هر آنچه که باید از بازی Rise of The Ronin بدانید

Rise of the Ronin بازی آینده استودیو Team Ninja است که راه یک جنگجوی تنهای ژاپنی در قرن نوزدهم میلادی را روایت می‌کند و قطعا پتانسیل این را دارد که به یک اثر اکشن نقش‌آفرینی به یاد ماندنی تبدیل شود. این بازی با اکشن ناب آثار قبلی استودیو یعنی Nioh Wo Long: Fallen Dynasty و Ninja Gaiden جلا داده شده است.

<!–

–>

Rise of The Ronin اولین بار در سپتامبر ۲۰۲۲ به عنوان یک بازی انحصاری برای PS5 معرفی شد؛ درست به مانند سری Nioh که در ابتدا انحصاری پلی‌استیشن بود. در حالی که سری Nioh طرفداران عناوین سولزلایک مانند بلادبورن را به PS4 جذب کرد، Rise of The Ronin دوست داران سری Assassin’s Creed و Ghost of Tsushima را به PS5 جذب خواهد کرد. تیم نینجا اما نمی‌خواهد طرفداران قدیمی را ناامید کند و درجه سختی‌های بسیار سخت نیز در بازی قرار داده تا طرفداران این استودیو که برای بازی‌های سختش مشهور است را راضی نگه دارد. در ادامه متن با ویجیاتو همراه باشید.

تاریخ انتشار بازی Rise of The Ronin

Rise of The Ronin Release dateRise of The Ronin Release date

بازی Rise of The Ronin در تاریخ ۳ فروردین ۱۴۰۳ به بازار عرضه می‌شود، تاریخی که رقبای زیادی برای او ایجاد کرده است. پورت PC بازی Horizon Forbidden West یک روز زودتر یعنی در تاریخ ۲ فروردین ماه عرضه می‌شود. همچنین بازی اکشن ماجراجویی بزرگ کپکام یعنی Dragon’s Dogma 2 نیز در تاریخ ۳ فروردین عرضه می‌شود. در پلتفرم سوییچ نیز بازی Princess Peach قرار است عرضه شود که جو رقابت را تا حد زیادی بالا می‌برد.

این بازی در حال حاضر برای پیش‌خرید دیجیتالی در فروشگاه پلی‌ استیشن ۵ و خرده فروشان فیزیکی در دسترس است. همچنین مانند بسیاری دیگر از عناوین پلی استیشن ۵ قیمت نسخه استاندارد بازی ۶۹.۹۹ دلار است که آپشنی برای دسترسی زودتر نیز برای بازیکنان قرار نمی‌دهد.

محتوای نسخه Deluxe بازی

Rise of The Ronin Deluxe editionRise of The Ronin Deluxe edition

اگر قصد دارید نسخه Deluxe بازی را خریداری کنید، باید ۷۹.۹۹ دلار هزینه کنید که بتوانید به خیلی از موارد که در نسخه استاندارد نیست دسترسی پیدا کنید. این محتوا شامل چوب دستی، شمشیر دوتایی، زره و لباس جنگ است. به اضافه جوایز داخل بازی، نسخه Deluxe دیجیتالی بازی یک آرت بوک دیجیتالی و ساندترک را نیز برای شما باز می‌کند که شما توسط پلی استیشن خود به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنید. متاسفانه خبر بدی که برای کلکسیونرهای فیزیکی داریم این است که بازی نسخه کالکتور ندارد.

جوایز پیش خرید بازی:

  • Hayabusa-ryu Katana Style
  • Hayabusa-ryu Naginata Style
  • Nioh-ryu Katana Style
  • Aisu Kage-ryu Katana Style
  • Iga Ninja’s Katana
  • Iga Ninja’s Armor Set

محتوای نسخه Deluxe بازی:

  • Iga Ninja’s Staff
  • Toyokuni Paired Swords
  • Bando warrior Armor Set
  • Japanese Formal Armor Set
  • Digital Art Book
  • Digital Soundtrack

جزئیات گیم‌پلی Rise of The Ronin

Rise of The Ronin GameplayRise of The Ronin Gameplay

مبارزه یکی از موارد مهم در Rise of The Ronin است و سرعت بسیار بالایی دارد که شما را مجبور به جا خالی دادن و ضد حملات سریع می‌کند. جنبه‌های تاریخی‌ بازی باعث شده که ما با انسان‌ها روبرو باشیم و مثل نیو با دشمنان فانتزی سر و کار نداریم. شمشیرها و نیزه‌های سنتی ژاپنی از موارد مهم بازی به شمار می‌روند، اما بازی از پیشرفت‌های فرهنگی و تکنیکی نیز استفاده کرده تا تجربه‌ای متنوع به ما دهد.

از اسلحه‌های گرم به روش‌های متنوعی در بازی می‌توان استفاده کرد. برای مثال شما می‌توانید از سرنیزه تفنگ خود در دوئل استفاده کنید و تپانچه خود را برای ضربه نهایی به کار بگیرید. یک شخصیت مخترع در بازی به نام Igashichi وجود دارد که به شما انتخاب‌های زیادی در استفاده از اسلحه‌ها می‌دهد، مثلا به شما یک آتش‌افکن می‌دهد تا دشمنان را بسوزانید یا بمب‌گذاری انجام دهید. گجت‌ها در تحرک شما به شدت تاثیرگذارند، به عنوان مثال از قلاب خود می‌توانید استفاده کنید و از روی خانه‌ها با سرعت بالا عبور کنید و به جنگیدن خود ادامه دهید.

