هشدار سازمان بهداشت جهانی به گردشگران در مورد آنفلوانزای مرغی

سازمان بهداشت جهانی در پی شیوع جهانی هشدار سازمان بهداشت جهانی به گردشگران در مورد آنفلوانزای مرغی پرندگان، به گردشگرانی که از کشورهای آلوده به این ویروس بازدید می کنند، هشدار داده است که برای جلوگیری از ابتلا و امنیت بیشتر، از مزارع، بازارهای محلی و سایر مناطقی که حیوانات در آن ها ذبح می شوند بازدید نکنند.

به گزارش سیناپرس، این دستورالعمل پس از آن صورت می گیرد که یک دختر ۱۱ ساله در کامبوج پس از ابتلا به ویروس آنفلوانزای پرندگان A (H5N1) جان خود را از دست داد. سازمان بهداشت جهانی در گزارش اخیر خود اعلام کرد در حالی که پدر این دختربچه نیز  به آنفلوانزای پرندگان مبتلا بوده و در قرنطینه بیمارستانی است، آزمایش ۱۱ نفر دیگر از افراد نزدیک به وی منفی بوده است.

کشف دو مورد مرتبط با آنفلوانزای پرندگان در یک خانواده باعث ایجاد نگرانی در مورد گسترش احتمالی این ویروس از انسان به انسان شد. به گفته کارشناسان، خطر انتقال ویروس آنفولانزای مرغی از انسان به انسان کم است.

بر اساس گزارش ها، این دختر ۱۱ ساله چهارشنبه گذشته فوت کرد و دو روز بعد آزمایش پدرش مثبت شد. طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، پدر و دختر از یک منشا به این عفونت مبتلا شده اما احتمال انتقال ویروس بین آنها صفر است.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، هر زمان که ویروس آنفلوانزای پرندگان در طیور در گردش باشد، خطر ابتلا به عفونت پراکنده یا خوشه ‌های کوچکی از موارد انسانی نیز وجود دارد. از این رو، طبق گفته ناظر بهداشت جهانی، در مناطق آلوده به این ویروس، موارد ابتلا به عفونت در انسان ممکن است افزایش یابد.

به گزارش سیناپرس، سازمان بهداشت جهانی در آستانه فصل بهار اعلام کرد: به کلیه مردم جهان توصیه می شود پیش از سفر، مقصد خود را از نظر شیوع بیماری ها مورد مطالعه قرار داده و مسافرانی که به کشورهایی با شیوع شناخته شده آنفلوانزای دامی می ‌روند باید از مزارع، تماس با حیوانات در بازارهای حیوانات ، ورود به مناطقی که حیوانات ممکن است در آن ذبح شوند یا تماس با سطوحی که به نظر می‌رسد آلوده به مدفوع حیوانات است، خودداری کنند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۳، در مجموع ۸۷۳ مورد ابتلای انسانی به آنفلوآنزای A (H5N1) و ۴۵۸ مورد مرگ ناشی از این ویروس از ۲۱ کشور جهان گزارش شده است.

به گزارش سیناپرس، آنفولانزای مرغی که آنفلوانزای پرندگان نیز نامیده می شود، یک عفونت ویروسی است که می تواند پرندگان، حیوانات و حتی انسان ها را درگیر کند. H5N1 شایع ترین شکل آنفولانزای پرندگان است. این بیماری برای پرندگان کشنده بوده و به راحتی می تواند انسان را مبتلا کند. این ویروس به طور طبیعی در پرندگان آبزی وحشی وجود دارد، اما می تواند به راحتی به طیور اهلی نیز سرایت کند.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: thehealthsite

نوشته هشدار سازمان بهداشت جهانی به گردشگران در مورد آنفلوانزای مرغی اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.