نگاهی به مشکلات کنونی استودیو مارول

در ماه سپتامبری که گذشت، گروهی از سران مارول در Palm Springs برای انجام بررسی سالانه دور هم گرد آمدند؛ در میان آن‌ها نام کوین فایگی (Kevin Feige) رئیس کنونی استودیو نیز به چشم می‌خورد. هر ساله جو پیرامون این گردهمایی پر از اعتماد به نفس و شادی بود، چرا که ابرقهرمان‌های مرتبط، قرار بود آن سال موفقیت‌های بسیاری کسب کنند و پرچم‌دار صنعت سرگرمی محسوب می‌شدند؛ اما امسال به دلیل موانع روبروی استودیوهای مارول، جو گردهمایی سالانه مقداری گرفته و استرس‌زا بود.

<!–

–>

اعضای مارول به چند دلیل احساس ناامیدی می‌کنند؛ نارضایتی ایجاد شده از وضعیت عملکرد فیلم‌ها، یک پرونده قضایی مربوط به شاید بزرگترین ستاره‌شان بر روی صحنه نمایش و برنامه‌های بلندپروازانه‌ی استودیو برای گسترش برند به سرویس‌های استریم. مهم‌ترین موضوعی که در گردهمایی بررسی شد، مربوط به ستاره کنونی دنیای سینمایی مارول یعنی جاناتان میجرز (Jonathan Majors) می‌شود؛ او که قرار بود بار درخشش در فاز بعدی فیلم‌های مارول را به دوش بکشد، اخیراً وارد یک پرونده قضایی در نیویورک شده که او را محکوم به خشونت محلی می‌کند! شخص میجرز اذعان دارد که بی‌گناه است و در اینجا قربانی شده، اما صدمه وارد شده به شهرت او و احتمال اینکه نهایتاً در این پرونده محکوم شناخته شود، باعث شده مارول برنامه‌های آینده خودش را بازنگری کند؛ ممکن است فاز بعدی آثار مرتبط بهم مارول، اسپین-آف‌ها و سریال‌هایی که قرار است پیرامون شخصیت منفیِ میجرز، یعنی کانگِ فاتح، ساخته شود، تغییر کند!

مارولمارول

در این گردهمایی، سران مارول برنامه‌های جایگزین را در صورت لزوم بررسی کردند که شاید مهم‌ترین آن‌ها جایگزینی شخصیت کانگ با دکتر دووم، به عنوان شخصیت منفی اصلی فاز بعدی باشد. با این وجود، آن‌ها از مشکلات احتمالی این تغییر برنامه آگاه هستند؛ چرا که هم‌اکنون میجرز حضوری پر رنگ در دنیای سینمایی مارول داشته است؛ مثلاً در فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania، آنتاگونیستی بود که صحنه را مال خودش کرد و همچنین در فصل کنونی سریال Loki هم نقشی مهم برعهده دارد. بطور کلی برنامه‌ی کار با میجرز همین الان هم آغاز شده است و زمینه‌ سازی‌های کنونی، او را به ستاره‌ی پنجمین فیلم سری اونجرز تبدیل خواهد کرد که در سال ۲۰۲۶ منتشر می‌شود.

یکی از معامله‌گران اصلی، پس از دیدن قسمت پایانی سریال لوکی می‌گوید: «ایده‌ی استفاده از شخصیت کانگ، برای مارول دردسرهای زیادی درست کرده است، اما آن‌ها توان تغییر آن را تاکنون نداشته‌اند و به دلیل اعتصاب نویسندگان نتوانسته‌اند فیلم‌نامه دیگری تهیه کنند. با این وجود، آینده مشخص نیست و من نمی‌توانم حدس بزنم که چه خواهد شد».

علاوه بر وضعیت جاناتان میجرز، مارول با دردسرهای فروش هم روبرو می‌باشد. انتشار The Marvels در ماه نوامبر اصلاً راضی کننده نبوده است؛ این فیلم که به عنوان ادامه‌ای بر بلاک‌باستر Captain Marvel، ساخته شده و چند بار با فیلمبرداری‌های دوباره روبرو شده، در باکس آفیس به خوبی عمل نمی‌کند.

بنظر می‌رسد که شانس نهایتاً به مارول پشت کرده است؛ آن‌ها که با انتشار فیلم Iron Man شروع به ساخت یک فرانچایز بسیار سودآور کردند، برای سال‌های متمادی بدون تقریباً هیچ‌گونه وقفه‌ای بازار را در دست داشتند؛ اوج این مسیر را می‌توان در فروش چشمگیر Avengers: Endgame دانست که با فروش ۲.۸ میلیارد دلاری خود، درآمد کلی استودیو از ۳۲ فیلم مربوط به دنیای سینمایی مارول را به ۳۰ میلیارد دلار رساند! ولی اکنون درآمد آن‌ها با چرخشی بی‌سابقه روبرو شده است.

