هر آن‌چه که باید از بازی Street Fighter 6 بدانید

امسال سال فوق‌العاده برای بازی‌های مبارزه‌ای خواهد بود. سالی که در آن احتمالا شاهد انتشار نسخه‌های جدید سه فرنچایز برتر این بخش از بازی‌ها باشیم. یکی از عناوینی که داریم از آن صحبت می‌کنیم، Street Fighter 6 است. نمایش‌ها و دموی منتشر شده از بازی باعث شده تا هیجان و انتظارات زیادی از نسخه جدید این سری داشته باشیم.

نسخه پنجم در سال ۲۰۱۶ عرضه پر سر و صدایی داشت و واکنش‌ها نسبت به آن بسیار متفاوت بود. اما با گذشت نزدیک به هفت سال از انتشار نسخه قبلی حالا انتظارات به اوج خودش رسیده و نمایش‌ها طرفداران را مشتاق‌تر از همیشه کرده است. از طرفی وضعیت خوب کپکام در طول چند سال گذشته هم باعث شده تا امید زیادی به بازی فایتینگ این استودیو داشته باشیم.

در این مقاله از ویجیاتو قصد داریم تا هر آن چیزی که لازم است درباره Street Fighter 6 بدانید را مطرح کنیم تا با آمادگی کامل به استقبال بازی برویم. با ما همراه بمانید.

تاریخ انتشار و پلتفرم‌های مقصد


Street Fighter 6Street Fighter 6

بازی Street Fighter 6 قرار است تا در تاریخ ۲ ژوئن ۲۰۲۳ (۱۲ خرداد ۱۴۰۲) منتشر شود. جالب است بدانید که از بازی دقیقا در همین تاریخ در سال گذشته رونمایی شد. تاریخ انتشار بازی هم در مراسم The Game Awards 2022 رونمایی شد و تا به امروز گزارشی از احتمال تاخیر تاریخ انتشار وجود نداشته است.

طبق اعلام کپکام بازی Street Fighter 6 برای کنسول‌های PS5، PS4 و Xbox Series X/S و پلتفرم پی‌سی منتشر خواهد شد. این خبر بسیار خوبی‌ست چرا که نسخه پنجم انحصار کنسولی پلی‌استیشن بود و حالا دارندگان کنسول اکس باکس هم پس از مدت‌ها قادر به تجربه استریت فایتر خواهند بود. لازم به ذکر است که کپکام اشاره کرده که هیچ نسخه‌ای برای کنسول Xbox One در دست ساخت قرار ندارد.

همچنین سیستم پیشنهادی برای پلتفرم PC به شرح زیر است:

حداقل سیستم مورد نیاز سیستم پیشنهادی
سیستم عامل: Windows 10 (64 bit) Windows 10 (64 bit)
پردازنده: Intel Core i5-7500 / AMD Ryzen 3 1200 Intel Core i7 8700 / AMD Ryzen 5 3600
حافظه رم ۸GB ۱۶GB
گرافیک: GTX1060 / Radeon RX 580 RTX2070 / Radeon RX 5700XT
VRAM ۴GB+ ۶GB
دایرکت ایکس ۱۲ ۱۲
فضای موردنیاز: ۶۰GB ۶۰GB

دموهای منتشر شده


در تاریخ ۲۱ آپریل (۱ اردیبهشت) دمویی از بازی برای کنسول‌های PS4 و PS5 منتشر شد که به بازیکنان امکان تجربه بخش اولیه حالت World Tour Mode را فراهم می‌کرد. همچنین بازیکنان با ساخت یک آواتار می‌توانستند در متروسیتی (Metro City) نیز گشت و گذار کنند. دموی بازی برای کنسول‌های اکس باکس و پلتفرم پی‌سی هم در تاریخ ۲۶ آپریل (۶ اردیبهشت) منتشر شده است.

آیا بازی از قابلیت کراس‌پلی پشتیبانی می‌کند؟


کپکام در مصاحبه‌ای با ماکسیمیلان دود (Maximilan Dood) محتواساز، رسما اعلام کرده که بازی Street Fighter 6 از قابلیت کراس‌پلی (Cross-Play) پشتیبانی خواهد کرد. این هم یکی دیگر از خبرهای هیجان‌انگیزی‌ست که از بازی به گوش رسیده است. البته یکی از سوالاتی که همچنان پابرجای مانده آن است که دارندگان نسخه نسل هشتمی چگونه می‌توانند با دارندگان نسخه نسل نهمی بازی را تجربه کنند. همان‌طور که می‌دانید لودینگ سریع یکی از فاکتورهای مهم کنسول‌های نسل نهمی‌ست و کنسول PS4 مشخصا در این زمینه با ضعف‌هایی روبرو بوده است. نمی‌دانیم که آیا کپکام راهکار مشخصی برای این احتمال طراحی کرده یا ممکن است دارندگان کنسول PS4 تنها با پلتفرم‌های مشخصی امکان کراس‌پلی داشته باشند.

