هر آن چه که باید از Horizon Forbidden West: Burning Shores بدانید

یکی از فرنچایزهای مهم پلتفرم پلی‌استیشن در طول این دو نسل، سری بازی‌های Horizon بوده است. سری بازی هورایزن در مقاطع مختلف، نقش مهمی برای برند پلی‌استیشن بازی کرده است. به طور مثال در ابتدای همین نسل دنباله بازی با نام Forbidden West به عنوان یک بازی میان‌نسلی منتشر شد. نسخه دیگری هم از این فرنچایز به نام Call of the Mountains ساخته که به عنوان بازی زمان عرضه PS VR2 در نظر گرفته شد. حال یک سال پس از عرضه دنباله بازی، بسته الحاقی آن با نام Burning Shores نیز در آستانه عرضه قرار دارد.

با نگاهی به برنامه‌های دو سال گذشته می‌توان گفت که حالا هورایزن یک فرنچایز مهم برای سونی محسوب می‌شود. سونی که چندان برنامه پرباری برای شش ماهه ابتدایی سال میلادی ندارد، می‌تواند این جای خالی را فعلا با بسته الحاقی هورایزن پر کند. بسته الحاقی که قرار است ویژگی‌های سخت‌افزاری PS5 را به رخ بکشد.

در این مقاله از ویجیاتو قصد داریم تا به تمامی اطلاعاتی که از بسته الحاقی Horizon Forbidden West: Burning Shores منتشر شده بپردازیم. با ما همراه بمانید.

این بسته الحاقی برای چه پلتفرم‌ها و چه زمانی منتشر می‌شود؟


horizon forbidden West burning shoreshorizon forbidden West burning shores

بسته الحاقی دنباله بازی هورایزن قرار است که در تاریخ ۱۹ آوریل ۲۰۲۳ (۳۰ فروردین ۱۴۰۲) منتشر شود. انتشار این بسته الحاقی بیش از یک سال به طول انجامیده است. از این بسته الحاقی در مراسم گیم اواردز سال ۲۰۲۲ رونمایی شد. یک نکته مهم که حتما باید آن را در نظر بگیرید آن است که این بسته الحاقی فقط و فقط برای کنسول PS5 منتشر خواهد شد.  

بازی اصلی به عنوان یک بازی میان‌نسلی عرضه شده است. کیفیت نسخه PS4 هم قابل قبول بود و اختلاف فاحشی با نسخه نسل نهمی وجود نداشت. با این حال گوریلا گیمز تاکید کرده است که این بسته الحاقی برای کنسول نسل هشتمی PS4 منتشر نخواهد شد. سازندگان ادعا می‌کنند که تکنولوژی که برای طراحی ابرها صورت گرفته باعث شده تا توسعه این بسته الحاقی برای کنسول PS4 ممکن نباشد. گویا بازیکنان زمان زیادی را صرف گشت و گذار در ابرها می‌کنند و گویا این ابرها از طراحی‌های چندلایه و پویایی برخوردارند.

همچنین لازم به ذکر است که این بسته الحاقی ۲۰ دلار (۱۹.۹۹) ارزش خواهد داشت و بازیکنان با پیش‌خرید آن به آیتم‌هایی به نام Blacktide Dye Outfit و Blacktide Sharpshot Bow دسترسی خواهند داشت. پیش‌خرید این بسته الحاقی هم از زمان معرفی در دسترس قرار گرفته است.

هر آن چه که باید از Horizon Forbidden West: Burning Shores بدانید - ویجیاتوهر آن چه که باید از Horizon Forbidden West: Burning Shores بدانید - ویجیاتو
آیتم Blacktide Dye Outfit که با پیش‌خرید این بسته الحاقی به آن دست پیدا خواهید کرد

آیا لازم است که بخش داستانی Horizon Forbidden West را به اتمام رسانده باشید؟


با توجه به اطلاعاتی که در استور پلی‌استیشن مطرح شده، بازیکنان باید بخش داستانی Horizon Forbidden West را به اتمام رسانده باشند تا قادر به تجربه Burning Shores باشند. نکته‌ای که باز هم به آن تاکید شده آن است که بازیکنان حتما باید نسخه PS5 بازی را به اتمام رسانده باشند تا به این بسته الحاقی دسترسی داشته باشند. به گفته سازندگان، داستان Burning Shores کاملا ادامه داستان الوی (Aloy) پس از وقایع Forbidden West خواهد بود و به این دلیل کامل کردن بخش داستانی بازی امری لازم است.

