هر ۱ سال آموزش بیشتر، ۲ درصد خطر مرگ را کاهش می‌دهد

1897719 701

مطالعات جدید نشان می‌دهد که آموزش های جدید به افزایش عمر شما کمک می‌کند. همچنین مشخص شده که مصرف الکل و دخانیات رابطه مستقیمی با کاهش عمر دارد.

مطالعات جدیدی انجام شده که نشان می‌دهد آموزش های جدید به افزایش عمر شما کمک می‌کند. همچنین این آزشمات نشان می‌دهد که مصرف الکل و دخانیات رابطه مستقیمی با کاهش عمر دارد.

بیشتر بخوانید: ساخت باتری لیتیومی جدید که سالها نیاز به شارژ ندارد؛ شارژ کامل فقط در ۲ دقیقه

به تازگی مطالعاتی انجام شده که ثابت می‌کند آموزش و یادگیری در افزایش طول عمر شما موثر است. این آزمایشات تاثیرات مضری که مصرف الکل و دخانیات در سلامتی شما می‌گذارد را با تاثیر آموزش بر روند سلامتیتان را مقایسه می‌کند.

نتایج آزمایشات جدید ثابت می‌کند که هر یک سال آموزش بیشتر، دو درصد خطر ابتلا به مرگ را کاهش می‌دهد. در مقابل عدم آموزش های جدید به اندازه مصرف ده سال الکی و دخانیات برای سلامتی شما مضر است.

آزمایشات انجام شده ثابت کرد افرادی که تحصیلات ابتدایی  داشتند به‌طور متوسط ۱۳ درصد کمتر خطر مرگ آنها را تهدید می‌کرد همچنین در ادامه متوجه شدند که افرادی که دوره متوسطه را (۱۲ سال تحصیلات) به پایان رساندند ۲۵ درصد کمتر در معرض خطر مرگ در مقایسه با کسانی بودند که این دوره‌ها را سپری نکرده بودند. خطر مرگ در افراد با تحصیلات ۱۸ سال نیز ۳۴ درصد کمتر ارزیابی شد.

دکتر ترژه آندریاس ایکمو، یکی از نویسندگان و رئیس مرکز تحقیقات نابرابری بهداشت جهانی در دانشگاه نروژ در این باره می‌گوید: «آموزش به خودی خود مهم است، نه تنها به این دلیل که فوایدی بر سلامتی دارد اما اکنون توانایی کمّی کردن میزان این مزیت، یک پیشرفت قابل توجه است.»

این نتایج حاصل بررسی ۶۰۳ مطالعه از سراسر جهان بود و نتایج آن در مجله The Lancet Public Health منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی تاثیر آموزش بر افزایش عمر چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.