تریلرهای اخیر المان‌های تحرک بازی در دنیای آن را به خوبی نشان می‌دهد. اول اینکه دنیای بازی به شدت جذاب است و شما با گلایدر کایت مانند خود می‌توانید بر آسمان شهرها و دنیای بازی به زیبایی پرواز کنید. همچنین در این حین بین گلایدر و اسب نیز می‌توانید سوییچ کنید. دنیای بازی راز‌ها و منابع بسیاری برای شما دارد که می‌توانید به سراغشان بروید. مورد بعدی آزادی شما در ارتباط گرفتن با دنیای بازی است که دست شما را بسیار باز گذاشته و شما وقت خود را به خوشی در آن می‌گذرانید.

دیگر موردی که در تریلرها دیدیم جزئیات حیاتی اکشن بازی بود. همان‌گونه که گفتیم مبارزات، نقطه کانونی بازی‌ست و موارد جذاب و جالب جدیدی در خود جای داده است. اول اینکه شما قادر هستید که سامورایی‌های دیگری را با خود همراه کنید و در حین مبارزه با دشمنان بین آنان سوییچ کنید که المانی پر کاربرد در نبردهای سخت است. تنوع اسلحه‌ها در بازی نیز مورد تحسین برانگیزی است چون رابطه خوبی بین اسلحه‌های گرم و سرد ایجاد کرده است. برای مثال شما می‌توانید با تفنگ‌های کوچک و بزرگ با دشمنان بجنگید و در این بین از کمان و شمشیر هم استفاده کنید و ترکیب خوبی در مبارزات آن شاهد خواهیم بود.

داستان Rise of The Ronin

Rise of The Ronin storyRise of The Ronin story

Rise of The Ronin در دوره باکوماتسوی ژاپن روایت می‌شود؛ دوره‌ای که از اوایل دهه ۱۸۵۰ تا اواخر ۱۸۶۰ بود و ژاپن دستخوش تغییرات زیادی در دولت و سیاست خارجی شد. در سال ۱۸۵۳ دریادار متیو پری (Matthew C. Perry) به ژاپن رسید و به انزواطلبی آن پایان داد. این اتفاق باعث معاهده کاناگاوا در سال ۱۸۵۴ و معاهده هریس در سال ۱۸۵۸ شد که اجازه عبور کشتی‌های آمریکایی را داد و انتقالات سوخت و تدارکات و سپس تجارت میان دو کشور اتفاق افتاد. وضعیت ناپایدار اقتصادی و اختلافاتی که بین فرقه‌های سیاسی بود باعث شد که توکوگاوا شوگوناته سقوط کند و شروعی بر اصلاحات میجی شود.

جنگ داخلی‌ای که باعث این تغییرات شد نقطه توجه Rise of The Ronin است، جایی که درگیری‌های این فرقه‌ها با همدیگر را نشان می‌دهد و پایانی بر دوره باکوماتسو می‌شود. در این بازی ما کنترل یک سامورایی بدون ارباب یا همان رونین را داریم که به ما اجازه می‌دهد این درگیری‌ها را از چند زاویه بررسی کنیم. تریلر بازی نیز به ما شهر بندری یوکوهامارا را در سال ۱۸۵۸ نشان داد که خب با تاریخ این اتفاق مشترک است. بازیکنان در Rise of The Ronin انتخاب‌های بسیاری دارند که خوب باعث می‌شود تاریخ ژاپن را به شکل‌های مختلف تماشا کنیم.

بازی در کره جنوبی عرضه نمی‌شود!

Rise of The Ronin Banned in south koreaRise of The Ronin Banned in south korea

طبق گفته‌های رسانه‌های محلی قرار نیست این بازی در کره جنوبی عرضه شود. با اینکه سونی توضیحی در این رابطه ارائه نکرده اما این تصمیم به نوعی به خاطر به تصویر کشیدن Shōin Yoshida‌ دانشمند قرن نوزدهمی باشد که در کره شخصیتی بحث‌برانگیز است. یوشیدا تعدادی از فعالان سیاسی را پرورش داد که در اصلاحات میجی که امپراطوری را به ژاپن بازگرداند سهم عمده‌ای داشتند. او همچنین مدافع فتح کره بود که بین سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ توسط امپراطوری ژاپن اداره می‌شد.

Rise of The Ronin یک پروژه جاه‌طلبانه برای استودیو تیم نینجا است و البته به نظر نمی‌رسد میراث بازی‌های قبلی استودیو را دور بریزد. اگر دنیای جهان‌باز بازی و داستان آن گیرا باشند بعید است که گیم‌پلی جدید بازی با المان‌های که دارد ما را ناامید کند. مدت زیادی به عرضه بازی نمانده و مشخصا این بازی یک تصویر خاص از تاریخ ژاپن را برای ما به تصویر خواهد کشید.

خب دوستان نظر شما چیست؟ آیا این بازی می‌تواند انتظارات هواداران را برآورده کند و به خوبی بازی‌های دیگر ساتودیو نینجا شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.