هر آنچه که باید از بازی Dragon’s Dogma 2 بدانید

در ماه مارس، کپکام بازی Dragon’s Dogma 2 را منتشر خواهد کرد، دنباله‌ای که مدت‌ها منتظرش بودیم تا ادامه‌ای بر حماسه‌های نقش‌آفرینی مهم سال ۲۰۱۲ باشد. با وجود این که کسی انتظار دیدن بازی اول را نداشت، این بازی به یک اثر مورد توجه تبدیل شد و طرفداران ۱۲ سال صبر کردند تا پس از یک دهه نظاره‌گر پیشرفت این بازی با توجه به نسل جدید تکنولوژی باشند. تا انتشار این بازی تنها چند ماه دیگر باقی‌‌مانده و طی این مقاله تصمیم گرفتیم تا هرچه اطلاعات از این بازی طی ماه‌های گذشته به دست آوردیم را با شما به اشتراک بگذاریم. با ویجیاتو همراه باشید.

<!–

–>

بازی Dragon’s Dogma 2 چه زمانی منتشر می‌شود؟

این بازی در بیست و دوم مارچ سال جاری یا به عبارتی ۳ فروردین ۱۴۰۳ در دسترس قرار خواهد گرفت.

بازی Dragon’s Dogma 2 برای چه پلتفرم‌ها و با چه قیمتی منتشر می‌شود؟

بازی Dragon’s Dogma 2 برای PS5, Xbox Series X|S و البته رایانه‌های شخصی (پلتفرم استیم) منتشر خواهد شد.

جوایز پیش‌خرید بازی و نسخه Dragon’s Dogma 2 Special Editions

هر آنچه که باید از بازی Dragon’s Dogma 2 بدانید - ویجیاتوهر آنچه که باید از بازی Dragon’s Dogma 2 بدانید - ویجیاتو

علاوه بر نسخه استاندارد، کپکام نسخه Deluxe بازی Dragon’s Dogma 2 را با قیمت ۸۰ دلار ارائه می کند. جوایز این نسخه شامل موارد زیر است:

  • بازی پایه Dragon’s Dogma 2
  • کیت Explorer’s Camping
  • ۱۵۰۰ واحد پول پریمیوم بازی
  • Dragon’s Dogma Music & Sound Collection (گویا می‌توان بخش‌هایی از موسیقی بازی قبلی را روی این نسخه اضافه کرد)
  • ۶ آیتم داخل بازی: Wakestone، Art of Metamorphosis، Harpysnare Smoke Beacons، Ambivalent Rift Incense، Heartfelt Pendant، Makeshift Gaol Key

با پیش‌خرید نسخه استاندارد Dragon’s Dogma 2، چهار سلاح : شمشیر، خنجر، عصا و کمان به شما هدیه داده می‌شود.

اگر نسخه‌های ویژه بازی را پیش‌خرید کنید علاوه بر این موارد، آیتم Ring of Assurance را نیز دریافت خواهید کرد.

داستان بازی Dragon’s Dogma 2

هر آنچه که باید از بازی Dragon’s Dogma 2 بدانید - ویجیاتوهر آنچه که باید از بازی Dragon’s Dogma 2 بدانید - ویجیاتو

داستان Dragon’s Dogma 2، دنباله‌ای بر اساس نسخه اصلی است که در دنیایی موازی و آینه‌ای اتفاق می‌افتد. آینه‌ای بودن جهان بازی یعنی که گویی ماجراهای نسخه‌ اول در این بازی به شکل معکوس رخ داده است. مانند بازی اول، داستان دنباله نیز حول محور Arisen (کاراکتر اصلی داستان) می‌چرخد ​​که برای بازپس گیری قلب دزدیده شده خود از اژدها، سفری خطرناک را آغاز می‌کنند.

کارگردان بازی Hideaki Itsuno طی گفت‌وگویی با IGN گفته است:

«داستان بازی در رابطه با خلق دوباره یک اثر، حول محور اژدهایان است. این اتفاق در دنیای موازی متفاوتی اتفاق می‌افتد، به همین دلیل است که فکر می‌کنم بخش‌هایی مشابه و در عین حال متفاوت وجود خواهند داشت.»

هیدکی ایتسونو – کارگردان بازی

جهان از دو کشور مرفه تشکیل شده است: ورموند یا پادشاهی انسانی و جایی که بازیکن درگیر جنگ بر سر قدرت برای تاج و تخت می‌شود؛ و البته Battahl، سرزمینی که خانه جانورانی مثل گربه‌های انسان‌نما، خاجییت‌ها (نوعی نژاد در بازی) و غیره بوده که به رهبری نادینیا پریستس اداره می‌شود. حال ماجراجویی بازیکن بین این دو ملت و فرهنگ‌ها و فلسفه‌های مختلف‌شان ادامه پیدا می‌کند.

