همراه با پلی‌استیشن ۵ خود چه بخریم؟ راهنمای خرید بهترین لوازم جانبی پلی‌استیشن

علی‌رغم اینکه بیش از دو سال از عمر کنسول جدید و نسل نهمی سونی می‌گذرد، هنوز هم دستیابی به آن در برخی کشورها دشوار است. البته این موضوع کمبود عرضه در کشور ما چندان مطرح نیست و چیزی که دسترسی بسیاری را به آن چالش‌برانگیز ساخته، قیمت نسبتا بالای آن است. در هر صورت اگر شما یکی از آن افراد خوش شانسی هستید که از این کنسول بهره می‌برید یا قصد خرید آن را در آینده‌ای نزدیک دارد، باید به یاد داشته باشید که هیچ کنسولی بدون لوازم جانبی کامل نیست و پلی‌استیشن ۵ نیز از این قاعده مستثنا نیست. خوشبختانه در همین مدت کوتاه لوازج جانبی مختلفی برای این کنسول در دسترس قرار گرفته که تجربه‌ی بازی‌ها را لذت‌بخش‌تر کرده‌اند. حال طی این مقاله به بهترین لوازم جانبی که می‌توانید همراه پلی‌استیشن ۵ خود تهیه کنید، خواهیم پرداخت.

دوال‌سنس

دوال‌سنس

دسته‌ی دوال‌سنس به اندازه‌ی خود کنسول هیجان‌انگیز است. از نظر طراحی، این احتمالا بزرگترین تغییر در ساختار معروف دسته‌ی پلی‌استیشن از زمان دسته‌ی بومرنگ است که البته هرگز عرضه نشد. البته فارغ از طراحی، این درون دسته است که آن را خاص کرده است. قابلیت بازخورد لمسی در این دسته جایگزین قابلیت رامبل شده و به توسعه‌دهندگان بازی اجازه می‌دهد تا نوعی لرزش‌های پویا را پیاده‌سازی کنند که شما را بیشتر در بازی‌هایشان غرق می‌کند. از طرفی ماشه‌های تطبیق‌پذیر باعث شده‌اند تا المان‌هایی نظیر تیراندازی لذت‌بخش‌تر از همیشه به نظر برسند. طبیعتا هنگام خرید پلی‌استیشن ۵، یک دوال‌سنس همراه آن دریافت خواهید کرد، اما اگر به دنبال تجربه‌ی بازی‌های چندنفره به صورت لوکال با دوستان و آشنایان خود هستید، بهتر است که یک دوال‌سنس اضافی تهیه کنید. البته اگر بودجه‌ی بیشتری دارید، دوال‌سنس ادج نیز به تازگی عرضه شده که از قابلیت‌های بیشتری برخوردار است.

دسته بازی پلی استیشن 5 سونی مدل DUALSENSE CFI-ZCT1W

۳,۴۰۲,۰۶۰

تومان

دسته بازی پلی استیشن 5 سونی مدل Edge

۱۶,۸۰۰,۰۰۰

۱۴,۹۵۲,۰۰۰

تومان

هدست PULSE 3D

هدست پالس 3D

در بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن نظیر ریترنال و Ratchet & Clank: Rift Apart که از فناوری Tempest 3D پلی‌استیشن ۵ بهره می‌برند، این قابلیت می‌تواند چشمگیر باشد. از نظر فنی، تقریبا هر هدفون استریوی قدیمی قادر به دادن خروجی صدای فراگیر هستند، اما اگر می‌خواهید به صورت بی‌سیم از صدا بهره ببرید، هدست پالس ۳D سونی انتخابی عالی است. این هدست به نوعی ساخته شده تا بیشترین بهره را از فناوری ذکر شده ببریم و در دو نوع رنگبندی خود بسیار زیبا به نظر می‌رسد و با کنسول و دسته‌‌ها طراحی مشابهی دارد. این هدست دارای یک آداپتور بی‌سیم است که آن را به پورت یواس‌بی کنسول خود وصل می‌کنید، با این حال در صورت بروز هر مشکلی، به لطف جک ۳.۵ میلی‌متری همیشه می‌توانید با سیم نیز از آن استفاده کنید. البته اگر می‌خواهید بودجه‌ی بیشتری برای هدست در نظر بگیرید، گزینه‌هایی نظیر Sony Inzone H9 و استیل سریز مدل Arctis7 2021 Edition نیز پیشنهاد می‌شود.

