هر آنچه که باید از بازی Final Fantasy 7 Rebirth بدانید

چندی پیش بود که اسکوئر انیکس اعلام کرد که نسخه ریمیک جدیدی از فاینال فانتزی ۷ در دست ساخت قرار دارد و خبر جذابی برای طرفداران قدیمی سری محسوب شد. در رویداد استیت آف پلی سونی در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ نیز این شرکت گیم‌پلی جدید، نسخه کالکترز بازی و موارد بسیار دیگری را نیز به نمایش گذاشت. خوشبختانه این اثر نیز مانند نسخه اولیه و ریمیک قبلی خود بسیار عالی به نظر می‌رسد. طبق اطلاعاتی که داریم Final Fantasy 7 Rebirth قرار است از دو عنوان قبلی بزرگ‌تر باشد و از این رو انتظار این را داریم که بتوانیم لوکیشن Gold Saucer را ببینیم، با افراد آشنا و جدید ملاقات کنیم و مینی گیم‌های جدیدی را تجربه کنیم وقتی با کلاود و گروهش باری دیگر به گشت و گذار می‌پردازیم.

<!–

–>

مشخص نیست که چقدر بازی به داستان اصلی وفادار است و چه مقدار تغییر کرده، اما حدس و گمان‌هایی در حال حاضر در این رابطه وجود دارد. هر چقدر که ما گسترده‌تر به بازی نگاه می‌کنیم، چیز جدیدی برای پرداختن به آن وجود دارد و Final Fantasy 7 Rebirth یکی از مورد انتظارترین بازی‌های پلی استیشن ۵ برای امسال است. در این مقاله از ویجیاتو به تمام اطلاعات مورد نیاز قبل از بازی و هر آنچه باید از این اثر بدانید می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

تاریخ انتشار و پلتفرم‌های مقصد بازی

Final Fantasy 7 RebirthFinal Fantasy 7 Rebirth

بازی Final Fantasy 7 Rebirth قرار است در تاریخ ۱۰ اسفند امسال (۲۹ فوریه) عرضه شود. این خبر در استیت آف پلی ماه سپتامبر تایید شد که همراه آن بازگشت وینسنت و لوکیشن گلد ساسر با مینی گیم‌های فراوانش تایید شدند.

همچنین بازی فقط برای کنسول پلی‌استیشن ۵ قابل تجربه است. هرچند نسخه اول ریمیک این عنوان به استیم راه یافته است اما فعلا زود است که بخواهیم بگوییم که این اثر نیز برای کامپیوترهای شخصی معرفی می‌شود.

نسخه Collector’s Edition

کالکتور Final Fantasy 7 Rebirthکالکتور Final Fantasy 7 Rebirth

نسخه کالکترز ادیشن بازی همراه با ورژن هارد کپی آن معرفی شد و قیمت آن ۳۵۰ دلار آمریکا اعلام شد. مانند همه‌ی نسخه‌های دیگر، این مجموعه شامل DLC بازی، اکسسوری‌های درون بازی و یک مجسمه خیره کننده ۱۹ اینچی از Sephiroth می‌باشد. قطعا چنین هزینه‌ای برای این مجموعه بسیار زیاد است، اما برای طرفداران سری مطمئنا مورد جذابی خواهد بود.

آیا فاینال فانتزی ۷ ریبرث برای ایکس باکس عرضه می‌شود؟

Final Fantasy 7 RebirthFinal Fantasy 7 Rebirth

سوال عرضه سری ریمیک فاینال فانتزی بر روی ایکس باکس همچنان بی‌جواب مانده است، اما روزنه‌هایی هم وجود دارد. فاینال فانتزی ۷ ریمیک و دنباله آن یعنی ریبرث هر دو انحصاری پلی‌استیشن هستند. اما از این دید می‌شود نگاه کرد حالا که نسخه ریمیک بازی به سیستم‌های شخصی راه پیدا کرده، شاید در آینده برای کنسول‌های فعلی ایکس باکس نیز عرضه شوند. از طرفی دیگر بازی Crisis Core Final Fantasy 7 Reunion برای ایکس باکس وان و سری ایکس در این سال عرضه می‌شود، پس احتمال دارد که اسکوئر انیکس قصد عرضه عناوین خود را روی پلتفرم‌های مایکروسافت داشته باشد.

