هواوی و اریکسون برای استفاده از پتنت‌های ۵G و ۴G قرارداد همکاری بلندمدت امضا کردند

ericsson huawei 64e9ca505e5e0545e3160098

گوشی هواوی و گوشی اریکسون اولین چیزی است که با شنیدن نام این برندها به ذهن ما خطور می‌کند. البته این دو شرکت اشتراک قابل‌توجه دیگری نیز دارند و علاوه‌بر ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی، در حوزه‌ی مخابرات نیز فعالیت می‌کنند. هردو برند مذکور تخصص و سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در این زمینه دارند و متأسفانه به‌دلیل اختلافات مرتبط با گواهی‌های حق‌ اختراع، تنش‌هایی بین آن‌ها ایجاد شده است. اکنون به‌نظر می‌رسد این دو شرکت قرارداد طولانی‌مدتی برای حل اختلافات مربوط به پتنت فناوری‌های ۳G، ۴G و ۵G امضاء کرده‌اند.

هواوی و اریکسون سال ۲۰۱۹ بر سر مجوز ثبت‌ اختراع مربوط به فناوری‌های ۲G، ۳G، ۴G و ۵G با یکدیگر درگیر شدند. این اختلافات تأثیر مهمی روی صنعت جهانی ارتباطات داشت و باعث شد دریافت مجوز لازم برای فروش محصولات الکترونیکی در برخی بازارها برای هواوی دشوارتر شود.

طبق اعلام هواوی اکنون این شرکت و اریکسون با امضای قرارداد بلندمدت برای اشتراک‌گذاری پتنت‌های مهم، مشکلاتشان را برطرف کرده‌اند. این قرارداد به زیرساخت‌های شبکه و دستگاه‌های مصرفی شرکت‌ها مربوط می‌شود و به‌ هردو طرف امکان دسترسی جهانی به فناوری‌های استانداردشده و ثبت‌شده یکدیگر را می‌دهد.

آلن فن، رئیس بخش مالکیت معنوی هواوی گفت:

هواوی طی ۲۰ سال گذشته یکی از مشارکت‌کنندگان اصلی استانداردهای ICT ازجمله استانداردهای تلفن همراه، وای‌فای و کدک‌های چندرسانه‌ای بوده است. سال ۲۰۲۲ این شرکت از نظر تعداد درخواست‌های ثبت پتنت با ۴۵۰۵ مورد در صدر رتبه‌بندی متقاضیان اداره‌ی ثبت‌ اختراع اروپا قرار گرفت.

فن دربخش دیگری از توضیحاتش گفت:

هواوی به‌عنوان مالک و مجری SEP به‌دنبال رویکردی متعادل برای صدور مجوز است. این شرکت با امضای قرارداد همکاری، هم به فناوری‌های کلیدی دسترسی پیدا می‌کند و هم امکان دسترسی به این تکنولوژی‌ها را دراختیار اریکسون قرار می‌دهد. فن می‌گوید این توافق نتیجه‌ی بحث‌های فشرده‌ای محسوب می‌شود که منافع دارندگان و مجریان حق‌ اختراع را به‌طور عادلانه تأمین می‌کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.