مارولمارول

تکرار چنین موفقیتی ابداً آسان نیست. با این وجود، منبع مشکلات کنونی مارول را می‌توان با آغاز پاندمی کووید در سال ۲۰۲۰، مرتبط دانست. زمانی که دنیا وارد قرنطینه شد، وضعیت سرگرمی نیز تغییراتی به خود دید؛ دیزنی مصلحت دانست که تمرکز بیشتری بر روی سرویس استریم خود یعنی دیزنی+ بگذارد و محتوای مرتبط بسیاری از دنیای مارول بر روی آن‌ها منتشر کرد. طبق برنامه‌ی آن‌ها، هیچ زمانی نباید بدون محتوای ابرقهرمانی گذرانده شود و همواره یک فیلم یا باید بر روی پرده سینما حاضر باشد یا یک سریال بر روی سرویس استریم در دسترس قرار بگیرد.

اما ساختن این همه محتوا در چنین فاصله‌ی کمی، باعث بوجود آمدن مشکلاتی هم شده و هزینه‌های مارول را سرسام آور کرده است. همچنین از نظر محتوایی هم شاهد یکجور افت کیفیت بوده‌ایم؛ چرا که مرتبط کردن این همه داستان به یکدیگر نیازمند روایتی بسیار عظیم می‌باشد که باعث شده نقاط ارتباطی بین آن‌ها کمی گیج‌کننده و آشفته بنظر برسد.

آنالیست وال استریت، اریک هندلر که دیزنی را کاور می‌کند درباره‌ی وضعیت بد کمپانی مارول می‌گوید: «ماشین مارول در حال پمپ پاشی خیلی زیادی بود. آیا به نقطه‌ای رسیده است که آن‌ها زیاده روی کرده‌اند؟ و مردم را از فیلم‌های ابرقهرمانی اشباع کرده‌اند؟ ممکن است، چون هر چه بیشتر انجام دهید، نگه داشتن کیفیت در همان سطح سخت‌تر می‌شود. آن‌ها سعی داشتند که با شخصیت‌های جدید آزمایشاتی انجام دهند؛ مارول شخصیت‌های شانگ-چی و اترنالز و چند کارکتر دیگر را وارد کار کرد. باید به آن‌ها گفت که با چنین بودجه‌های بزرگی باید نتایج بسیار مثبت‌تری بدست بیاورید».

The Marvels فیلمی است که نگاه‌های زیادی به سمت آن دوخته شده و انتظارات بالایی از آن وجود دارد. این فیلم ۲۵۰ میلیون دلار خرج برداشته است و بری لارسون نیز بازیگر اصلی آن در نقش کاپیتان مارول می‌باشد؛ پیش بینی می‌شود که اپنینگ آن حدود ۷۰ – ۸۰ میلیون دلار باشد، بسیار کمتر از فیلمی مثل داکتر استرنج که توانسته بود سال قبل با ۱۸۵ میلیون آغاز کند (آپدیت: فیلم The Marvels، با ۴۷ میلیون دلار کار خود را در باکس آفیس آغاز کرد که کمتر از مقدار پیش‌بینی شده بود).

فیلم The Marvels با کارگردانی نیا داکاستا، شخصیت کاپیتان مارول را با دو شخصیت بسیار قوی متحد می‌کند؛ این شخصیت‌ها عبارت‌اند از مونیکا رمبیو (Monica Rambeau) با بازی تیونا پریس (Teyonah Parris) و کامالا خان (Kamala Khan) با بازی ایمان ولانی (Iman Vellani). باید گفت که هر دوی این شخصیت‌ها به تازگی وارد دنیای سینمایی مارول شده‌اند؛ مونیکا رمبیو برای اولین در سال ۲۰۲۱ و سریال WandaVision در سرویس دیزنی+، حضور پیدا کرد و این تاریخ برای کامالا خان به سال ۲۰۲۲ و سریال Ms. Marvel برمی‌گردد. این فیلم مشخصاً از فرمول برنده‌ای که فیلم کاپیتان مارول داشت پیروی نمی‌کند و حاصل آشفتگی‌های بسیار است؛ فیلم The Marvels طی چهار هفته از نو فیلم‌برداری شد و داستانی که روایت می‌کند مقداری پیچیده‌تر از مدیوم‌های سینما می‌باشد.