گیم‌پلی بازی

گیم‌پلی Final Fantasy 7 Rebirthگیم‌پلی Final Fantasy 7 Rebirth

ما توانسته‌ایم کمی از گیم‌پلی بازی را در رویدادهای سامرگیم فست ۲۰۲۳ و استیت آف پلی سونی مشاهده کنیم. در محتوایی که دیدیم کلاود و اعضای گروه را مشاهده کردیم که به محیط‌های باز و آزادتری می‌روند و مینی گیم‌های گلد ساسر را دیدیم که خوب می‌دانیم از مکان‌های برجسته بازی اولیه است. در گیم‌پلی بعدی بازی که نشان داده شد، کلاود را سوار بر Choboco دیدیم که در مسابقه‌های مختلف شرکت کرد. این موارد مدرکی هستند که فاینال فانتزی ۷ ریبرث مقیاس‌ها را بالاتر می‌برد و طبق گفته سازندگان حدود ۱۰۰ ساعت ماجراجویی در بازی منتظر ما است.

اکشن و جنگیدن بازی

اکشن فاینال فانتزی ۷ ریبرثاکشن فاینال فانتزی ۷ ریبرث

تریلر‌های بازی نشان دادند که کلاود با موجودات متنوعی با اکشن به موقع سریع خود می‌جنگد هرچند که بقیه کاراکترهای بازی را در اکشن نیز مشاهده کردیم. همچنین ما مثل قبل در کنار Barret، Tifa و Aerith مشغول به مبارزه می‌شویم که خوب در کنار آنان Red 13 را نیز در بازی مشاهده کردیم. کارگردان بازی نائوکی هاماگوچی در مورد رد ۱۳ گفت که از او چیز جدیدی به عنوان تیپ تازه‌ای از کاراکتر خواهیم دید. جدای از مقیاس ATB برای انجام قابلیت‌ها، رد ۱۳ یک مکانیزم مقیاس انتقام نیز دارد که حین دفاع کردن حمله دشمنان پر می‌شود و از این مقیاس برای انجام چند قابلیت بازی می‌توان استفاده کرد.

همچنین ما انتظار حرکات Synergy جدیدی را در بازی داریم که در مبارزات به کمک ما می‌آیند. این دستورات و قابلیت‌های بازی را هر زمان که بخواهیم می‌توانیم انجام دهیم هرچند که مقیاس آن باید کاملا پر باشد. طبق گفته هاماگوچی ما قادر به برقراری ارتباط بهتر با شخصیت‌های بازی و ارتقای آنان حتی بهتر از بازی قبلی هستیم. ریبرث همچنین اسکیل‌های متنوعی را برای باز کردن دارد که المان رشد شخصیت را به خوبی در بازی جای داده است.

تریلرهای منتشر شده بازی

Final Fantasy 7 RebirthFinal Fantasy 7 Rebirth

جدیدترین تریلر بازی در مراسم گیم آواردز ۲۰۲۳ قبل از اعلام برندگان به نمایش در آمد. این تریلر تنها یک دقیقه و ۳۴ ثانیه طول داشت اما برای هایپ کردن طرفداران کافی بود. نگاه اجمالی ما به جدیدترین اثر اسکوئر انیکس کلاود و سفیروث را نشان می‌داد که در حال قدم زدن در محیط‌های آشنایی در بازی بودند که خوب بسیار پهناورتر از قبل به نظر می‌رسیدند. مورد دیگری که دیدیم ارتقای جلوه‌های بصری بازی بود که قدرت پلی استیشن ۵ را در این زمینه نشان می‌داد.

داستان بازی فاینال فانتزی ۷ ریبرث

داستان Final Fantasy 7 Rebirthداستان Final Fantasy 7 Rebirth

اگر هم نسخه اولیه بازی هم نسخه ریمیک آن را تجربه کرده باشید می‌دانید که خط داستانی این دو بازی به شدت با هم فرق دارند. اسکوئر انیکس داستان بازی اولیه را برداشت و دوباره برای بازیکنان نسل جدید بازسازی کرد پس باید بدانیم پیچ و خم‌های زیادی را در فاینال فانتزی ۷ ریبرث خواهیم دید. داستان بازی اما ادامه بازی قبلی خواهد بود. کلاود به روستای Kalm می‌رسد و وارد کلیسای سکتور ۵ می‌شود و دنبال Aerith می‌گردد. هرچند به گفته دیگر کارگردان بازی یعنی تتسویا نومورا لازم نیست شما دو بازی قبلی را برای لذت بردن از این اثر تجربه کرده باشید. به گفته او Final Fantasy 7 Rebirth برای لذت بردن همه ساخته شده است و داستان دو بازی قبلی را الزامی نیست که بدانیم.

