هشدار سونی در مورد وجود مشکلات فنی پایدار در سرویس‌‌های بازی ابری

«کنیچیرو یوشیدا» (Kenichiro Yoshida)، مدیر اجرایی شرکت «سونی» (Sony) هشدار داده است مشکلات فنی در سرویس‌های بازی ابری همچنان وجود دارد و این فناوری را «بسیار مشکل‌دار» خواند.

«کنیچیرو یوشیدا» در یک مصاحبه خبری با رسانه Financial Times گفت شرکت Sony در حال بررسی گزینه‌های مختلفی است تا عناوین «پلی استیشن» (PlayStation) را به صورت استریم در فضای اینترنت منتشر کند. او در مورد سازوکار سرویس بازی ابری گفت:

وقتی صحبت پیرامون بازی‌های کامپیوتری به میان می‌آید، سرویس کلاود به یک روش تجارت جذاب تبدیل می‌شود. اما باید اعلام کرد سرویس کلاود به چالش‌های فنی سطح بالایی نیاز خواهد داشت.

«یوشیدا» کمی مکث می‌کند و به تاخیر در باز شدن صفحه نمایش یک سرویس بازی ابری اشاره می‌کند و می‌گوید:

این تاخیر در بالا آمدن صفحه نمایش سرویس بازی ابری یک مشکل شناخته می‌شود. چالش‌هایی برای اجرای بی‌نقص بازی‌های ابری وجود خواهد داشت. اگر ما می‌خواهیم وارد این حوزه شویم، باید به طور کامل با این چالش‌ها مقابله کنیم.

«یوشیدا» همچنین به وضعیت نوسان محبوبیت بازی‌ها در طول شبانه‌روز تاکید کرد. به عنوان مثال، تعداد زیادی از بازیکنان پس از پایان تایم کاری خود وارد سیستم می‌شوند. در مواقعی که تعداد بازیکنان در سرویس کلاود بسیار اندک است، از نظر مالی ناکارآمد جلوه می‌کند. از سوی دیگر، حضور هم‌زمان تعداد زیادی از بازیکنان منجر به اختلال در سیستم بازی‌های ابری می‌شود.

مشکلات فنی سرویس بازی ابری

برنامه‌های جدی شرکت سونی برای رقابت در بازار سرویس ابری گیمینگ

«جیم رایان» (Jim Ryan) اخیراً اعلام کرده بود «پلی استیشن» (PlayStation) برنامه‌های جدی برای فضای سرویس‌های بازی ابری دارد و جزئیات این برنامه‌ها در طی ماه‌های آینده منتشر می‌شود. «جیم رایان» در این باره می‌گوید:

ما مشاهده می‌کنیم که تحرک در عادات بازی‌های کامپیوتری به یک روند مهم رو به افزایشی تبدیل شده است و سرویس کلاود نقش حیاتی را در گسترش این روند ایفا می‌کند. ما تعدادی برنامه جدی در راستای تقویت بخش سرویس ابری بازی در اختیار داریم که در ماه‌های آینده به آن‌ها خواهیم پرداخت.

شرکت PlayStation به مدت یک‌دهه آشنایی قابل‌توجهی به سرویس‌های کلاود دارد. این شرکت در حال حاضر سرویس PlayStation Now را در این حوزه مدیریت می‌کند. شایان ذکر است سرویس‌های بازی ابری بخش کوچکی از درآمد صنعت بازی‌های کامپیوتری شناخته می‌شود و این پتانسیل وجود دارد در آینده سهم بزرگی را در این صنعت از آن خود کند. با این حال، شرکت «مایکروسافت» (Microsoft) در حال نهایی‌کردن قرارداد خرید شرکت Activision Blizzard است. شرکت‌های رقیب مانند «سونی» می‌ترسد در صورت عقد قرارداد خرید، شرکت «مایکروسافت» بازار سرویس بازی ابری را به نفع خود انحصاری و تصاحب کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.