هشدار پلیس فتا نسبت به نرم‌افزارهای رسیدساز جعلی

هشدار پلیس فتا نسبت به نرم‌افزارهای رسیدساز جعلی اعلام شد. بر این اساس، فروشندگان می‌بایست نسبت به این اتفاق هوشیار بوده و حساب خود را چک کنند.

هشدار پلیس فتا نسبت به نرم‌افزارهای رسیدساز جعلی در شرایطی صادر شد که با وجود نرم‌افزارهای جعلی افراد سودجو می‌توانند به راحتی از فروشندگان کلاهبرداری کنند. در این خصوص سرهنگ دوم حمیدرضا سلطان آبادی رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران، هشدار داد که فروشندگان حتماً نسبت به چک کردن حساب خود به خصوص در مواقعی که سامانه‌های پیامکی با اختلال مواجه هستند، اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: گاف سرهنگ پلیس فتا در تلفظ واژه Private ؛ ناظران فضای مجازی این‌ها هستند؟‌ [+ویدیو]

هشدار پلیس فتا نسبت به نرم‌افزارهای رسیدساز جعلی

سرهنگ دوم حمیدرضا سلطان آبادی گفت: «طی مراجعه یکی از شهروندان به‌عنوان شاکی به این پلیس با طرح شکایت مبنی‌بر اینکه با مراجعه یک آقا به فروشگاه تجهیزات کوهنوردی اینجانب اقدام به‌خرید کفش و تجهیزات دیگر نموده و پس از اتمام خرید، با نشان‌ دادن یک رسید در گوشی تلفن همراه خود اعلام داشت که پول را به حسابم واریز کرده است، مدتی بعد از چک کردن حساب بانکی خود، متوجه عدم واریز وجه به حسابم شدم و درخواست رسیدگی به شکایت خود را داشت.»

سرهنگ سلطان آبادی افزود:

طی انجام اقدامات اولیه مشخص گردید فرد کلاهبردار بدون یک ریال واریز وجه با نشان دادن یک رسید جعلی داخل گوشی خود که از طریق نرم‌افزارهای رسیدساز جعلی ایجاد گردیده است، به فروشنده ادعای واریز وجه را داشته و پس از جلب رضایت فروشنده اقدام به ترک فروشگاه نموده است که در ادامه متهم با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار گردید.

هشدار پلیس فتا نسبت به نرم‌افزارهای رسیدساز جعلی

هشدار پلیس فتا نسبت به نرم‌افزارهای رسیدساز جعلی

این مقام مسئول ادامه داد : «متهم در ابتدا منکر بزه ارتکابی شده اما پس از مواجهه با مدارک و مستندات به دست آمده توسط کارشناسان این پلیس لب به اعتراف گشود و هدف خود از انجام این عمل مجرمانه را کسب تجربه و هیجان بیان کرده واز این عمل خود ابراز پشیمانی نمود که پرونده به جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال گردید.»

این مقام انتظامی خاطر‌نشان کرد:

فروشندگان به‌هیچ عنوان فریب رسیدهای جعلی را نخورده، بلکه ابتدا حساب بانکی خود را چک نموده و درصورت اختلال در سامانه پیامکی حتما موجودی حساب خود را از طریق اینترنت‌بانک، دستگاه‌های خود‌پرداز یا کارتخوان بررسی و پس از حصول اطمینان از واریز وجه، کالای مربوطه را تحویل خریدار دهند.

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران به عموم مردم توصیه کرد: «هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هر نوع فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی موضوع را از طریق نشانی سایت پلیس‌ فتا به آدرس الکترونیکی https:‎//csirc.cyberpolice.gov.ir/admin بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص هشدار پلیس فتا نسبت به نرم‌افزارهای رسیدساز جعلی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: سیتنا

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.