نیکون، شرکت RED، سازنده دوربین های دیجیتال را خرید

آیا تا به حال نام عینک آفتابی Oakley را شنیده‌اید؟ مردی که آن را پایه گذاری کرد، یعنی جیم جانارد (Jim Jannard) پس از فروش بسیاری از این عینک‌های آفتابی میلیاردر شد، سپس شرکت سینمای دیجیتال RED را تأسیس کرد، که یکی از اولین برندهای بزرگ دوربین سینمای دیجیتال محسوب می‌شود. امروز، شرکت نیکون موافقت خود را با خرید این کمپانی تولید کننده دوربین اعلام کرد، طی این اقدام کمپانی RED به یک شرکت تحت اختیار کامل کمپانی نیکون تبدیل شد.

این شرکت در سال ۲۰۰۵ تأسیس شد و تولیدات آن راه‌حلی برای مشکلات و محدودیت‌هایی که دوربین‌های تلویزیونی و فیلمی با آن مواجه بودند محسوب می‌شد: جریان‌های کاری تولید دیجیتال روز به روز محبوب‌تر می‌شدند، اما سایر دوربین‌های ویدیویی دیجیتال موجود در بازار به سادگی نمی‌توانستند به استانداردهای کیفیت مورد نظر برای تولید تلویزیونی با کیفیت بالا و تولید فیلم با بودجه کم برسند. هدف این شرکت تولید یک دوربین سینمای دیجیتال ۴K بود که هم نوآورانه و هم نسبتاً مقرون به صرفه باشد، این یک جهش بزرگ نسبت به استاندارد رایج ۲K در آن زمان محسوب می‌شد.

شرکت RED توسعه سنسوری را آغاز کرد که قادر است با کیفیت بالای دوربین‌های DSLR (مخصوصاً در نور کم) بدون کاهش نرخ فریم، مطابقت داشته باشد. اندازه فیزیکی این سنسور با فیلم آنالوگ قابل مقایسه بود و شکاف بین تولید فیلم دیجیتال و سنتی را پر می‌کرد. اولین نتایج این دوربین در نمایشگاه NAB 2006 به نمایش گذاشته شد، جایی که Jannard دوربین RED One را معرفی کرد و بلافاصله توجه صنعت را به خود جلب کرد و پیش‌سفارش‌ها برای خرید آن آغاز شد. در نهایت پتانسیل این دوربین در سال ۲۰۰۷ با فیلم کوتاهی به کارگردانی پیتر جکسون (Peter Jackson) به نام «عبور از خط» (Crossing the Line) که با نمونه اولیه دوربین‌های RED One فیلم‌برداری شد، بیشتر نشان داده شد. این فیلم کوتاه استیون سودربرگ کارگردان را متقاعد کرد که فیلم خود با عنوان «Che» را با تکنولوژی شرکت RED فیلمبرداری کند و نقطه عطف قابل توجهی را در سینمای دیجیتال رقم بزند.

هنگامی که این دوربین در آگوست سال ۲۰۰۷ به طور رسمی به بازار عرضه شد، کمپانی RED به سرعت به برندی تبدیل شد که در حوزه تولیدات تلویزیونی و فیلم‌ها به موفقیت دست یافت، همچنین بسیاری از کسانی که در آن زمان صنعت عکاسی را دنبال می‌کردند، در رابطه با این دوربین بسیار هیجان‌زده شدند. این اولین دوربین فیلمبرداری دیجیتال قابل استفاده بود که با فرمت‌های ویدئویی خام فیلم‌برداری می‌کرد (که آزادی عمل بیشتری برای فرآیند ویرایش فراهم می‌کند) و همچنین ترکیب آن با الگوریتم‌های فشرده‌سازی حجم عظیمی از داده‌های تولید شده توسط دوربین را قابل مدیریت می‌کرد.

نیکون، شرکت RED، سازنده دوربین های دیجیتال را خرید
نیکون، شرکت RED، سازنده دوربین های دیجیتال را خرید

علیرغم بازنشستگی جانارد در سال ۲۰۱۳، میراث نوآوری کمپانی RED تحت رهبری جرد لند (Jarred Land) ادامه یافت. دوربین‌های این شرکت به یکی از لوازم اصلی صنعت فیلم تبدیل شد. گفتنی است که این دوربین‌ها تا سال ۲۰۱۶ برای فیلمبرداری بیش از ۲۵ درصد از ۱۰۰ فیلم پرفروش فیلمبرداری شده با ویدیوی دیجیتال در ایالات متحده به کار برده شد.

خرید برند دوربین توسط شرکت نیکون بسیار مهم و از نظر استراتژیک بسیار زیرکانه است. در مقابل، شرکت کانن (Canon) با دوربین‌های سری C خود مدت‌ها جای پای ثابتی در صنعت داشته است، همچنین دوربین‌های سینمای سونی (Sony) پیشتاز صنعت بوده‌اند، در حالی که تولیدات شرکت فوجی فیلم (Fujifilm) نیز بسیار محبوب هستند و به راحتی می‌توانید به یکی از دوربین‌های ساخت این کمپانی دسترسی پیدا کنید.

دوربین‌های کمپانی RED افزوده‌ای منطقی و مهم برای برند نیکون هستند. جالب است که ببینیم شرکت RED وقتی با بودجه کمپانی نیکون پشتیبانی می‌شود چه کاری انجام می‌دهد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.