هارد دیسک را فراموش کنید و برای سیستم فقط SSD بخرید!

پایان هارد دیسک اینترنال فرا رسیده است. کُند و ضعیف، زشت و بد ترکیب، وزن بالا، پر مصرف، منبع حرارت، جاگیر، نسبت به ضربه فوق العاده آسیب پذیر، پاره آجر، آلوده کننده محیط زیست، و جدیدا بسیار گران قیمت! این خصوصیات منفی، تنها بخشی از مضرات داشتن‌ هارد دیسک است که کاربران با آن دسته و پنجه نرم می‌کنند.

به نظر میرسد،‌ هارد دیسک‌ها کم کم به پایان خط رسیده اند و فصل سیستم های منحصرا مجهز به SSD فرارسیده است. حداقل در سیستم‌های جدید، دیگر منطقی برای استفاده از‌ هارد دیسک وجود ندارد. چرا که مدتی است قیمت‌ هارد دیسک در بازار ایران بشدت افزایش داشته است، و در عین حال، قیمت SSDها بخصوص انواع NVMe کاهش قیمت را تجربه کرده اند.

مقایسه قیمت هارد دیسک و اس اس دی

با نگاهی به فروشگاه‌های آنلاین کشور به سادگی می‌توان دریافت که قیمت یک‌ هارد دیسک ۱ ترابایتی بین ۲ تا ۲.۲ میلیون تومان هزینه دارد. اما قیمت انواع اس اس دی‌های اقتصادی ۱ ترابایتی NVMe، از برندهای لکسار، کیوکشیا (توشیبا سابق)، و Klevv قیمتی مشابه دارند.

در چنین شرایطی هیچ عقل سلیمی‌ نمی‌تواند خرید‌ هارد دیسک را توجیه کند!

اغلب سیستم اولی‌ها (کاربرانی که برای اولین بار سیستم می‌بندند) حجم درایو ذخیره سازی را با ۱ ترابایت شروع می‌کنند، همین موضوع سبب می‌شود، به جای‌ هارد دیسک بتوان به تمام آنها خرید SSD را پیشنهاد داد.

در حال حاضر تمام مادربردها، حداقل ۲ درگاه و حداکثر ۵ درگاه M.2 مخصوص استفاده از SSDهای NVMe دارند. بنابراین کاربر می‌تواند به سادگی سیستم خود را با یک SSD یک ترابایتی شروع کند و سر سال، یک اس اس دی ۱ ترابایتی دیگر به سیستم خود اضافه کند.

مقایسه مضرات هارد دیسک و برتری های اس اس دی

توصیه ما به تهیه SSD فقط به کاربرانی که تازه سیستم می‌خرند محدود نمی‌شود. بر اساس آخرین گزارشهای خبری، هم اکنون بهترین زمان برای خرید SSD است.

اگر در سیستم خود، از داشتن‌ هارد دیسک رنج می‌برید. اگر از صدای اعصاب خورد کن حرکت سوزن‌ هارد در نیم متری گوش خود خسته شده‌اید. حالا بهترین زمان برای خرید SSD و پایان دادن به حضور‌ هارد دیسک در کیس و لپتاپ شماست.

با زدودن‌ هارد دیسک از لپتاپ و دسکتاپ خود، به کندی و ضعف دائمی سیستم برای همیشه سایونارا بگویید و به دنیای پر سرعت و هیجان انگیز زندگی مطلق با حافظه ذخیره سازی دائمی ‌SSD سلام کنید.

سیستم شما، چه لپتاپ باشد، چه دسکتاپ، هیچ نیازی به‌ هارد دیسک‌های تنه لش ندارد. حتی یک SSD اقتصادی، از برندهای Lexar، Kioxia، MSI، و یا حتی اس اس دی وطنی خودمان FDK، می‌تواند تا سالیان دراز بهتر و بسیار پر سرعت تر از‌ هارد دیسک برای شما کار کند.

سیستم خود را فقط با اس اس دی مجهز کنید

اس اس دی‌ها حافظه‌هایی بسیار قابل اطمینان هستند. کلیه مطالعاتی که درباره سنجش دوام حافظه‌های SSD انجام شده است، قابل اتکا بودن این حافظه‌های کم مصرف را تایید کرده اند.

حافظه‌های SSD بسیار با دوام تر از‌ هارد دیسک‌ها هستند، و حتی در بدترین سناریوها، طول عمری برابر با‌ هارد دیسک دارند.

پس تا دیر نشده است از سیستم خود‌ هارد دیسک زدایی کنید. از مضرّات و آسیبهای روحی و روانی که‌ هارد دیسک به شما و سیستم شما تحمیل کرده است، رهایی یابید و دوستان خود را تشویق به خریداری SSD و ترک همیشگی HDD کنید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.