآوی اولین گوشی هوشمند ۵G خود را عرضه کرد. این امر نشان‌دهنده پیشرفتی در ساخت تراشه برای پکن است که قبلاً به قطعات آمریکایی متکی بود.

کن هو، یکی از روسای هواوی، در پیام پایان سال خود به کارکنان گفت: پس از سال‌ها کار سخت، موفق شدیم طوفان را پشت سر بگذاریم و اکنون تقریباً به مسیر برگشته‌ایم. ما باید آگاه باشیم که تغییرات در محیط کسب‌وکار تنها ناشی از درگیری های ژئوپلیتیکی نیست، بلکه در نتیجه نوسان چرخه‌های اقتصاد جهانی ایجاد شده است.

عملکرد گوشی‌های هوشمند هواوی

هواوی روز جمعه اعلام کرد که تجارت دستگاه.هایش از انتظارات برای سال ۲۰۲۳ فراتر رفته است. این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ این تجارت را دوبرابر کند.

در ماه آگوست، هواوی گوشی هوشمند میت ۶۰ پرو را معرفی کرد که از یک تراشه ساخت چین بهره می‌برد و تحریم‌های ایالات متحده برای جلوگیری از آن طراحی شده بود. اینکه هواوی چگونه می‌تواند یک گوشی هوشمند پیشرفته با پشتیبانی ۵G بدون قطعات کلیدی آمریکایی تولید کند، کارشناسان صنعت را شوکه کرد. این گوشی هوشمند نشان داد که هواوی و فناوری چینی به درجه جدیدی از خودکفایی رسیده‌اند.

میت ۶۰ پرو به هواوی کمک کرد تا در بین برندهای موبایل چینی به رتبه ۱ برسد و سهم بازار را از شرکت‌هایی مانند اپل نیز پس بگیرد. براساس تحقیقات Counterpoint، هواوی در سال ۲۰۲۳ سهم بازار را ازآن خود کرد و از ۱۰ درصد در سه ماهه اول به ۱۴ درصد در فصل سوم رشد کرد. سهم اپل در بازار چین در همین مدت از ۲۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش یافت.

هو در پیام پایان سال خود ادامه داد: سخت‌کوشی ما را قادر به زنده‌ماندن و رشد کرده است، اما هنوز چالش‌های جدی در پیش‌رو داریم. عدم قطعیت‌های ژئوپلیتیکی و اقتصادی فراوان است، در حالی که محدودیت‌های فناوری و موانع تجاری همچنان بر جهان تأثیر می‌گذارد.

در ماه دسامبر، جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده گفت که واشنگتن قوی‌ترین اقدامات ممکن را برای محافظت از امنیت ملی در واکنش به پیشرفت چین در تولید تراشه انجام خواهد داد.

هواوی زمانی یکی از شرکت‌های برتر گوشی‌های هوشمند در جهان بود و با اپل و سامسونگ رقابت می‌کرد. با این حال، پس از اینکه دولت ترامپ مجموعه‌ای از تحریم‌ها را در سال ۲۰۱۹ علیه غول مخابراتی چین اعمال کرد، فروش گوشی هوشمند به شدت کاهش یافت. در سال ۲۰۲۰، واشنگتن در دور گسترده‌تری از تحریم‌ها، عرضه تراشه‌های جهانی هواوی را قطع کرد.

در نتیجه، هواوی به تولید بیشتر گوشی‌های ۴G یا تکیه بر عرضه محدود تراشه‌های ذخیره‌شده ۵G تنزل یافته بود. قبل از میت ۶۰، کیرین ۹۰۰۰ ۵G آخرین چیپست ۵G که هواوی بود که میت ۴۰ پرو ۲۰۲۰ را تامین می‌کرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.