لازم به ذکر است که اگر نسخه PS4 بازی را تجربه کردید باید آن را به نسخه PS5 ارتقا دهید تا به این بسته الحاقی دسترسی داشته باشید.

داستان Burning Shores چیست؟


Horizon Forbidden West DLCHorizon Forbidden West DLC

آخرالزمان دنیای هورایزن سراسر کشور آمریکا را در بر گرفته است. الوی در ماجراجویی جدیدش به سمت منطقه کالیفرنیای جنوبی و به شکلی دقیق‌تر به سمت لوس آنجلس خواهد رفت. الوی قصد دارد تا به منطقه خطرناک جدید در جنوب سرزمین‌های قبیله Tenakth سفر کند تا ماموریت جدیدی که دریافت کرده را به سرانجام برساند. به گفته گوریلا گیمز در این داستان شاهد کاراکترهای جدیدی خواهیم بود. همراهان الوی هم در طول داستان کم نخواهند بود و نقشی مهم در ماجراجویی جدید او خواهند داشت.

لس آنجلس حالا تبدیل به یک خرابه کامل شده و دیگر شباهتی به شهر رویاها ندارد. لس آنجلس که حالا سواحل سوزان (Burning Shores) نام دارد به واسطه گدازه‌ها و فوران‌های آتشفشانی فراوان به یک مجمع‌الجزایر تبدیل شده و کاملا تسلیم ربات‌های خشن شده است. به گفته گوریلا گیمز بازیکنان قادر خواهند بود که به طور کامل در این شهر کاوش کنند. چه از طریق دریاها یا چه از طریق پرواز بر فراز شهر. الوی متوجه شده که تهدیدی عظیم در سایه این منطقه نهفته شده و باید با استفاده از توانایی‌ها و مهارت‌هایش مقابل این تهدید ایستادگی کند. این تهدید به حدی جدی است که ممکن است امنیت سیاره را به خطر بیندازد و الوی به هر ترتیبی که شده باید آن را از بین ببرد.

Horizon Forbidden West Burning ShoresHorizon Forbidden West Burning Shores

البته که در خرابه‌های این شهر، بازمانده‌ها در شهرکی به نام کوئن (Quen) مستقر شده‌اند. به گفته آنی کیتین (Annie Kitain) نویسنده ارشد در گوریلا گیمز، کوئن یک قبیله دریانورد است که در حاشیه اقیانوس آرام قرار دارد. او می‌گوید که بازمانده‌ها، این جامعه را براساس توانایی‌های خود در استفاده از فوکوس (Focus) ساخته‌اند که به آن‌ها امکان دسترسی و خواندن داده‌های باستانی را می‌دهد.

«دانش باستان به کوئن اجازه داده تا یک امپراتوری چشمگیر بنا کند. اما برخلاف دیگر قبایل، مثلا اوسرام (Oseram) قدرت فناوری آن‌ها به دلیل اختراعات خلاقانه آنهاست. کوئن تنها به دانشی که کشف کرده برای پیشبرد پیشرفت‌های خود متکی است. در نتیجه بخش مهمی از فرهنگ آن‌ها حول حفاظت از معدود کانون‌هایی است که در اختیار قبیله قرار دارد. البته دیدگاه کوئن نسبت به گذشته انحرافات زیادی دارد چرا که آن‌ها تنها می‌توانند داده‌ها را تا نقطه مشخصی از تاریخ مشاهده کنند. این باعث شده تا آن‌ها تفسیر اشتباهی از تاریخ داشته باشند.»

انی کیتین – نویسنده ارشد در گوریلا گیمز

آیا این بسته الحاقی از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند؟


در بلاگ‌های رسمی هیچ اشاره‌ای به پشتیبانی از واقعیت مجازی یا VR صورت نگرفته است. با توجه به نمایش‌ها می‌توان گفت که ساختار بازی هرگز از چنین سیستمی پشتیبانی نخواهد کرد.

بسته الحاقی Burning Shores می‌تواند نقش مهمی در ماجراجویی‌های الوی داشته باشد. می‌دانیم که سونی و گوریلا به این راحتی بیخیال داستان الوی نمی‌شود و قطعا ساخت نسخه‌های بعدی را نیز در برنامه خودشان قرار داده‌اند. با این حال باید دید که سواحل سوزان چه تاثیری بر مسیر الوی می‌گذارد و چه چشم‌اندازی از آینده این سری به نمایش خواهد گذاشت.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.