هواوی نزدیک به نیمی از فروش گوشی های تاشو بازار چین را در اختیار دارد

IDC امروز گزارش جدیدی را در خصوص بازار گوشی های تاشو در چین به اشتراک گذاشته و در همین راستا مشخص شده که هواوی با مدل گوشی‌های خود بر این بخش از بازار تسلط دارد. در همین رابطه مشخص شده که بازار گوشی‌های تاشو در چین بیش از ۳ میلیون دستگاه در سه ماهه آخر ۲۰۲۲ فروش داشته که این نسبت به سال گذشته رشد قابل توجه ۱۱۸ درصد را نشان می‌دهد.

علاوه بر این دسته بندی کلی، بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ شاهد رشد ۰.۵ درصدی بوده اما در ۲۰۲۲ این رقم به بیش از دو برابر یعنی ۱.۲ درصد رسیده است. در این مدت زمانی، هواوی با ۴۷.۴ درصد از سهم بازار گوشی‌های تاشو فروشنده اصلی در این بخش بوده است. این آمار نشان می‌دهد که هواوی یکی از شرکت‌های عمده فناوری در چین، تقریبا نیمی از بازار گوشی‌های هوشمند در داخل این کشور را در دست دارد.

هواوی گوشی تاشو چین

بیشتر مدل گوشی های فروخته شده هواوی در چین در بخش تاشو را محصولاتی مانند Pocket S ،Mate Xs 2 ،P50 Pocket و حتی Mate X2 تشکیل می‌دهند. با این وجود سامسونگ دیگر شرکت محبوب در این بخش که به صورت جهانی فعالیت دارد با سهم ۱۶.۵ درصدی از بازار اسمارت فون‌های تاشو در داخل چین دوم است و کره‌ای‌ها با فروش گلکسی زد فلیپ ۳، زد فلیپ ۴ و همچنین سری زد فولد ۴ فروش خوبی را در داخل چین تجربه کرده‌اند.

در رده سوم این بازار نیز شرکت دیگر چینی یعنی Oppo با ۱۳.۸ درصد از سهم بازار قرار دارد. با این حال نکته جالب در خصوص اوپو این است که این شرکت تنها با فروش مدل گوشی Find N به این جایگاه دست یافته است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.