نحوه خلق NPC‌ها و کاراکترهای بازی

هر آنچه که باید از بازی Dragon’s Dogma 2 بدانید - ویجیاتوهر آنچه که باید از بازی Dragon’s Dogma 2 بدانید - ویجیاتو

در Dragon’s Dogma 2، شما به عنوان یک Arisen بازی می‌کنید و می‌توانید او را کاملا شخصی‌سازی کنید. بازیکنان می‌تواند انتخاب کنند که یک انسان، جن یا هر موجودی که دوست دارند را با دو جنسیت مختلف، ۹ بدن پایه برای هر گونه و گزینه‌های متعددی برای طراحی صورت شخصی‌سازی کنند.

ایتسونو می‌گوید:

«اولین ایده‌ای که داشتیم این بود که نزدیک به صد چهره انسان را اسکن کنیم، سپس از آنها به عنوان پایه‌ای برای خلق شخصیت‌ها استفاده کنیم. این داده‌های واقعی که در پایگاه داده‌ ما وجود دارند به این معنی است که می‌توانیم چهره‌هایی شدیدا واقع‌گرایانه خلق کنیم.

بازیکنان با تعداد دیوانه‌واری از NPC ها روبرو می شوند که می‌توانند به Arisen کمک کنند و یا با او رابطه برقرار کنند.»

Itsuno در ادامه به IGN گفت که او می‌خواهد NPCهایی با جزئیات دقیق ایجاد کند که در سراسر جهان و زندگی‌شان بدون توجه به کاری که بازیکن انجام می‌دهد، زندگی می‌کنند.

مانند بازی اصلی، NPCها در طی بازی می‌توانند شخصیت‌تان را با توجه به اقداماتی که انجام داده‌اید دوست داشته یا نداشته باشند. با این حال، آنچه در این نسخه جدید است، نحوه اشتراک‌گذاری احساسات این شخصیت‌های فرعی با بقیه است. برای مثال اگر شما با دو نفر دوست شوید، ضربه زدن به یکی باعث می‌شود که دیگری نیز از دست شما عصبانی شود.

یا اگر کار خوبی برای یک کودک انجام دهید، ممکن است والدین او از شما تشکر کنند و همچنین شما را بیشتر دوست داشته باشند. ایتسونو افزود که npcها همچنین گاهی با یکدیگر درگیر می‌شوند و این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که مثلا رابطه بازیکن با یکی از طرفین دعوا برای دیگری خطرآفرین باشد.

او خاطر نشان کرد که این ویژگی‌ها هنوز جای کار دارد و در حال نهایی شدن است. ایتسونو گفت:

«شاید شخصیتی که با شما وارد رابطه می‌شود برای دید و بازدید به خانه شما بیاید، اما اگر در آنجا با شخصیت دیگری ملاقات کنند که از او خوشش نمی‌آید، ممکن است دعوا شروع شود.

ما حتی سیستمی را ساختیم که بازیکن بتواند با عباراتی مثل «بس کن، سر من دعوا نکن» به بحث خاتمه دهد!»

گیم‌پلی بازی Dragon’s Dogma 2

Dragon's Dogma 2Dragon's Dogma 2

Dragon’s Dogma 2 یک بازی اکشن-نقش‌آفرینی است که بر اساس انتخاب بازیکن پیش می‌رود و مبارزات آن به صورت نبرد‌های سوم شخص دنبال می‌شود. استایل مبارزه در Dragon’s Dogma 2 به حرفه و کلاس شخصیتی که طراحی کردید بستگی دارد و بازیکنان می‌توانند با انتخاب یکی از ۴ کلاس اولیه بازی، ماجراجویی خود را شروع کنند:

  • Thief: سلاح اصلی: خنجر؛ دزد‌ها مبارزان چابکی هستند که از فاصله نزدیک مبارزات را پیش می‌برند
  • Mage: متخصصین استفاده از جادو؛ افسون‌گرها می‌توانند حمله، درمان و جادوها را به صورت همزمان بیاموزند
  • فایتر یا مبارز: مثل نامش، فایتر یک متخصص درگیری است که مجهز به شمشیر و سپر خواهد بود.
  • کماندار: موثرترین کلاس در برد‌های طولانی، کمانداران مجهز به تیر و کمانی با قابلیت‌های مختلف هستند.
هر آنچه که باید از بازی Dragon’s Dogma 2 بدانید - ویجیاتوهر آنچه که باید از بازی Dragon’s Dogma 2 بدانید - ویجیاتو
کلاس‌های بازی Dragon’s Dogma 2

اگر نسبت به حرفه خود مسلط شوید یا با باس‌فایت به خصوصی مواجه شوید که به رویکرد خاصی از مبارزه نیاز دارد، می توانید این موارد را در مکان خاصی و در طول بازی تغییر دهید. با پیشرفت داستان، بازیکنان کلاس‌های پیشرفته‌تری را باز می کنند:

  • Mystic Spearhead: کلاسی که در استفاده از سلاح‌های کوتاه برد و جادو‌های دوربرد مهارت دارد.
  • Magick Archer: کماندار مجهز به تیرهای جادویی و توانایی های شفا دهنده
  • جنگجو: یک متخصص درگیری که می‌تواند از سلاح‌های قدرتمند و دو دستی استفاده کند.
  • ساحره: این کلاس می‌تواند با عصای دو دستی خود طلسم‌های قدرتمندتری نسبت به میج ایجاد کند.
  • Trickster: این کلاس مجهز به یک مجمره بوده و در روش‌های مبتنی بر ایجاد توهم و حواس پرتی تخصص دارد.

