هدست Reality Pro به کابوس متا و رقبای دیگر اپل تبدیل می‌شود

leaked apple ar render two 64284735e31e28ce76c624ca

ورود اپل به بازار محصولات واقعیت مجازی/واقعیت افزوده زمانی رخ می‌دهد که فروش سخت‌افزار و علاقه‌ی عمومی کاربران جهان به رؤیای متاورس، در حال کاهش است. درحالی‌که برخی شرکت‌ها مثل متا سرمایه‌گذاری هنگفتی روی این ایده انجام داده‌اند، غول فناوری اهل کوپرتینو از این فناوری دور مانده اما به برنامه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، علاقه‌ی زیادی دارد. درحال‌حاضر امکان دارد اپل رقبا را در این حوزه تحت‌الشعاع قرار ندهد اما از ایده‌های مختلف پشتیبانی می‌کند و در نتیجه باعث پیشرفت و استفاده‌ی گسترده‌تر از فناوری مذکور می‌شود.

جورج جیجیاشویلی، تحلیلگر اصلی Omdia می‌گوید:‌ «هدست اپل نوعی تأییدیه است و فصل بعدی و روش تعامل با واقعیت مجازی را تغییر می‌دهد. اگر این شرکت محصولی جذاب با برنامه‌ها و عملکردهای کاربردی ارائه دهد، توجهات بسیاری به هدست واقعیت ترکیبی Reality Pro جلب خواهد شد.»

البته طبق داده‌های International Data Corporation، بازار هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده از اوایل سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ شاهد کاهش ۵۴ درصدی بوده است. طبق اعلام Wired، بیش‌ از نیمی از افرادی که هدست‌های متا را خریداری کرده‌اند پس‌ از حدود ۶ ماه، دیگر از آن استفاده نمی‌کنند. اولین حضور اپل می‌تواند به رقبای این شرکت کمک کند تا فروش بهتری داشته باشند. جیتش اوربانی، مدیر تحقیقات IDC می‌گوید، خبر معرفی هدست واقعیت ترکیبی اپل، توجه بسیاری از کاربران را به‌خود جلب خواهد کرد.

اگرچه اپل در بسیاری از زمینه‌ها اولین شرکتی نبوده که سخت‌افزار جدید معرفی می‌کند، در اکثر مواقع بر بازار مذکور مسلط می‌شود. به‌عنوان مثل آیپاد به بهترین پخش‌کننده‌ی موسیقی تبدیل شد و آیفون نیز بلکبری را درهم شکست. اکنون ساخت هدست واقعیت ترکیبی می‌تواند عصر جدیدی را در این حوزه رقم بزند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.