حالت‌های مختلف بازی


Street Fighter 6 World Tour ModeStreet Fighter 6 World Tour Mode

طبق اطلاعات منتشر شده Street Fighter 6 سه حالت Fighting Ground، World Tour و The Battle Hub خواهد داشت. در ادامه به جزئیات هر بخش به صورت جداگانه خواهیم پرداخت:

  • حالت Fighting Ground: میدان مبارزه را می‌توان حالت استاندارد بازی دانست. در این بخش بازیکنان به مادهای آرکید (Arcade)، آنلاین، تمرینی و حالت‌های دونفره (Local Versus) دسترسی خواهند داشت. بازیکنان در این بخش می‌توانند آزادانه هر عملی که می‌خواهند را انجام دهند. چه به صورت تک‌نفره و آفلاین، همراه با دوستانتان یا به صورت مبارزات آنلاین. همه کار می‌توانید در این حالت انجام دهید.
  • حالت World Tour: این بخش حالت جدیدی در سری استریت فایتر است که در نمایش‌های بازی هم عمده تمرکز بر همین بخش بوده است. یک تجربه به ظاهر جهان باز که بازیکن می‌تواند آواتار منحصر به فرد خودش را بسازد و در اطراف شهر متروسیتی گشت و گذار کند. طبق نمایش‌هایی که از این بخش وجود داشته گویا بازیکن می‌تواند توسط افراد شناخته شده سری تعلیم ببنید. به طور مثال در یکی از نمایش‌ها شاهد ریو بودیم که به بازیکن نحوه مدیتیشن را آموزش می‌داد یا سیفو چون لی نحوه ضربات مخصوص خودش را یاد می‌داد. این که از کاراکتری مثل ریو که نماد سری است می‌توان آموزش‌های مختلف دید یک اتفاق هیجان‌انگیز است. همچنین برای ارتقای کاراکترتان می‌توانید با افراد مبارز حاضر در شهر به مبارزه بپردازید.
  • حالت Battle Hub: بتل‌هاب را می‌توان لابی آنلاین بازی Street Fighter 6 دانست. جایی که بازیکنان با آواتار خودشان می‌توانند با دیگر بازیکنان ارتباط برقرار کنند و حتی مسابقات مخصوصی نیز راه بندازند. طبق اطلاعات منتشر شده مسابقات Fighting Ground می‌تواند از حضور ۱۰۰ بازیکن پشتیبانی کند. حتی کپکام اعلام کرده که برخی مینی‌گیم‌های کلاسیک هم در این بخش وجود دارد که بازیکنان می‌توانند بر سر برتری امتیاز در آن مینی‌گیم‌ها رقابت کنند.

گیم‌پلی و مکانیک‌های جدید Street Fighter 6


Street Fighter 6 Drive Gauge Street Fighter 6 Drive Gauge

طبق تجربه‌ای که رسانه‌های مختلف از پیش‌نمایش بازی داشتند، گویا کپکام تلاش کرده تا استریت فایتر را به گونه‌ای بسازد که برای  بازیکنان جدید هم تجربه‌ای جذاب باشد. استریت فایتر همواره به عنوان یک بازی فایتینگ ۲.۵ بعدی طرفداران خاص خودش را داشته و چندان عنوان مناسبی برای بازیکنان جدید محسوب نمی‌شود. اتفاقی که به دید رسانه‌هایی مثل گیمزرادار در حال تغییر است.

البته که بازی همچنان از استاندارد کلاسیک شش دکمه (Six Buttons) استفاده می‌کند و بازیکنان می‌توانند با ترتیب انجام حرکات مختلف، ضربات خاص و قدرتمند بزنند. همچنین سازندگان اعلام کردند که آن‌ها از یک ساختار متفاوتی هم استفاده کردند که بر مبنای هوش مصنوعی است و بازیکن اگر دکمه‌ها را بدون ترتیب و پشت سر هم بزند حرکاتی منحصر به فرد در بازی اجرا خواهد شد.

