همکاری AMD و Arena برای بهبود عملکرد و کارایی پردازنده گرافیکی Radeon نسل بعدی!

احتمالا برای شما هم جالب خواهد بود اگر بدانید، شرکت‌های AMD و Arena AI برای بهبود عملکرد پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی، بهینه‌سازی و کارایی بهتر، با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

همکاری AMD و Arena: استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد و بهینه‌سازی انرژی در چیپ‌های گرافیکی

هر دو شرکت AMD و انویدیا از هوش مصنوعی به شکلی استفاده می‌کنند تا پردازنده‌های گرافیکی خود را سریع‌تر کنند. شرکت انویدیا دارای طیف وسیعی از ابزارهای توسعه است که نه تنها به ساخت چیپ‌های گرافیکی بهتر کمک می‌کند، بلکه به فرآیند تولید سرعت می‌بخشد، در حالی که کمپانی AMD از هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد و بهینه سازی قدرت در محصولات خود استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد که شرکت‌های AMD و Arena به تازگی همکاری خود را در زمینه سرمایه گذاری با هوش مصنوعی اعلام کردند. طی این همکاری، این دو شرکت از مدل‌های هوش مصنوعی برای بهتر کردن پردازنده‌های گرافیکی خود استفاده می‌کنند. تا به این لحظه هیچ پردازنده گرافیکی خاصی رونمایی نشده است، با این وجود به نظر می‌رسد که ممکن است شاهد بهینه سازی در تراشه‌های نسل بعدی، مانند خط تولید RDNA 4 باشیم.

بیانیه مطبوعاتی: کمپانی Arena، توسعه دهنده مدل‌های پایه هوش مصنوعی، امروز همکاری خود را برای گسترش استقرار برنامه Arena Atlas، اولین محصول تست و بهینه‌سازی هوش مصنوعی در جهان، توسط شرکت AMD برای آخرین فناوری نیمه‌رسانای گره‌های فرآیندی اعلام کرد.

برنامه Arena Atlas چیست و چگونه به فرآیند تولید سرعت می‌بخشد؟

در طول سال ۲۰۲۳، شرکت AMD و کمپانی Arena برنامه Atlas را برای تست و بهینه‌سازی چیپ‌های گرافیکی AMD Radeon اجرا کردند. با شناسایی سریع و مستقل بهینه‌سازی‌های قدرت و عملکرد، مهندسان شرکت AMD می‌توانند بر روی کارهای دیگر تمرکز کنند و باعث افزایش بهره‌وری و سرعت بخشیدن روند به توسعه محصول شوند. برنامه اطلس تسهیلات هوش مصنوعی را به فرآیند پیکربندی و آزمایش نیمه هادی اضافه می‌کند و دستگاه‌های بهتر و سریع‌تری را برای مصرف کنندگان و متخصصان فراهم می‌کند.

همکاری AMD و Arena برای بهبود عملکرد و کارایی پردازنده گرافیکی Radeon نسل بعدی!
منبع تصویر: شرکت AMD

لازم به ذکر است که اطلس می‌تواند داده‌های چندوجهی را فراتر از متن و ویدیوی استاندارد – مانند منحنی‌های قدرت، نمایه‌های حرارتی، و پخش ویدیوی HD – برای ایجاد درک کامل‌تر از نحوه رفتار یک چیپ گرافیکی پیچیده درک کند. این ویژگی به اطلس اجازه می‌دهد تا کارهای تست و تنظیم را به طور مستقل اجرا کند، بار کاری مهندسان را کاهش دهد و به تسریع برخی از جنبه‌های برنامه‌های محصول جدید کمک کند. Pratap Ranade ، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت Arena، بیان کرد: آنچه ما با اطلس برای انجام آزمایش ثابت کردیم، تازه شروع ماجرا است. در آینده، اطلس همچنین می‌تواند به اشکال‌زدایی، تجزیه و تحلیل علت ریشه‌ای و در نهایت طراحی تراشه‌های بهتر و سایر لوازم الکترونیکی پیچیده کمک کند.

در همین رابطه Andrej Zdravkovic، مدیر ارشد نرم افزار در AMD گفت: شرکت AMD علاوه بر توانمندسازی مشتریان خود با جدیدترین قابلیت‌ها برای استفاده از تمام قدرت هوش مصنوعی در مشاغل و صنایع خود، متعهد است که از فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی داخلی برای بهبود فرآیندها و در نهایت ارائه گزینه‌های بهتر به مشتریان خود استفاده کند. 

باید اضافه کرد که برنامه Atlas به ساده‌سازی فرآیند فشرده و طولانی مدت پیکربندی و آزمایش فناوری‌های گرافیکی پیچیده امروزی کمک خواهد کرد و به مهندسان ما اجازه می‌دهد تا بهینه‌سازی‌ها را برای محصولات نسل بعدی به حداکثر برسانند.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.