هر آنچه باید در مورد ترتیب زمانی بازی‌های مجموعه‌ی فاینال فانتزی ۷ بدانید

دنیای فاینال فانتزی ۷، با ابرشهرهای گسترده، روایت‌های جذاب و شخصیت‌های فراموش نشدنی، بیش از دو دهه است که گیمرها را مجذوب خود کرده است اما این جهان فراتر از نسخه‌ی اصلی در سال ۱۹۹۷ است. مجموعه فاینال فانتزی ۷ در طول سال‌ها با آثار مختلف داستان و جنبه‌های مختلف این جهان محبوب را گسترش داده است. حال در این مقاله به مناسبت عرضه‌ی نسخه‌ی Rebirth، وقت آن رسیده تا سفری را در این مجموعه آغاز کرده و به جدول زمانی آن بپردازیم. چه یک طرفدار قدیمی این بازی باشید یا یک تازه وارد که کنجکاو برای کاوش در این جهان محبوب هستید، این جدول زمانی شما را به دانشی مجهز می‌کند تا سفر خود را در دنیای میدگار و فراتر از آن به خوبی آغاز کنید.

۱۸ سال قبل؛ Final Fantasy 7: The First Soldier

بازی Final Fantasy 7: The First Soldier

اگرچه داستان The First Soldier خیلی قبل از هر چیز دیگری در این مجموعه اتفاق می‌افتد، اما این بازی ظاهرا در تلاشی برای سرمایه‌گذاری در ژانر بتل رویال در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. در این بازی موبایلی ۷۵ عضو نامطلوب SOLDIER باهم مبارزه می‌کردند و در واقع می‌توان گفت که در یک شبیه‌ساز آموزشی در کلان شهر وسیع میدگار شرکت می‌کنند. اگرچه The First Soldier‌ ایده‌های جالبی مانند سوار شدن بر چوکوبوها و غیره را به نمایش گذاشت، اما نتوانست محبوبیت خاصی کسب کند و اسکوئر انیکس آن را کمی بیش از یک سال پس از عرضه برای همیشه از دسترس خارج کرد.

۱۵ سال قبل؛ Final Fantasy 7: Ever Crisis

بازی Final Fantasy 7: Ever Crisis

این بازی در کنار The First Solider و نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ بازسازی نسخه‌ی اصلی در فوریه‌ی ۲۰۲۱ معرفی شد. Ever Crisis توسط یکی از خالقان قدیمی فاینال فانتزی یعنی تتسویا نومورا (Tetsuya Nomura) کارگردانی شده است. این بازی علاوه بر زنده کردن داستان‌هایی مرتبط با کلود، زک و تعداد بی‌شماری دیگر از شخصیت‌های دوست‌داشتنی فاینال فانتزی ۷، با کاوش در سال‌های اولیه سفیروث به‌ عنوان عضوی از نیروهای نخبه‌ی SOLDIER، به پس‌زمینه‌ی این شخصیت شرور می‌پردازد. این شخصیت ظاهرا در ۱۴ سالگی یک ماشین کشتار بوده است.

۷ سال قبل: Crisis Core: Final Fantasy 7

Crisis Core

نسخه‌ی Crisis Core جواهر مجموعه‌ی فاینال فانتزی ۷ است، زیرا هم اثری است که شروع به آزمایش با نوعی از گیم‌پلی کرد که بعدها در آثار اکشن ریل تایم فاینال فانتزی شاهد آن بودیم و هم به این دلیل که یک پیش درآمد است که داستانی جذاب برای طرفداران دارد. بازی ماجراهای هفت سال قبل از رویدادهای فاینال فانتزی ۷ را دنبال کرده و داستان زک فیر (Zack Fair)، یک سرباز جوان و جاه‌طلب و نیروی نخبه‌ی شرکت Shinra Electric را روایت می‌کند.

زک که وظیفه دارد سرباز گمشده‌ای به نام جنسیس را پیدا کند، سفری را آغاز می‌کند که اسرار تاریک آزمایش‌های شینرا و عواقب هیولایی که آن‌ها ایجاد می‌کنند را آشکار خواهد کرد. اگر رسانه‌های دیگر را ترجیح می‌دهید، Last Order انیمه‌ای است که در همان زمان اتفاق می‌افتد، اما روی برخی رویدادهای دیگر نیز تمرکز دارد و وقایع Crisis Core را با محوریت زک به عنوان مربی و محافظ کلود، به گونه‌ای متفاوت بیان می‌کند.

۶ سال قبل؛ Before Crisis: Final Fantasy VII

Before Crisis: Final Fantasy VII

بازی Before Crisis یک اثر موبایلی است که در آن بازیکنان ترک‌ها (Turks) را کنترل می‌کنند. ترک‌ها در بازی در واقع دسته‌ای از کلاهبرداران هستند که برای شینرا کار می‌کنند. این شرکت ظاهرا کمپین تخریب محیط‌زیست را به راه انداخته که منجر به پس زدن آوالانچ و شروع بازی اصلی می‌شود. اگر می‌خواهید بازی Before Crisis را انجام دهید، بهتر است بدانید که مسئولیت بیشتر مشکلات دنیای فاینال فانتزی ۷ بر عهده‌ی شما خواهد بود.

