هشدارهای یک پزشک درباره استفاده از تلفن همراه در توالت و روش های ترک این عادت

یک متخصص گوارش در مورد خطرات استفاده از تلفن همراه در توالت که می‌تواند به هموروئید منجر شود به مردم هشدار داده و در مورد چگونگی رفع این عادت نیز توصیه هایی ارائه کرده است.

دکتر جوزف سلحاب تایید کرد که نشستن طولانی مدت و زور زدن روی توالت که شاید با بردن تلفن همراه به دستشویی تشویق شود، می‌تواند خطر ابتلا به هموروئید یا بواسیر را افزایش دهد.

او همچنین در مورد اینکه این کار می‌تواند منجر به انتقال باکتری های ناخواسته به دستگاه تلفنتان شود نیز توضیح داد. باکتری های مدفوع انسان و سوسک ازجمله میکروب‌هایی هستند که روی تلفن های همراه ما پنهان می‌شوند.

هر چند وقت یکبار باید مدفوع کرد و چه زمانی باید نگران شد؟

خطرات استفاده از تلفن همراه در توالت و روش های ترک این عادت

دکتر سلحاب در تیک تاک گفت: «زور زدن و نشستن طولانی مدت زمانی که می‌خواهید از دستشویی استفاده کنید شما را در معرض خطر ابتلا به هموروئید قرار می‌دهد که می‌تواند دردناک باشد و منجر به خونریزی شود.»

او سپس نکاتی را در مورد چگونگی کاهش زمان نشستن روی توالت فرنگی ارائه کرد که از آن جمله می‌توان به محدود کردن استفاده از تلفن همراه در دستشویی اشاره کرد.

خطرات استفاده از تلفن همراه در توالت و روش های ترک این عادت

این پزشک گفت: «مسلما باید سعی کنید هنگام استفاده از توالت، استفاده از تلفن همراه را محدود کنید و همچنین می‌توانید از چهارپایه زیر پاهایتان استفاده کنید زیرا وقتی پاهایتان را بالا می‌آورید، عبور مدفوع راحت‌تر می‌شود که واقعا مفید است.»

خطرات استفاده از تلفن همراه در توالت و روش های ترک این عادت

توصیه دیگری که او کرد این بود که اگر زمان ماندنتان در توالت آنقدری طول کشید که وقت پیدا کردید در شبکه های اجتماعی بچرخید، بهتر است رژیم غذایی‌تان را تغییر دهید و میوه بیشتری مصرف کنید.

دکتر سلحاب توصیه کرد: «فیبر مصرفی‌تان را با میوه‌هایی که می‌توانند به تحریک حرکات روده کمک کنند افزایش دهید. این میوه‌ها شامل کیوی، سیب، گلابی و مواردی مانند آلو و ویتامین C نیز می‌شود.»

خطرات استفاده از تلفن همراه در توالت و روش های ترک این عادت

پوسته پسیلیوم (Psyllium Husk) نیز ازجمله مکمل‌های پیشنهادی این پزشک برای رفع یبوست بود که می‌توانید آن را به نوشیدنی خود اضافه کنید.

او به دنبال کنندگانش یادآوری کرد که «مطمئن شوید که مقدار زیادی آب می‌نوشید، زیرا آب و فیبر جدانشدنی‌اند.»

اکسید منیزیم و سیترات منیزیم نیز دیگر مکمل‌های پیشنهادی بودند.

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.