هر آنچه باید از گرامرلی و امکانات آن بدانید!

هر آنچه باید از گرامرلی و امکانات آن بدانید!

سلب مسئولیت: ویجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر اهل ویدیو دیدن در پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب باشید، احتمالاً تبلیغات این برنامه را دیده‌اید.

گرامرلی یک نرم افزار فوق‌العاده قدرتمند برای بررسی ایرادات نگارشی، املایی و دستوری و حتی ویراستاری تخصصی است!

اما این توضیح کوتاه، برای معرفی این برنامه کافی نیست؛ در این مقاله درباره گرامرلی و امکانات کاربردی آن صحبت می‌کنیم!

پس تا انتها با ما همراه باشید.

گرامرلی دقیقاً چیست؟

گرامرلی در واقع یک پلتفرم کامل است که برای تشخیص ایرادات و جلوگیری از سرقت ادبی و علمی طراحی و ارائه شد.

با گذشت زمان امکانات و قدرت تشخیص آن به واسطۀ هوش مصنوعی قدرتمند آن، پیشرفت چشم‌گیری داشت.

کار با این نرم افزار خیلی ساده است. با نصب آن به صورت خودکار، در هر برنامه‌ای که شروع به تایپ کنید، یک آیکون کوچک نمایش داده می‌شود و با کلیک بر روی آن ایرادات شما را مشخص می‌کند. علاوه بر محیط ویندوز شما، افزونۀ آن برای مرورگرهای مختلف طراحی شده تا نوشته‌های شما در بستر اینترنت را هم، غلط‌گیری کند.

حتی اپلیکیشن آن نیز برای گوشی‌های شما در دسترس و قابل دانلود است.

گرامرلی در سه نسخه رایگان، پریمیوم و تجاری ارائه شده است. ورژن پریمیوم آن در سه حالت یک ماهه، سه ماهه و یک ساله با هزینه‌ای بین ۳۰ تا ۱۴۰ دلار قابل خرید است.

نسخه تجاری آن برای شکرت‌ها و موسسات مختلف است و برای گروه‌هایی با ۳ تا ۱۴۹ عضو در دسترس است؛ برای نسخه تجاری به ازای هر کاربر باید ماهی ۱۲.۵ دلار پرداخت کنید.

قابلیت‌های نرم افزار گرامرلی

اما چه قابلیت‌های گرامرلی را به یکی از محبوب‌ترین ویراشگرها تبدیل کرده است؟

بررسی گرامر، املا و علائم نگارشی

این قابلیت را در هر سه ورژن گرامرلی داریم، به این صورت که اگر در یک جمله کلمه‌ای دارای غلط املایی باشد و یا ایراد دستوری وجود داشته باشد، کلمه جایگزین را به شما پیشنهاد می‌دهد.

در طرح‌های پریمیوم و تجاری قابلیتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند علائم نگارشی و املای کلمات یک دست باشد. برای مثال فرم نوشتن ساعت و زمان در کل متن به یک شکل باشد.

طرح پریمیوم و تجاری یک امکان دیگر هم دارد که به شما کمک می‌کند با انتخاب درست‌ترین کلمات، جملاتی روان بسازید.

شفافیت در نوشته

در نسخه رایگان به صورت محدود و در نسخه‌های پریمیوم و بیزینس، قابلیتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند جملات طولانی را به جمله‌های کوتاه‌تر و شفاف‌تری تبدیل کنید.

حالتی نیز برای خوانایی در نظر گرفته شده که تنها در نسخه‌های پولی آن در دسترس است. گرامرلی جمله‌های بلندی که می‌توانند کوتاه‌تر باشند را مشخص کرده و به چند پیشنهاد به شما می‌گوید که چگونه خوانایی آن را بهبود دهید.

انتقال مفهوم

به این منظور چندین قابلیت خوب در گرامرلی در اختیار شماست.

قابلیت تشخیص لحن را در همه طرح‌ها می‌بینید (در ورژن رایگان به صورت محدود). با این ویژگی می‌توانید برای متن خود یک لحن مشخص در نظر بگیرید و گرامرلی با توجه به آن نگارش متن شما را بهبود می‌دهد. برای مثال یک لحن رسمی برای مقاله‌ای آکادمیک و یک لحن دوستانه برای ایمیلی به یک دوست.

از دیگر قابلیت‌های کاربردی گرامرلی، تبدیل جملات معمولی شما به نمونۀ مودبانه است. در این حالت نرم افزار تمام تلاش خود را می‌کند که هیچ خشونت و توهینی از متن شما برداشت نشود.

هر آنچه باید از گرامرلی و امکانات آن بدانید! - ویجیاتوهر آنچه باید از گرامرلی و امکانات آن بدانید! - ویجیاتو

اگر زبان انگلیسی خوبی نداشته باشید و یا تازه‌کار باشید، احتمال اینکه استفاده درست از جملات و عبارات را ندانید زیاد است، در نتیجه احتمال سوتفاهم هم به شدت بالا می‌رود. این قابلیت برای نسخه‌های پولی است.

تعیین سطح رسمیت از دیگر فیچرهای طرح‌های پولی گرامرلی است؛ در این حالت نوشته‌های شما چهره‌ای رسمی به خود گرفته و عبارات عامیانه و خیابانی در متن شما دیده نمی‌شود.

استفاده از کلمات و جملات برابر برای گروه‌های مختلف، از دیگر ویژگی‌های طرح پولی گرامرلی برای ویرایش نوشته‌هاست. اگر در نوشتۀ شما به طور ناخواسته افراد معلول را جدا از جامعه فرض شده باشد، این قابلیت این موضوع را بررسی کرده و عبارات جایگرین به شما پیشنهاد می‌دهد.

در نسخه آنلاین گرامرلی می‌توانید از قابلیت بررسی سرقت ادبی استفاده کنید که در بحث مقالات آکادمیک و یا پایان‌نامه اهمیت زیادی دارد.

نکات پایانی

با توجه به خصوصیاتی که در این بخش ذکر شد، قطعا به ذهنتان رسیده که خرید نسخه‌های پریمیوم آن چقدر می‌تواند مفید باشد.

گرامرلی یک ابزار پیشرفته برای ویرایش است و روز به روز هم شاهد پیشرفت آن هستیم. دقت کنید که اگر سطح زبان انگلیسی خودتان خیلی بالا نباشد، حتی با گرامرلی هم متن نهایی شما ممکن است ایراداتی داشته باشد.

اگر نوشتۀ انگلیسی مهمی برای ویرایش دارید، کار را به متخصصین این حوزه بسپارید؛ ترنسیس یک پلتفرم آنلاین ترجمه است که خدمات ترجمه و ویراستاری تخصصی را با بهترین کیفیت و تضمین بازگشت وجه به شما ارائه می‌دهد.

شما تجربه کار به چه ویراشگری را دارید؟ حتما تجربه خود را با ما درمیان بگذارید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.