نینتندو پس از عرضه کنسول جدید همچنان به پشتیبانی از سوییچ ادامه خواهد داد

کنسول نینتندو سوییچ (Nintendo Switch) یکی از پرطرفدارترین کنسول‌های تاریخ دنیای گیمینگ است که توانست محبوبیت بسیار خوبی کسب کند. این کنسول در سال ۲۰۱۷ میلادی عرضه شد و در این مدت توانست نزدیک به ۱۳۲ میلیون دستگاه فروش داشته باشد. این مقدار رقم بسیار خوبی بوده و این کنسول را وارد لیست ۵ کنسول پرفروش تاریخ دنیای بازی‌های ویدئویی کرده است.

با توجه به سالی که نینتندو سوییچ در آن عرضه شد، نمی‌توان آن را یک کنسول نسل هشتمی دانست. به دلیل اینکه این دستگاه ۴ سال بعد از پلی‌استیشن ۴ و ایکس باکس وان عرضه شد و از لحاظ سخت افزاری نیز تفاوت زیادی با آن دو داشت. کنسول نینتندو سوییچ یک کنسول خانگی ساده نبود و به نوعی یک دستگاه ترکیبی از حالت دستی و خانگی بود که توانست به یک ایده بسیار محبوب تبدیل شود.

حال با گذشت نزدیک به ۷ سال از عرضه این کنسول، شایعات بسیار زیادی حول عرضه مدل جدید آن منتشر شده است. نینتندو هنوز به شکل رسمی اعلام نکرده که کنسول جدیدی در راه است یا نه ولی سال گذشته یک مدل جدید از کنسول نینتندو سوییچ به نام نینتندو سوییچ اولد را به بازار عرضه کرد که این مدل جدید نیز توانست عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

حال شرکت نینتندو اعلام کرده که از کنسول محبوب خود همچنان پشتیبانی خواهد کرد و به روند سنتی پشتیبانی از کنسول‌های بازی توجه نخواهد کرد. به این شکل که معمولاً یک کنسول بازی خانگی حدود ۱۰ سال پشتیبانی می‌شود ولی با عرضه نسل‌های جدید معمولاً از رده خارج می‌شوند. حال اینطور که به نظر می‌رسد نینتندو قصد ندارد طبق این روند عمل کند و می‌خواهد از دستگاه خود بیشتر پشتیبانی بکند.

پشتیبانی از نینتندو سوییچ

شونکارو فوروکاوا (Shuntaro Furukawa) در مصاحبه اخیر خود اطلاعات جدیدی از پیشرفت و ادامه راه نینتندو سوییچ منتشر کرده است. او در این مصاحبه گفته:

کنسول نینتندو سوییچ در بهار سال آینده وارد سال هشتم ساخت خود خواهد شد. ما همچنان برای این کنسول عناوین جدید و محتوای بیشتر عرضه خواهیم کرد و به روند سنتی عمر پلتفرم‌های گیمینگ توجه نخواهیم کرد. ما دوست داریم که کاربران بیشتری به سمت کنسول نینتندو سوییچ جذب کنیم و در نتیجه تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا روند ثابت پیشرفت این کنسول را نگه داریم.

طبق چیزی که فوروکاوا در مصاحبه خود گفته، نینتندو سوییچ آنلاین حدود ۳۸ میلیون کاربر فعال دارد که با توجه به کیفیت این بخش عدد بسیار قابل توجهی است. نینتندو همیشه در زمینه آنلاین از رقبای خود عقب بوده ولی نکته جالب اینجاست که نینتندو سوییچ آنلاین عملکرد خوبی داشته است. همین موضوع باعث شده که پشتیبانی آنلاین نیز از این کنسول بهتر شده باشد.

کنسول‌های نینتندو مخاطبان خاص خود را دارند. به این شکل که اگر شما به دنبال تجربه عناوینی مثل کال آو دیوتی (Call of Duty) هستید، بهتر است به سمت این کنسول‌ها نیایید. از طرفی نینتندو عناوین و مجموعه‌های انحصاری خود را داشته که همگی کیفیت به شدت بالایی دارند و همواره امتیازهای بسیار خوبی دریافت می‌کنند. در نتیجه افرادی که این کنسول‌ها را خریداری می‌کنند برای این مجموعه‌ها بوده و در تلاش هستند تا عناوین خاص و انحصاری نینتندو را تجربه کنند.

موفقیت نینتندو نیز به دلیل طرفداران به شدت وفاداری است که همواره از این شرکت پشتیبانی می‌کنند. وگرنه کنسول‌های دستی دیگر مثل استیم دک (Steam Deck) از لحاظ سخت افزاری قدرت بیشتری داشته و عملکرد بهتری هم دارند. با این حال این طرفداران و بازی‌های خاص نینتندو هستند که این شرکت را همچنان جزء بهترین‌های دنیای بازی‌های ویدئویی می‌کند.

منبع: Gematsu

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی


کنسول بازی نینتندو مدل Switch OLED Neon Blue and Neon Red Joy-Con
کنسول بازی قابل حمل نینتندو سوئیچ مدل Lite

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.