هم‌زمان با هفته بزرگداشت میراث فرهنگی؛افتتاح کارگاه مرمت اشیا تاریخی در فارس

آیین گشایش کارگاه مرمت اشیا تاریخی فارس امروز یکم خردادماه ۱۴۰۲ به مناسبت هفته بزرگداشت میراث فرهنگی و روز جهانی موزه در ارگ کریم‌خانی شیراز با همکاری انجمن صنفی مرمت گران فارس و موزه تاریخ تجارت جندی شاپور برگزار شد.
به گزارش سینا پرس فارس، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس سید مؤید محسن نژاد در آیین گشایش این کارگاه مرمت گفت: استان فارس به لحاظ وجود آثار شاخص و ارزشمند موزه‌ای و لزوم مدمت این اشیا و حفاظت و نگهداری علمی از آن‌ها نیازمند وجود یک کارگاه مرمت اشیا بود که این کارگاه در فاز اول راه‌اندازی شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت؛ فازهای بعدی کارگاه مرمت و همچنین فضای قرنطینه و حفاظت از اشیا نیز راه‌اندازی می‌شود.
او ادامه داد: با توجه به وجود برخی موزه‌های خصوصی و یا دولتی و نیاز به نگهداری و مرمت آثار موجود در این موزه‌ها این آمادگی وجود دارد که با آن مجموعه‌ها نیز برای مرمت اشیا همکاری شود
مرمت سکه‌های تاریخی بر اساس اصول مرمتی با حفظ اصالت سکه‌ها، آسیب‌شناسی و آسیب نگاری آثار و اشیا، پاک‌سازی نقوش اشیا موزه‌ای و وصالی با مواد مرمتی، رسوب‌شناسی و پاک‌سازی سفالینه‌های تاریخی ازجمله اقداماتی است که توسط کارشناسان مرمت بر روی اشیا در این کارگاه انجام می‌شود.
گزارش: فتانه حق پرست

نوشته

هم‌زمان با هفته بزرگداشت میراث فرهنگی؛

افتتاح کارگاه مرمت اشیا تاریخی در فارس اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.