هدست Quest 3 با قیمت ۵۰۰ دلار رونمایی شد

امروز مارک زاکربرگ رسما از هدست واقعیت مجازی و ترکیبی Meta Quest 3 رونمایی کرد. این هدست در پاییز امسال در تمام کشورهایی که از این دستگاه پشتیبانی می‌کنند، با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و قیمت ۴۹۹.۹۹ دلار عرضه می‌شود. البته متا می‌گوید مدل دیگری از این هدست نیز با حافظه‌ بیشتر در دسترس قرار خواهد گرفت.

با توجه به اینکه ماه‌ها تا عرضه هدست Meta Quest 3 فاصله داریم، رونمایی از آن بسیار غافلگیرکننده بود. همانطور که می‌دانید مراسم WWDC اپل دوشنبه هفته آینده برگزار می‌شود و شایعات حاکی از آن است که این شرکت به همین مناسبت، بالاخره هدست واقعیت ترکیبی خود را معرفی خواهد کرد. با این اوصاف، به‌نظر می‌رسد که متا تلاش می‌کند خبرهای آن در بین اخبار مربوط به هدست اپل گم نشود.

مشخصات هدست Quest 3

هدست Quest 3 با قیمت 500 دلار رونمایی شد

متا مدعی است که Meta Quest 3 وضوح بالاتری نسبت به Quest 2 ارائه می‌دهد. این هدست از نسل بعدی چیپست اسنپدراگون بهره می‌برد که بیش از دو برابر عملکرد گرافیکی بهتری نسبت به نسل قبلی که Quest 2 به آن مجهز شده است، به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این، در موارد استفاده از واقعیت ترکیبی رنگی با وضوح بالا، از عبور تمام رنگی پشتیبانی می‌شود.

در قسمت جلویی هدست چهار دوربین تعبیه شده‌اند که به‌طور مساوی در سمت راست و چپ قرار دارند. دو مورد از این دوربین‌ها، تمام‌رنگی‌اند و دو مورد دیگر دوربین استاندارد هستند. بخش مرکزی نیز از یک حسگر عمق‌سنج میزبانی می‌کند.

پروفایل اپتیکال Quest 3 در مقایسه با مدل قبلی آن ۴۰% باریک‌تر است. به لطف پیشرفت‌های تکنولوژی ردیابی، دیگر نیازی به حلقه‌های ردیاب بیرونی نیست، بنابراین کنترلرها کشش طبیعی‌تری در دستان شما ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، متا کنترلرهای جدید Touch Plus را برای این مدل با هپتیک TruTouch عرضه کرده تا بتوانید تجربه لمسی بهتری را برای کاربر فراهم کند.

Quest 3 قرار است با مجموعه بازی‌های Quest 2 که شامل بیش از ۵۰۰ برنامه و تجربه واقعیت مجازی می‌شود، سازگار باشد. ‌‌‌‌‌‌گفتنی است که متا به‌زودی رویداد Meta Quest Gaming Showcase را برگزار خواهد کرد که در آن تا حدودی به بازی‌های جدید هدست‌های متا نیز می‌پردازد.

شاید تصور کنید که Quest 3 قرار نیست رقیبی برای هدست Reality Pro اپل باشد، اما اینطور نیست. براساس شایعات، هدست اپل از تراشه‌ قوی‌تر و نمایشگر بهتری بهره می‌برد. همچنین، با توجه به قیمت بالای آن، شکی نیست که سطح این دو محصول متفاوت است. علاوه بر این، متا برای طیف گسترده‌ای از کاربران طراحی شده است، درحالی‌که هدست اپل تا حد زیادی برای توسعه‌دهندگان عرضه خواهد شد.

به‌روزرسانی هدست Quest 2

جالب است بدانید که قیمت هدست Quest 2 از از ۴ ژوئن با افت ۱۰۰ دلاری مواجه می‌شود و شما می‌توانید آن را در دو پیکربندی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۲۹۹.۹۹ و ۳۴۹.۹۹ دلار خریداری کنید. ظاهراً در آپدیت نرم‌افزاری آتی، پردازنده گرافیکی و مرکزی Quest 2 و Quest پرو به‌روز خواهند شد. پس از این به‌روزرسانی، عملکرد CPU دو هدست تا ۲۶٪ بهبود می‌یابد. در مورد GPU نیز شاهد افزایش سرعت ۱۹ درصدی در هدست Quest 2 خواهیم بود‌. سرعت پردازنده گرافیکی Quest پرو نیز ۱۱ درصد ارتقا می‌یابد.

به‌لطف این به‌روزرسانی جدید، هر دوی این هدست‌ها به قابلیت Dynamic Resolution Scaling (ارتقای وضوح) مجهز خواهند شد. لازم به ذکر است که فروش Quest 2 و پرو حتی پس از عرضه Quest 3 نیز ادامه می‌یابد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.