همکاری غیرمنتظره سامسونگ و خالق ChatGPT در آستانه رسمی‌شدن است

sam altman former openai ceo side suit photo 655bc05c7c0c309f9443483c

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، برای دیدار با رهبران صنعت نیمه‌هادی به ویژه سامسونگ الکترونیکس و اس‌کی هاینیکس، به کره‌ی جنوبی سفر کرده است. بلومبرگ گزارش می‌دهد که سفر او در درجه‌ی اول برای بررسی مشارکت‌های احتمالی در سرمایه‌گذاری روی تولید پردازنده‌‌ی هوش مصنوعی متمرکز است.

آلتمن قرار است با مدیران چندین بخش از سامسونگ، ملاقات کند. ملاقات‌های او با واحد‌های System LSI که پردازنده‌‌ها را طراحی می‌کند، Samsung Semiconductor که حافظه‌ی DRAM و ۳D NAND را تولید می‌کند و Samsung Foundry که پردازنده‌‌ می‌سازد، خواهد بود.

جلسات با کسب‌و‌کارهای مختلف سامسونگ ممکن است نشان‌دهنده‌ی این باشد که آلتمن در حال بررسی راه‌هایی برای طراحی پردازنده‌های هوش مصنوعی، تولید آنها و سپس تجهیز آنها به حافظه‌ی مدنظر است.

احتمالا هدف آلتمن رسیدگی به مسئله‌ی کمبود پردازنده‌‌ی هوش مصنوعی و تأمین نیازهای OpenAI برای توسعه‌ی هوش جامع مصنوعی (AGI) است. فناوری *Q (با تلفظ کیو استار) OpenAI می‌تواند استدلال هوش مصنوعی را به‌شدت پیش ببرد و احتمالا اولین قدم محکم OpenAI در راستای دست‌یابی به هوش جامع مصنوعی است.

مقالات مرتبط

گفته می‌شود OpenAI برای توسعه‌ی پروژه‌ی *Q به منابع بیشتری نیاز دارد تا بتواند آن را به سطح مناسب تجاری برساند. به همین دلیل است که به تامین پردازنده‌‌ نیاز دارد. شاید OpenAI برای رسیدن به هدف مذکور به پردازنده‌هایی متفاوت‌از کارت گرافیک انویدیا و پردازنده اینتل نیاز دارد.

آلتمن قرار است با مدیرعامل اس‌کی هاینیکس، شرکت تولیدکننده‌ی تراشه‌ی حافظه، ملاقات کند. آلتمن احتمالا با این شرکت بر سر تامین حافظه‌ی HBM پردازنده‌های هوش مصنوعی مذاکره خواهد کرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.