همزمان با عید سعید غدیرخم؛کافه دختران ماه دخت افتتاح شد

همزمان با عید سعید غدیر خم، کافه دختران ماه دخت در پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم جهاد دانشگاهی استان فارس افتتاح شد.

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر امیرحسین استقلال رییس جهاد دانشگاهی استان فارس، جمعه ۱۶ تیرماه در این مراسم، همزمانی افتتاح کافه دختران ماه‌دخت را با عید سعید غدیرخم به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد زیر سایه الطاف اهل بیت علیهم السلام این مرکز منشأ آرامش و برکت برای دختران نوجوان باشد.

از طرح های فرهنگی موسسات مستقر در پارک علم و فناوری حمایت میکنیم

مهندس جواد جوکار، مدیر پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی استان فارس نیز در حاشیه افتتاح این کافه عنوان کرد: کافه دختران ماه دخت توسط مرکز تربیت تفریحی طوبی از مجموعه های مستقر در پارک، اجرایی شد و مدیریت پارک حمایت خود را از جهت در اختیار قرار دادن فضا و امکانات برای اجرای طرح های فرهنگی به ویژه برای نسل جوان اعلام می‌دارد.

وی افزود: در همین راستا اردوهای علمی تفریحی نیز برای کسب تجربه بیشتر دانش آموزان توسط پارک علم و فناوری طرح ریزی شده است که با همکاری مجموعه طوبی و یکی از شرکت های گردشگری اجرایی خواهد شد.

دختران نوجوان باید شنیده شوند

زینب ذاکری نیا مدیر مرکز تربیت تفریحی طوبی در آیین افتتاح این مرکز، آن را مکانی امن برای بروز استعدادها و توانمندی های دختران نوجوان، گذران اوقات فراغت و فضایی برای بیان احساسات و چالش های ذهنی آنها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه یک سال پیش طرح ایجاد کافه های دخترانه از طرف معاونت گردشگری استانداری فارس مطرح شد اما اقدامی برای اجرایی کردن آن از سوی نهادهای اجرایی صورت نگرفت اظهار داشت: دختران نوجوان باید شنیده شوند؛ آنها پر از انرژی، ایده‌های خلاقانه و تفکرات نوآورانه هستند که شاید کمتر مجال بروز و ظهور پیدا کرده‌اند و ما به دنبال ایجاد فضایی برای تحقق این هدف هستیم.

او با اشاره به اینکه تاکنون تلاش های بسیاری برای ایجاد چنین فضایی انجام داده و با موانع بسیاری روبرو شده است، افزود: هم اکنون با نظر مساعد رئیس محترم جهاد دانشگاهی و همکاری مدیر محترم پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی استان فارس مکانی برای اجرای این هدف اختصاص یافت که جای تشکر و تقدیر فراوان دارد.

ذاکری نیا افزود: این فضا که در مرکز شهر قرار دارد و دسترسی به آن آسان است بصورت آزمایشی برای این موضوع اختصاص یافته و شامل استودیو حرفه ای نیز می‌باشد که امید است در کنار مشاوران خبره و تیم های فرهنگی و تولید محتوای حاضر در پارک فرصتی برای گفتگو و تعامل و بروز استعدادهای دختران نوجوان فراهم شود.

مدیر موسسه طوبی که هدف مجموعه خود را استفاده از زبان هنر و رسانه برای ارتباط با مخاطب عنوان کرد، افزود: ما در عصری زندگی میکنیم که نسل جدید تفاوتهای چشم گیری با نسل گذشته دارد این نسل به ابزارهای رسانه ای مجهز است و به راحتی با دنیا ارتباط برقرار میکند و لازم است برای تعامل با ایشان شیوه های کهنه و کلیشه ای گذشته را کنار گذاشته و از روش های نوین و زبان روز برای درکشان استفاده کنیم.

وی افزود: کافه دختران ماه‌دخت را قرار است خود دختران دهه هشتادی در کنار تسهیلگران پارک علم و فناوری مدیریت کنند، آنها کسب و کارهای کوچک را نیز در این فضا تجربه خواهند کرد و مهارت های لازم را طی دوره های مختلف کسب خواهند کرد.

ذاکری نیا در پایان افزود: آماده همکاری با بخش خصوصی و مجموعه های مردمی فعال در حوزه نوجوانان برای توسعه کمی و کیفی این طرح هستیم.

گزارش: فتانه حق پرست

نوشته

همزمان با عید سعید غدیرخم؛

کافه دختران ماه دخت افتتاح شد اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.