تریلری که از بازی به نمایش در آمد نیز نشان داد سفیروث بعد از مبارزه‌ای که در نسخه قبلی داشت زنده است. گروه ما همچنین در مورد جریان زندگی می‌شنوند که خوب ذات دنیای متصل به سفیروث است. سوال‌های بسیاری حول داستان وجود دارد و تریلر بازی آن‌ها را بیشتر هم کرد، آن هم سر اینکه بازی داستان اصلی را دنبال می‌کند یا خط زمانی جدید را روایت خواهد کرد.

کاراکترهای حاضر در بازی

فاینال فانتزی ۷ کاراکترهافاینال فانتزی ۷ کاراکترها

آخرین تریلر بازی چند شخصیت را نشان داد که باز با آنان ملاقات می‌کنیم و البته شخصیت‌هایی که تازه معرفی شدند. این لیست کاراکترهایی است که انتظار داریم در این بازی آن‌ها را ببینیم.

  • Aerith
  • Tifa
  • Barret
  • Red 13
  • Sephiroth
  • Yuffie
  • Vincent
  • Cait Sith
  • Elena
  • Rude
  • Vincent Valentine

توسعه Final Fantasy 7 Rebirth

Final Fantasy 7 RebirthFinal Fantasy 7 Rebirth

شروع توسعه نسخه ریبرث گمان می‌رود قبل از پایان یافتن توسعه ریمیک این بازی در سال ۲۰۲۰ شروع شده بود. تهیه کننده بازی آقای یوشینوری کیتاسه گفت که این سه سال که بازی در دست ساخت بود کار سختی داشتند اما نتیجه نهایی قطعا ارزشش را خواهد داشت. او گفت: «سه سال قطعا مدت زیادی برای طرفداران است که مشتاقانه منتظر بازی بعدی هستند، اما ما می‌خواهیم مطمئن شویم که بهترین تجربه ممکن را به آنان ارائه می‌دهیم و البته همه‌ی ما سعی داشتیم که با سرعت بالا و کیفیتی مناسب کار خود را ادامه دهیم.»

تتسویا نومورا نیز در رابطه با رویه توسعه بازی گفت که شروع روند توسعه بازی زمانی کل گرفت که ساختار جدیدی برای توسعه آن در نظر گرفتند، چون عنوانی با چنین عظمتی باید ساختاری بسیار درست داشته باشد. نائوکی هاماگوچی نیز اذعان داشت که توسعه به مراحل پایانی رسیده و تیم سازنده انگیزه بسیاری دارند تا این عنوان را به خوبی تحویل بازیکنان بدهند.

بازی دیگری از فاینال فانتزی ۷ در دست ساخت است؟

فاینال فانتزی ۷ ریبرثفاینال فانتزی ۷ ریبرث

اسکوئر انیکس اعلام کرد که نسخه ریبرث در اصل بخش میانی این بازی است یعنی نسخه دیگری نیز خواهد آمد تا سه‌گانه نسخه هفتم این فرانچایز به وجود بیاید. کیتاسه تهیه کننده بازی نیز در رابطه با ساخت یک سه‌گانه نیز صحبت کرده است.

«ساخت بخش میانی یک سه‌گانه چالش‌های خود را دارد، اما تعداد زیادی از عناوین کلاسیک در دنیای فیلم وجود دارد که با پیچیدگی و عمق خاصی به کاراکترهایشان پرداخته‌اند که خوب بین طرفداران نیز بسیار محبوب هستند. ما قصد داریم Final Fantasy 7 Rebirth را از نسخه ریمیک قبلی آن برای طرفداران بسیار جذاب‌تر کنیم.»

سخنان کیتاسه درباره ساخت نسخه دوم یک سه‌گانه از فاینال فانتزی ۷

همچنین به گفته نومورا فعالیت ساخت نسخه سوم این سه‌گانه در دست ساخت است. نومورا و تیمش در اسکوئر انیکس به گفته خودش در ساختار توسعه پیوسته به هم کار می‌کنند که خوب به این معنا است که لازم نیست ۳ سال دیگر برای بازی کردن آخرین بخش این سه‌گانه صبر کنید.

خب دوستان عزیز نظر شما چیست؟ آیا Final Fantasy 7 Rebirth می‌تواند مانند نسخه هفتم بازی موفق باشد؟ و البته بتواند طرفداران را مثل بازی‌های قبل راضی کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.