همه چیز در مورد آپدیت One UI.6.1، از تاریخ انتشار تا دستگاه های گیرنده!

اولین بار بحث آپدیت ONE UI 6.1 با معرفی پرچمدارهای Galaxy S24 به پیش کشیده شد که در این آپدیت کاملا برخلاف آپدیت‌های قبلی، ویژگی‌های مهم و برجسته مدیون هوش مصنوعی هستند. به همین دلیل پیشرفت‌های حاصل شده هم دست به دست هم داده‌اند تا باعث متمایز شدن One UI 6.1 نسبت به سایر نسخه‌های رابط کاربری شوند.

آپدیت One UI 6.1 بدون در نظر گرفتن ویژگی‌های هوش مصنوعی، ممکن است بسیار محدود کننده به نظر بیاید؛ اما این در حالی است که ویژگی‌های غیر مرتبط آن با هوش مصنوعی هم به طرز شگفت‌انگیزی جالب و سرگرم کننده است. برای مثال پشتیبانی از تصاویر پس‌زمینه هنگام استفاده از قابلیت همیشه روشن یا همان Always On Display قابلیتی است که در به روز رسانی‌های قدیمی برای دستگاه‌های قدیمی‌تر در دسترس نبوده و نخواهد بود.

قاعدتا بعد از معرفی این آپدیت، بحث اصلی به اینجا می‌رسد که کدام یک از دستگاه‌های سامسونگ واجد شرایط دریافت این به روز رسانی جذاب هستند که تاکنون، اطلاعاتی در این درباره به جز پرچمداران سال ۲۰۲۳ سامسونگ (مانند مجموعه گلکسی S23، گلکسی S23 FE، Z Fold 5، Z Flip 5، و گلکسی تب S9)، در دنیای تکنولوژی به بیرون درز پیدا نکرده است و ما هم مانند شما بی خبر هستیم. حتی حقیقتا در حال حاضر درباره تاریخ انتشار آپدیت One UI 6.1 بر روی گوشی‌ها و تبلت‌های واجد شرایط هم اطلاعاتی وجود ندارد.

تاریخ انتشار آپدیت One UI.6.1

تاریخ انتشار آپدیت One UI.6.1

زمان ورود One UI 6.1 بر روی دیگر دستگاه‌ها هنوز مشخص نیست. با توجه به سرعت معمول سامسونگ در انتشار به‌روزرسانی‌های One UI، به ویژه آپدیت‌های کوچکی که همراه با نسخه جدید اندروید نیستند، پیش‌بینی کردن آن سخت است. تنها فرضیه‌ای که نسبتاً مطمئن است این فرضیه به نظر می‌آید که آپدیت One UI 6.1 باید در طول شش ماه اول سال ۲۰۲۴ به همه گوشی‌ها و تبلت‌های واجد شرایط برسد.

رابط کاربری ONE UI 6.1 از چه دستگاه هایی پشتیبانی می کند؟

طبق اخبار ۲۷ فوریه ۲۰۲۴ این طور که مشخص است، همچنان فهرست دستگاه‌های واجد شرایط برای آپدیت One UI 6.1 در حال تکمیل شدن است. با این حال نام برخی از دستگاه هم به تازگی به گوش رسیده است که لیست آن‌ها را برای شما قرار می‌دهیم.

 آپدیت One UI.6.1 برای سری S

سری گلکسی S24 (که از اول با One UI 6.1 عرضه شده‌اند)
سری گلکسی S23
سری گلکسی S22
سری گلکسی S21
گلکسی S21 FE

 آپدیت One UI.6.1 برای سری Z

گلکسی Z Fold 5 و Flip 5
گلکسی Z Fold 4 و Flip 4
گلکسی Z Fold 3 و Flip 3

 آپدیت One UI.6.1 برای سری گلکسی Tab

سری گلکسی Tab S9
سری گلکسی Tab S8
گلکسی Tab S7 FE
سری گلکسی Tab A9
گلکسی Tab A7 Lite

 آپدیت One UI.6.1 برای سری A

گلکسی A54
گلکسی A34

نکته مهم اینجا است که این جداول به طور قطع دستگاه‌های بیشتری را در آینده درون خود جای می‌دهند، چرا که این خبر دائما نیاز به آپدیت دارد.

برای آپدیت One UI.6.1 چه نتیجه گیری می توان انجام داد؟

آپدیت One UI.6.1

در حقیقت اینطور که به گوش می‌رسد، سامسونگ قصد دارد با ارائه آپدیت One UI 6.1 تغییرات مهمی را برای دستگاه‌های دریافت کننده ایجاد کند که نیمی از این تغییرات با تمرکز بر ویژگی‌های قدرتمند هوش مصنوعی مانند Galaxy AI و ادغام آن با Quick Share رخ خواهد داد.

تاکنون، فقط سری گلکسی S24 با One UI 6.1 عرضه شده است و زمان بروزرسانی برای سایر دستگاه‌ها مبهم است. تاریخ عرضه برای پرچمداران سال ۲۰۲۳ سامسونگ بین March و May است. برای سایر گوشی‌ها و تبلت‌ها هم تاریخ دقیقی همچنان وجود ندارد؛ با این حال انتظار می‌رودکه آپدیت تا نیمه اول سال ۲۰۲۴ به تمام دستگاه‌های سازگار برسد.

نکته: ماه March از ۱۱ اسفند شروع شده و تا ۱۲ فروردین ادامه دارد. در خصوص ماه May هم باید گفت که این ماه از ۱۲ اردیبهشت شروع شده و تا ۱۱ خرداد ادامه خواهد داشت.

ads

بررسی گوشی هواوی پی ۶۰ پرو به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی هواوی p60 pro

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.