کپکام تمامی نقاط قوتی که در نسخه قبلی وجود داشت را بروز کرده و تلاش داشته تا در کنار این بروزرسانی‌ها، مکانیک‌های جدیدی را هم تعریف کند. یکی از جدیدترین مکانیک‌ها Drive Gauge نام‌گذاری شده است. این مکانیک در اصل مجموعه‌ای از حملات جدید است که می‌تواند جریان مبارزات را به ناگهان به طور کلی تغییر دهد. به گفته کپکام استفاده درست از این مکانیک کلید پیروزی در مسابقات است. نوار درایو گیج در حین مبارزه به طور خودکار پر می‌شود و بازیکن باید در زمان درست مقداری از آن را مصرف کند. در صورتی که از کل نوار استفاده کنید وارد حالت Burnout می‌شوید و ادامه مبارزه برای بازیکن دشوار خواهد شد. به نوعی باید دقت و مدیریت زیادی در استفاده از درایو گیج داشته باشید. همچنین استفاده بازیکن از درایو گیج می‌تواند به پنج حالت باشد:

  • Drive Parry: که در آن باید دقت زیادی در دفع حملات مبارز مقابل‌تان داشته باشید و استفاده درست از آن نصف نوار را پر می‌کند.
  • Drive Rush: اگر به دنبال کمبوهای منحصر به فرد استریت فایتر هستید، از این قابلیت استفاده کنید.
  • Drive Reversal: این حالت شباهت زیادی به V-Reversal نسخه قبلی دارد که به نوعی یک ضدحمله پس از دفع موفق است.
  • Drive Impact: یک حمله Wind-Up قدرتمند که به زره مبارزها آسیب جدی وارد می‌کند. زمانی که مبارز مقابل سعی دارد تا زره شما را از بین ببرد استفاده از این حالت یک ناک‌داون جذاب را به ارمغان می‌آورد و مبارز مقابل را با ضربه محکمی روبرو می‌کند.
  • Overdrive: حالت نهایی و جایگزین EX در سری. این حالت باعث می‌شود تا ضربات و حملات خاص (Special Attacks) فعال شود.

فهرست کاراکترهای Street Fighter 6

طبق اطلاعات منتشر شده، بازی Street Fighter 6 در ابتدا ۱۸ کاراکتر قابل بازی خواهد داشت. کاراکترهایی که برخی از آن‌ها پای ثابت سری بودند و برخی هم تازه‌وارد هستند. کاراکترها به شرح زیر هستند:

Street Fighter 6 Characters Street Fighter 6 Characters

همچنین کپکام اعلام کرد که Street Fighter 6 چهار بسته الحاقی خواهد داشت که در آن‌ها کاراکتر رشید (برنامه‌ریزی شده برای تابستان ۲۰۲۳)، A.K.I (پاییز ۲۰۲۳)، اد (زمستان ۲۰۲۴) و آکوما (بهار ۲۰۲۴) به بازی اضافه خواهند شد.

داستان Street Fighter 6 درباره چیست؟


Street Fighter 6 StoryStreet Fighter 6 Story

پس از نزدیک به ۲۵ سال بالاخره خط داستانی که از Street Fighter 3: Third Snake آغاز شده بود کنار گذاشته شده است. دیگر کاراکترهایی مثل گایل و چون لی انگیزه سابق خود برای مبارزه را ندارند اما ممکن است همچنان اختلاف‌هایی وجود داشته باشد که سبب درگیری میان کاراکترهای جدید و قدیمی شود.


قطعا کار کپکام برای ارائه یک تجربه فایتینگ جذاب آسان نخواهد بود. چرا که امسال بندای نمکو هم با Tekken 8 قرار است به بازار برگردد و گزارشات مالی هم به انتشار Mortal Kombat 12 در این سال میلادی اشاره کرده است. انتشار سه بازی فایتینگ آن هم در یک سال به اندازه کافی اتفاقی هیجان‌انگیز است اما اینکه کدام استودیو موفق می‌شود تجربه بهینه‌تر و جذاب‌تری را ارائه بدهد بر این هیجانات افزوده است. به هر حال Street Fighter 6 زودتر از رقبا به دست بازیکنان خواهد رسید و باید ببینیم که آیا کپکام روند خوب انتشار بازی‌هایش را تداوم می‌بخشد یا خیر.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.