مطلب پیشنهادی:معرفی لیلیث – مادر شیاطین مارولیک شیطان، یک فرشته، یک ساحره و یا یک الهه؟
معرفی لیلیث – مادر شیاطین مارولمعرفی لیلیث – مادر شیاطین مارول

مارولمارول

همچنین، اتفاق جالب توجهی که هنگام ساخت این فیلم رخ داد، کار همزمان داکاستا بر روی یک فیلم دیگر بود! فیلم The Marvels که تازه مراحل ابتدایی پسا-تولید خود را می‌گذراند، این فیلم‌ساز به لندن رفت تا بر روی فیلم Hedda با بازی تسا تامپسون (Tessa Thompson) کار کند.

یکی از منابع داخلی می‌گوید: «وقتی که دارید بر روی یک فیلم ۲۵۰ میلیون دلاری کار می‌کنید واقعاً عجیب است که به عنوان کارگردان، پیش از اینکه کار به پایان برسد، پروژه دیگری را دنبال کنید».

همچنین باید اشاره کرد که تاریخ انتشار فیلم The Marvels دو بار به تعویق انداخته شد؛ دفعه اول زمانی بود که تاریخ اکرانش با فیلم Quantomania جابجا شد و بار دیگر زمانی بود که از جولای به نوامبر، عقب انداخته شد. با این حال، داشتن زمان بیشتر لزوماً منجر به بهبود کیفیت نشده است. پس از اکران آزمایشی این فیلم در تگزاس، بسیاری از بینندگان به آن نقدهای متوسطی نسبت دادند (باید ذکر کرد که اکران آزمایشی برای فیلم‌های استودیوی مارول بی‌سابقه بوده است؛ آن‌ها پیش از این تنها از کارکنان دیزنی و نزدیکان آن‌ها فیدبک اولیه می‌گرفتند).

اما سطح متوسط برای مارول راضی کننده نیست و آن‌ها برای متوسط بودن رقابت نمی‌کنند. یکی از منابع داخلی استودیو می‌گوید: «کوین فایگی ابرقهرمان واقعی استودیو است؛ او همیشه در مرحله پسا-تولید نقشی پر رنگ دارد و اطمینان حاصل می‌کند که کار هر کدام از پروژه‌ها با قدرت به اتمام برسد، اما او اخیراً حضورش کمرنگ شده است» (شخص کوین فایگی از اظهار نظر درباره این موضوع، سر باز زد).

شاید فایگی تنها کسی نباشد که نشانه‌های اشباع شدن از خود بروز می‌دهد؛ کل تیم VFX در استودیوهای مارول که شامل کارمندان اداری و فروشندگان می‌شود هم از انطباق با سرعت زیاد موج تولیدهای استودیو، ناتوان بوده‌اند. در ماه فبریه، زمانی که فیلم Qunatomania در تئاتر Regency Village در وست‌‌وود به نمایش درآمد شاهد طراحی‌های گرافیکی کم کیفیتی بودیم که باعث ایجاد نگرانی در میان طرفداران شد! یکی از بینندگان درباره وضعیت فیلم چنین می‌گوید: «حداقل ۱۰ صحنه می‌توان نام برد که جلوه‌های ویژه در لحظه آخر وارد محصول نهایی شده بودند و از کیفیت قابل قبولی برخوردار نبودند. دیوانه‌وار بود. هیچوقت چنین چیزی در طول کریرم ندیده بودم! حتی بچه‌های مدیران که در این نمایش حاضر بودند، داشتند درباره‌اش صحبت می‌کردند».

تغییر برنامه‌ی کاری و جابجا کردن The Marvels با Ant-Man، باعث شده بود که این دنباله با کمبود زمان و کمبود منابع روبرو بشود؛ آن‌ها می‌بایست چهار و نیم ماه زودتر پروسه پسا-تولید را به اتمام می‌رساندند. فیلم‌های مارول مشهور به این هستند که تا لحظه آخر ساخت‌شان طول می‌کشد و فایگی همیشه سعی می‌کند که مطمئن شود اثر نهایی به بهترین شکل پروسه پسا-تولید را ترک کند. با این حال، دنباله‌ای که از سری Ant-Man شاهدش بودیم اصلاً خوب کار نکرد و با نقدهای کوبنده‌ای روبرو شد. از درون استودیو نیز به کارکنان فشار آمده بود، آن‌ها که مجبور بودند هر روز ۱۴ ساعت، بدون اضافه کاری مشغول باشند، نهایتاً متحد شدند که اعتصاب کنند و باعث ایجاد ترند عظیمی در کل صنعت فیلمسازی شدند!