هدست سونی مدل PULSE 3D مخصوص پلی استیشن 4 و 5
هدست مخصوص بازی استیل سریز مدل Arctis7 2021 Edition

هارد

هارد اکسترنال

با توجه به حجم بالای بازی‌های مدرن، پر کردن حافظه‌ی داخلی ۸۲۵ گیگابایتی پلی‌استیشن ۵ اصلا طول نخواهد کشید. خوشبختانه می‌توانید این حافظه را گسترش دهید. گزینه های خوب زیادی نظیر WD BLACK SN850 از شرکت وسترن دیجیتال یا اس‌اس‌دی مدل ۹۹۰ PRO از سامسونگ وجود دارد که برای استفاده از آن باید پلی‌استیشن ۵ خود را باز کنید و به صورت دستی آن را در دستگاه قرار دهید. البته سونی راهنمای مفیدی در مورد نحوه‌ی انجام این کار در این نشانی ارائه داده و ظاهرا فرآیند آن بیش از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول نمی‌کشد. از سوی دیگر اگر علاقه‌ای به کارهای فنی ذکر شده ندارید، استفاده از هاردهای اکسترنال معمولی و اس‌اس‌دی نظیر T5 سامسونگ گزینه‌ی مناسبی است. البته در صورت استفاده از هاردهای اکسترنال معمولی باید خود را برای لودینگ‌های طولانی آماده کنید.

اس اس دی اینترنال سامسونگ مدل ™PRO 990 PCIe®4.0 NVMe ظرفیت دو ترابایت
حافظه SSD اکسترنال سامسونگ مدل T5 ظرفیت 1 ترابایت

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport WDBYvg0010BBK-WESN ظرفیت 1 ترابایت

۲,۵۹۰,۰۰۰

تومان

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro ظرفیت 2 ترابایت

۳,۸۱۰,۰۰۰

تومان

شارژر دسته

شارژر دوال‌سنس

پایه‌های شارژر دوال‌سنس ارزش خرید بالایی دارند زیرا در دراز مدت شما را از دردسرهای زیادی نجات خواهند داد. شارژرهای زیادی برای دوال‌سنس در بازار وجود دارند، با این حال پیشنهاد می‌شود که از خرید مدل‌های ارزان خودداری کنید زیرا از قطعات نامرغوبی تشکیل شده و در طولانی مدت به دسته‌های شما آسیب وارد می‌کنند. بنابراین بهتر است که برای خرید پایه شارژر دسته از محصولات سونی نظیر مدل CFI-ZDS1 استفاده کنید. البته در صورتی که به شارژر سونی دسترسی ندارید، شارژر مدل Venom نیز مناسب است.

پایه شارژر دسته بازی پلی استیشن 5 سونی مدل EP0011

۲,۰۹۰,۰۰۰

تومان

پایه شارژر دسته بازی پلی استیشن 5 سونی  مدل CFI-ZDS1

۱,۹۹۰,۰۴۰

تومان

دوربین اچ‌دی

دوربین پلی‌استیشن 5

اگر قصد دارید که با کنسول خود به استریم کردن بپردازید، شاید بهترین گزینه برای شروع دوربین اچ‌دی پلی‌استیشن ۵ باشد که توانایی ضبط ویدیوهایی با کیفیت ۱۰۸۰p را مهیا می‌کند و به طور کلی از کیفیت خوبی برخوردار است. این دوربین دارای دو لنز با زاویه‌ی دید عریض است و پایه‌ی قابل تنظیم آن به شما امکان می‌دهد که آن را در هرجایی از صفحه نمایش خود قرار دهید. از طرفی همانطور که انتظار دارید، با سخت‌افزار پلی‌استیشن ۵ و دوال‌سنس کاملا سازگار است.

دوربین پلی استیشن ۵ سونی مدل CFI-ZEY1

۲,۷۵۰,۰۰۰

تومان

شارژر دسته بازی پلی استیشن 5 سونی مدل CFI-ZDS1

۲,۱۹۰,۰۰۰

تومان

کیف حمل کنسول

کیف حمل پلی‌استیشن 5

پلی‌استیشن ۵ طراحی متفاوتی نسبت به دیگر کنسول‌ها دارد که حمل آن را مقداری سخت کرده است. به همین دلیل اگر نمی‌خواهید که این کنسول در نهایت آسیب ببیند، توصیه می‌کنیم که روی یک کیف حمل مناسب سرمایه‌گذاری کنید. این کیف‌ها با طراحی مناسبی که دارند، می‌توانند از مواردی نظیر دسته و خود کنسول به خوبی محافظت کنند و از طرفی با وجود قیمت نسبتا پایین، ارزش خرید بالایی دارند.

کیف حمل
کنسول
بازی پلی استیشن 5 مدل FIFA World CUP

۸۰۰,۰۰۰

۴۸۰,۰۰۰

تومان

کیف حمل کنسول بازی پلی استیشن 5 مدل ray dollars به همراه محافظ دسته و روکش آنالوگ

۷۷۰,۰۰۰

تومان

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.