هشدار خالق دوج کوین: سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها مثل سرمایه‌گذاری روی بیماری‌های روانی است!

بیلی مارکوس، یکی از خالقان میم کوین مشهور دوج کوین (DOGE)، سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها را به نوعی سرمایه‌گذاری بر روی بیماران روانی دانست.

بیلی مارکوس به عنوان یکی از خالقان میم کوین محبوب دوج کوین ضمن اعلام هشدار درباره خطرات سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها طی چندین توییت خود اعلام کرد که سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال درواقع مانند سرمایه‌گذاری روی «بیماری‌های روانی» است.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاریسرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

البته که با توجه به رویکرد منفی مارکوس طی سال‌های اخیر درمورد رمزارزها این اظهارات غیرقابل پیش‌بینی نبوده است. به‌عنوان نمونه وی سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که نزدیک ۹ سال پیش و مدت کوتاهی پس‌ از معرفی DOGE، سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ را کنار گذاشته است. خالق دوج کوین در آن زمان سرمایه‌گذاری در رمزارزها را به نوعی قمار تشبیه کرد.

بیشتر بخوانید: توسعه قابلیت‌های پرداخت مبتنی بر رمزارز توسط ویزا ؛ پروژه جدید برای رونق بازار کریپتو

هشدار خالق دوج کوین درباره خطرات سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها

بیانات مارکوس در زمان جو نزولی بازار کریپتو اعلام می‌شود؛ یعنی زمانی که سرمایه‌گذاران ضررهای بسیار چشمگیری را پس‌ از پایان مقطع صعودی ۲۰۲۱ تجربه کرده‌اند. البته این در حالی است که قبلاً چنین رکودهایی به‌عنوان زمان‌های مطلوب برای سرمایه‌گذاری در بازار محسوب می‌شدند.

سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها

سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها

همچنین خالق دوج کوین انتقاداتی درباره برخی پروژه‌های دیگر صنعت رمزارزها همچون NFTها مطرح کرد. به ادعای وی توکن‌های غیرقابل معاوضه، از مشتقات فضای رمزارزها به‌شمار می‌روند و لذا سرمایه‌گذاری روی آن‌ها ریسک فراوانی در پی دارد. لازم به ذکر است NFTها در بازه زمانی خاصی، محبوبیت بسیار زیادی در صنعت کریپتو ایجاد کردند و بازار را با فروش قابل‌توجهی میخکوب خود کردند. البته هم‌اکنون تمایل مردم به این توکن‌ها به‌شدت کاهش پیدا کرده است.

لازم به ذکر است که مارکوس چندین پروژه‌ رمزارزی را با تمرکز بر بایننس‌ اسمارت‌چین (BSC) اجرا کرده است. در همین زمینه هم فین‌فولد اعلام کرده که وی تمامی توکن‌های BSC را زباله نامیده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص خطرات سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.