نیل دراکمن: می‌دانم که لست آو آس ۳ خواسته‌ی طرفداران است

به تازگی نیل دراکمن، رئیس استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog)، از روندی که این استودیو برای تصمیم‌گیری در مورد ساخت بازی بعدی خود طی می‌کند، پرده برداشته است.

در مصاحبه‌ای جدید با رسانه‌ی Kinda Funny، از دراکمن پرسیده شد که آیا برای ایجاد آی‌پی‌موفق دیگری مانند لست آو آس یا آنچارتد که مالک اصلی آن یعنی سونی می‌تواند برای سال‌های آینده آن‌ها را به یک سری چند رسانه‌ای تبدیل کند و از آن‌ها پشتیبانی زیادی داشته باشد، احساس فشار می‌کند یا خیر. دراکمن در پاسخ به این سوال گفت که موفقیت استودیو به آن این مزیت را داده است که بتواند روی چیزی که بیشتر به آن علاقه دارد کار کند. او می‌گوید:

من خیلی خوش‌شانس هستم که مجبور نیستم اینطور فکر کنم. من به استودیویی پیوستم که آنقدر موفق بوده که همیشه می‌توانستیم به نوعی هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم. من می‌دانم که همه این امتیاز را ندارند و این چیزی نیست که من آن را بی‌اهمیت بدانم. بنابراین در پایان تولید هر پروژه، ما به طور هدفمند ساخت چندین پروژه‌ی مختلف را بررسی می‌کنیم.

برخی از آن‌ها ممکن است دنباله‌ای برای یک بازی باشند و سپس مجموعه‌ای از ایده‌های جدید به میان می‌آیند و سپس از خود این سوال را می‌کنیم که روی چه چیزی بیشتر علاقه داریم زیرا این چیزی است که برای سال‌های آینده وقت ما را خواهد گرفت و باید نسبت به آن علاقه وجود داشته باشد.

بنابراین اگر پروژه‌ی اشتباهی را انتخاب کنید و سپس به علت عدم وجود علاقه‌ی شدید از آن خسته شوید، اوضاع برایتان بسیار سخت خواهد شد. من فکر می‌کنم که اگر علاقه و هیجان خود را از دست دهید، در نهایت به ساخت آثاری متوسط مشغول خواهید شد.

نیل دراکمن

در ادامه دراکمن تمایلی به پاسخ به این سوال که آیا استودیو کار را روی لست آو آس ۳ یا چیز دیگری  آغاز کرده، نشان نداد. او گفت:

من می‌دانم که طرفداران نسخه‌ی سوم لست آو آس را می‌خواهند. من همیشه در مورد انتظارات می‌شنوم و تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که ما در حال حاضر روی پروژه‌ی بعدی خود کار می‌کنیم. بنابراین تصمیم از قبل گرفته شده و نمی‌توانم بگویم که این بازی چیست اما روندی طی شده و چیزهای مختلف زیادی را بررسی کردیم. در نهایت ما چیزی را انتخاب کردیم که بیشتر برای آن هیجان‌ داشتیم.

گفتنی است که سری لست آو آس از سال ۲۰۱۳  تاکنون بیش از ۳۷ میلیون نسخه فروخته و در حال حاضر به لطف موفقیت یک اقتباس تلویزیونی در کانون توجه قرار گرفته است. دراکمن در گذشته گفته بود که ناتی داگ از سری آنچارتد گذشته است و می‌تواند همین کار را با لست آو آس نیز در صورت عدم ورود به فرآیند ساخت نسخه‌ی سوم انجام دهد. در واقع علی‌رغم موفقیت تجاری و انتقادی این مجموعه، دراکمن گفت که سونی، این شرکت را برای ادامه‌ی داستان الی و ابی تحت فشار قرار نخواهد داد.

بخوانید: نیل دراکمن: کار ناتی داگ با آنچارتد تمام شده و ساخت لست آو آس ۳ قطعی نیست

بازی چند نفره‌ی لست آو آس

تصویری از بازی چند نفره‌ی لست آو آس

در این میان ناتی داگ همچنین در حال توسعه‌ی یک بازی چند نفره‌ی مستقل از سری لست آو آس است که شامل داستانی اوریجینال و گروه جدیدی از شخصیت‌ها می‌شود. دراکمن در مورد این بازی گفت:

بازی چند نفره‌ی لست آو آس اثر بزرگ بعدی ما است. در اواخر امسال بیشتر در مورد آن خواهید شنید و من برای آن هیجان زیادی دارم. این بازی شخصا برای من تجربه‌ی جالبی است زیرا اولین بازی از این مجموعه است که نویسندگی و کارگردانی آن را برعهده ندارم. بنابراین می‌توانم از دور به آن نظارت کرده و بیشتر نقش تهیه‌کننده و یک مربی را ایفا کنم. این برای من واقعا هیجان‌انگیز است و می‌توان گفت که آنچه تیم سازنده تاکنون گرد هم آورده، بسیار جالب به نظر می‌رسد.

منبع: VGC


کنسول بازی سونی مدل Playstation 5 ظرفیت 825 گیگابایت
کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت

بازی فیفا 23 مخصوص PS5

۲,۵۹۰,۰۰۰

تومان

بازی FIFA 23 مخصوص PS4

۲,۳۸۰,۰۰۰

تومان

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.