آنا جورج، دستیار هماهنگ کننده‌ی اسبق VFX در استودیوهای مارول، می‌گوید: «سال ۲۰۲۳، زمانی بود که سد ترکید! ساعات کار طولانی و درآمد نسبتاً پایین از عواملی بود که باعث شد ما دست به اعتصاب بزنیم. شرایط موجود واقعاً برایمان سخت بود». او در روز ۱۹ اکتبر برای شهادت در مقابل انجمن حزبی کار کنگره‌ای، حضور پیدا کرد و به ددلاین‌های غیر قابل هماهنگی و شرایط کاری خیلی سخت استودیو اذعان داشت.

گفته می‌شود رئیس جدید دیزنی یعنی باب ایگر نیز از مشکلات مربوط به VFX در مارول شدیداً ابراز ناراحتی کرده بود. یک ماه پس از شروع مفتضحانه Quantomania، ویکتوریا الونسو اخراج شد؛ او وظیفه نظارت بر تولید فیزیکی استودیو، مرحله پسا-تولید، VFX و انیمیشن‌سازی استودیو را بر عهده داشت. با وجود اینکه علت اخراج او، نقش غیر مجازش به عنوان تهیه کننده اجرایی فیلم Argentina, 1985 ذکر شده، اما منابع داخلی استودیو معتقدند که کنترل کیفیت تولیدات مارول، به خصوص در بخش مربوط به تلویزیون باعث عصبانیت سران دیزنی شده بود؛ اینکه انبار اصلی دیزنی (استودیوهای مارول) با بحران روبرو شده بودند و در همین زمان الونسو مشغول کار بر روی پروژه‌های هنری شخصی‌اش بود، به مزاق سران دیزنی خوش نیامده است.

با این حال بعضی منابع داخلی احتمال می‌دهند که آلونسو در این میان قربانی شده و اشاره می‌کنند که مشکلات مربوط به جلوه‌های ویژه، ریشه‌های عمیق‌تری داشته است؛ مثلاً نظارت بر روی توسعه فیلمنامه به خوبی صورت نگرفته. در آرک داستانی اصلی مربوط به شخصیت شی-هالک، تا قسمت هشتم هیچ فلش‌بکی نمی‌بینیم که در آن تاتیانا ماسلانی به هالکِ زن تغییر کند. پس از اینکه تیم نظارت صحنه‌های فیلمبرداری شده را دیدند، متوجه شدند که بهتر می‌بود در قسمت‌های ابتدایی تغییر حالت شی-هالک اتفاق می‌افتاد تا بینندگان با پیش‌زمینه داستانی او آشناتر بشوند و قسمت هشتم برای این واقعه بسیار دیر است! این تغییر دیدگاه یک معنی داشت؛ تیم جلوه‌های ویژه خرابکاری خودش را باید دقیقه نود در پروسه پسا-تولید جمع و جور می‌کرد.

مارولمارول

یکی از افرادِ درگیر در پروسه ساخت شی‌-هالک هم این موضوع را تأیید می‌کند: «مشکلات بوجود آمده بخاطر فیلم‌نامه‌های خام و نصفه و نیمه بود! این مسائل به ویکتوریا مربوط نیستند، آن‌ها به کوین مربوط‌‌اند و حتی افراد بالا دستی کوین! این چیزها را باید در پیش-تولید سر و سامان داد. اینطور بنظر می‌رسد که کمبود وقت باعث می‌شود مدیران اجرایی مارول نتوانند به خوبی روی پروسه ساخت تمرکز کنند».

در همین حین، مارول با مضیقه مالی نیز روبرو بود؛ تنها یک قسمت شی-هالک چیزی حدود ۲۵ میلیون دلار خرج برمی‌داشت؛ مبلغی که حتی هزینه‌ی ساخت قسمت‌های پایانی گیم آو ترونز را هم کوچک جلوه می‌دهد! این سریال که در آگوست ۲۰۲۲ در تئاتر El Capitan به نمایش درآمد، به خیلی از مشکلاتی که بعداً در Quantomania هم شاهدش بودیم، از پیش خبر می‌داد. She-Hulk پر از صحنه‌هایی بود که جلوه‌های ویژه به خوبی کار نشده بودند.