فاینال فانتزی ۷، نسخه‌ی بازسازی و Rebirth

بازسازی فاینال فانتزی 7

شما احتمالا با اصل داستان فاینال فانتزی ۱۹۹۷ آشنا هستید. یک ماموریت ساده در برابر یک مگاکورپ به مبارزه با یک خدای بیگانه و یک ابر سرباز شرور به نام سفیروث تبدیل می‌شود که می‌خواهد جهان را نابود کند. در نسخه‌ی اصلی مطابق انتظار، قهرمانان ما سفیروث را شکست داده و می‌توانند دنیا را در زمان کوتاهی نجات دهند با این حال شرایط زمانی پیچیده می‌شود که متوجه می‌شوید نسخه‌ی بازسازی و Rebirth، به سادگی در یک زمان اتفاق نمی‌افتند یا بهتر است بگوییم که همان اتفاقات را دوباره به شکلی کاملا مشابه تکرار نمی‌کنند.

در واقع گفتنی است که نسخه‌ی بازسازی کاملا برای بازیکنان روشن می‌کند که این فقط یک بازسازی ساده نیست، زیرا زنجیره‌ای کاملا جدید از رویداد‌ها را ایجاد می‌کند که ممکن است در مقطعی از هر چیزی که ما انتظار داریم رخ دهد، متفاوت باشد. نسخه‌ی Rebirth می‌تواند اوضاع را حتی بیشتر تغییر دهد.

فیلم Final Fantasy VII: Advent Children

فیلم فاینال فانتزی 7

فیلم Advent Children دنباله‌ای بر بازی اصلی یعنی فاینال فانتزی ۱۹۹۷ است. این فیلم روایتگر ماجرای کلود و همراهانش است که نه تنها با یک ویروس جدید که در بین مردم رعب و وحشت ایجاد کرده، بلکه با تعدادی از افراد سفیروث که تلاش می‌کنند و در واقع موفق می‌شوند که او را برای آخرین بار برای مبارزه علیه کلود زنده کنند، مبارزه می‌کنند. Advent Children وقتی صحبت از اکشن به میان می‌آید یک فیلم فوق‌العاده است، اما به نظر می‌رسد که یک اضافه‌ی کاملا غیرضروری به داستان است. بنابراین بهتر است که از نسخه‌ی اصلی لذت ببرید و این فیلم را نادیده بگیرید، زیرا چیزی بیش از درام نه چندان عالی به کل ماجرا اضافه نمی‌کند.

سه سال بعد؛ Dirge Of Cerberus

dirge of cerberus vincent

در این بازی، کلود ظاهرا در تعطیلات است زیرا وینسنت ولنتاین نقش اصلی را ایفا می‌کند. این ایده عالی به نظر می‌رسد، زیرا او یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌های مجموعه است اما این بازی کمی بین طرفداران بحث برانگیز بود. حتی با وجود اینکه عناصر دویل می کرای را با تیراندازی و شخصیتی از فاینال فانتزی که بیشترین شباهت را به دانته داشته، ارائه می‌کند، Dirge Of Cerberus به عنوان یک داستان کوچکتر در مورد تهدیدی در سطح نه چندان خطرناک برای وینسنت ظاهر می‌شود. اگر Dirge Of Cerberus یک انیمه بود، بدون شک جذاب‌تر ظاهر می‌شد.

صحنه‌ی نهایی فاینال فانتزی ۷ (۱۹۹۷)

final fantasy 7 ending

ممکن است بگویید که این فقط یک صحنه‌ی کوتاه است و یک بازی محسوب نمی‌شود، اما اجازه دهید مقاله را با Dirge of Cerberus پایان ندهیم به نسخه‌ی اصلی فاینال فانتزی ۷ بازگردیم. پایان نهایی واقعی فاینال فانتزی ۷ حدودا ۵۰۰ سال پس از توقف سفیروث رخ می‌دهد و می‌بینیم که منظره‌ای که زمانی فاسد شده بود، جای خود را به زمین‌های سرسبز داده است که یک «پایان خوش» در نظر گرفته می‌شود. در نهایت اثر موبایلی دیگری به نام Final Fantasy VII G-Bike وجود دارد که چندان ارزش برررسی ندارد زیرا داستان آن هیچ ربطی به دیگر آثار ذکر شده ندارد و یک ماجراجویی فرعی است که روی اکشن، مسابقه و بازدید مجدد از بخش‌های مختلف دنیای فاینال فانتزی ۷ تمرکز دارد.

منبع: Destructoid

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.