هزینه روزانه ChatGPT به ۷۰۰ هزار دلار می‌رسد!

chatgpt 640df6dbfc5aadb2f1705e06

دیلن پاتل، تحلیلگر ارشد مؤسسه‌ی SemiAnalysis، در گزارشی اختصاصی از هزینه‌های سرویس چت جی پی تی پرده‌ برداشته است. او ادعا می‌کند نگهداری ChatGPT روزانه تقریبا ۷۰۰٬۰۰۰ دلار هزینه روی دست OpenAI می‌گذارد. به‌طور میانگین هزینه‌ی هر سؤالی که از چت‌بات موردبحث می‌پرسید، ۳۶ سنت است.

بر اساس گزارش دیجیتال ترندز، هزینه‌های سنگین ChatGPT باعث شده است مایکروسافت به فکر ساخت پردازنده‌ی هوش مصنوعی اختصاصی بیفتد تا انجام پردازش‌های ChatGPT با هزینه‌ی پایین‌تر امکان‌پذیر شود.

بسیاری از شبکه‌های اجتماعی محبوب چندین سال برای دست‌یابی به ۱۰۰ میلیون کاربر زمان نیاز داشتند، اما ChatGPT در عرض حدودا دو ماه به این رکورد تاریخی دست پیدا کرد. از آن زمان ترافیک ChatGPT بسیار سنگین شده و کاربران گاهی اوقات با خطای تکمیل ظرفیت مواجه می‌شوند.

OpenAI برای کسب درآمد و ارائه‌ی سرویس باثبات‌تر اعلام کرد که نسخه‌ی پلاس ChatGPT را با قیمت ماهانه ۲۰ دلار در دسترس کاربران قرار می‌دهد. مشخص نیست که چه تعداد از کاربران ChatGPT سرویس اشتراکی پلاس را تهیه کرده‌اند.

OpenAI برای انجام پردازش‌های ChatGPT و سایر سرویس‌هایش از تراشه‌های گرافیکی انویدیا استفاده می‌کند. تحلیلگران تخمین می‌زنند که OpenAI صرفاً در سال جاری میلادی برای نگهداری سرویس‌هایش به ۳۰٬۰۰۰ تراشه‌ی گرافیکی جدید نیاز خواهد داشت.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.