همراهان

هر آنچه که باید از بازی Dragon’s Dogma 2 بدانید - ویجیاتوهر آنچه که باید از بازی Dragon’s Dogma 2 بدانید - ویجیاتو

سیستم همراهان Dragon’s Dogma در این نسخه نیز برگشته است. همراهان شما شخصیت‌هایی کنترل شده توسط هوش مصنوعی هستند که برای جلوگیری از حس تنهایی بازیکن در ماجراجویی‌های تک‌نفره طراحی شده‌اند.

شما می توانید با یک همراه ساخته شده توسط بازیکن و حداکثر دو همراه دیگر که توسط دیگران ساخته شده‌اند، سفر کنید. این همراهان با تمام تجربیات خود از ماجراجوییشان با دیگر بازیکنان به سراغ شما خواهند آمد، به این معنی که ممکن است به وسایلی مجهز باشند که هنوز پیدا نکرده‌اید یا اطلاعات مفیدی درباره ماموریت‌هایی که انجام داده‌اند و هنوز تکمیل نکرده‌اید ارائه می‌کنند. یکی از مشکلات بازی قبل، تکراری بودن دیالوگ‌ها و مهارت‌های همراهان بوده که بازیکنان را شاکی کرده بود. حال ایتسونو گفته که تمام این مشکلات در بازی دوم رفع خواهد شد و هر یک از همکاران تجربه‌ای منحصر به فرد به همراه خواهند داشت.

نقشه

Dragon’s Dogma 2 در دنیایی فانتزی با الهام از نقاشی‌های کلاسیک و هنر قرون وسطی روایت می‌شود. بازیکنان با نقشه‌ای روبرو خواهند بود که تقریباً چهار برابر بزرگتر از نقشه نسخه قبل است. علی‌رغم اندازه عظیم نقشه، Itsuno ادعا می‌کند که فضای زیادی از محیط تلف نشده و بسیاری از مناطق به شکل حساب‌شده‌ای کار شده‌اند:

«من دوست ندارم که فکر کنید اغراق می‌کنم، اما مواردی را روی نقشه قرار داده‌ایم و راه‌هایی برای هدایت بازیکن باز کرده‌ایم تا هیچ لحظه‌ای نباشد که آنها احساس خستگی کنند.

این چیزی است که سایر بازی‌های اکشن نیز اغلب انجام می‌دهند، و یکی از عناصر اساسی در این گونه بازی‌ها، توانایی دیدن مقصدتان است در حالی که مطمئن نیستید چگونه به آنجا بروید و از صحنه‌ای به صحنه دیگر حرکت کنید.»

ایشان خاطرنشان کرد که در طراحی بازی سعی شده تا جای ممکن سفر در نقشه لذت‌بخش باشد و بازیکن احساس نیاز به استفاده از سیستم Fast Travel نداشته باشد چرا که در گوشه و کنار نقشه بازی همیشه اتفاقات بسیاری برای کشف کردن وجود خواهد داشت و این فوق‌العاده است.

روند توسعه بازی Dragon’s Dogma 2

Dragon’s Dogma 2Dragon’s Dogma 2

Dragon’s Dogma 2 توسط Capcom توسعه و منتشر خواهد شد. کارگردانی دوباره آن بر عهده Hideaki Itsuno است که کارگردانی بازی اصلی را در سال ۲۰۱۲ بر عهده داشت. او اخیرا Devil May Cry 5 را هم برای Capcom کارگردانی کرده است. به گفته کپکام، دنباله این بازی توسط موتور RE Engine «برای ارائه یک دنیای فانتزی کاملاً واقعی و آمیخته به تصاویر زیبا» ساخته خواهد شد.
این موتور از زمان Resident Evil 7 در سال ۲۰۱۷ برای توسعه بیشتر عناوین اصلی Capcom استفاده شده است. Dragon’s Dogma 2 به طور رسمی در سال ۲۰۲۲ معرفی شد، اگرچه برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ و طی یک افشای اطلاعاتی بزرگ نام این بازی مشاهده شده است.

آیا تجربه Dragon’s Dogma 1 قبل نسخه دوم لازم است؟

خیر، لازم نیست Dragon’s Dogma را بازی کنید تا دنباله آن را بفهمید یا از آن لذت ببرید. با این حال، Itsuno می‌گوید که انجام اولین بازی به درک بازیکن از جهان و نحوه استفاده مؤثر از سیستم همراهان کمک می‌کند.

اولین بازی در ابتدا بر روی PS3 و Xbox 360 منتشر شد. نسخه بهبود یافته این بازی نیز، با عنوان Dragon’s Dogma: Dark Arisen، بر روی کنسول‌های نسل هشت و همچنین Nintendo و رایانه‌های شخصی موجود است.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.