جوانا رابینسون که در پروسه نوشتن کتاب MCU: The Reign of Marvel Studios، کمک-نویسنده بود، اعتقاد دارد که سیلِ عظیم محصولات کم‌کیفیت، دارد باعث از بین رفتن اعتماد مردم نسبت به مارول می‌شود. او می‌گوید: «این تغییرات را هنوز نمی‌توان یک سقوط نام‌گذاری کرد. اما بر اساس آمار به دست آمده از وضعیت پادکست‌ها، مقالات، گفت‌گو با کسانی که بر روی کاورهای ویدیویی مشغول هستند و… می‌توانم بگویم که وضعیت آمار و ارقام کمتر از حد انتظار است. کیفیت مشکل دارد. در سال ۲۰۱۹، مارول واقعاً در اوج بود و اگر نشان تجاری استودیوهای مارول را بر روی یک محصول می‌گذاشتید، بیننده خیلی سریع به خودش می‌گفت که در اینجا با اثری باکیفیت روبرو هستم! اما، اکنون وضعیت چنین نیست چرا که شاهد تعداد بسیار زیادی از محصولات کم‌کیفیت و بی‌کیفیت از سوی مارول بوده‌ایم».

با افزایش انتقادات عمومی، فایگی در حال ایجاد تغییرات و در صورت لزوم کنسل کردن پروژه‌هایی می‌باشد که به خوبی پیش نمی‌روند. به عنوان مثال، گبذارید نگاهی به ریبوت Blade بیندازیم. در این پروژه که ماهارشالا علی برای بازی در نقش این ومپایر (بلید)، قرارداد امضا کرده بود، همه‌چیز برای اکران در سال ۲۰۲۳ خوب بنظر می‌رسید. اما در اینجا هم با مشکلات درونی زیادی روبرو بوده‌ایم؛ قبل از اینکه فیلم به پروسه تولید برسد، ۵ نویسنده متفاوت و ۲ کارگردان در آن تغییر کرده‌اند و حتی یک‌بار تعطیلی هم نیز در مسیر ساختش قرار داشت! یکی از افراد نزدیک به پروسه ساخت می‌گوید که داستان فیلم یک‌بار به روایتی با رهبری زنان و درس‌های زندگی شبیه شده بود و شخصیت بلید، حضوری کاملاً فرعی در این فیلمنامه داشت؛ این ایده‌ای بسیار عجیب است، چرا که استودیو ماهارشالا علی را با هزینه هنگفتی استخدام کرده بود!

علی قصد خروج از پروژه را داشت تا اینکه فایگی برنامه‌ریزی فیلم را از ابتدا انجام داد و مایکل گرین نویسنده موفق فیلم لوگان را استخدام کرد تا همه‌چیز از نو کلید بخورد. در حال حاضر، بنظر می‌رسد پروژه رو به جلو می‌رود و با بودجه کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار برای سال ۲۰۲۵ در نظر گرفته شده است.

ایگر خودش هم اذعان دارد که اوضاع برای تلویزیون مارول آنقدرها خوب پیش نمی‌رود و طرفداران اشباع شده‌اند؛ در چنین وضعیتی، تیم کامیک بوک قصد انجام چند تغییر دراماتیک دارد. منابع می‌گویند که صحبت‌هایی مبنی بر بازگرداندن تیم اصلی اونجرز به فیلم‌ها انجام شده است. انجام چنین حرکتی مستلزم زنده کردن شخصیت‌هایی مثل آیرون من، با بازی رابرت داونی جونیور و بلک ویدو، با بازی اسکارلت ژوهانسون می‌باشد که جفتشان در پایان اندگیم مردند! (با این حال، تجربه ثابت کرده چنین مرگ و میرهایی نباید سد راه ایده‌های جدید باشند؛ چرا که در کمیک بوک‌ها هم شخصیت‌های بسیاری می‌میرند اما با کمک روایت‌های بزرگتری مثل ایده مولتی‌ورس، باز زنده می‌شوند). اما استودیو هنوز تصمیمش را عملی نکرده است و مطمئناً انجام آن ارزان و آسان نیز نخواهد بود؛ بعضی منابع می‌گویند که فقط پیش-حقوق رابرت داونی جونیور برای آیرون من ۳ چیزی حدود ۲۵ میلیون دلار بوده است! برای بازگرداندن تیم اصلی اونجرز، مطمئناً خرج‌ها کم نخواهند بود.

آیا چنین ایده‌ای مشکلات اصلی مارول را حل خواهد کرد؟ بنظر خیر!

مارولمارول

 زمانی که بازیگر اصلی فیلم کوانتومینیا در ماه مارس دستگیر شد، مدیران اجرایی دیزنی سیاست صبر کردن را پیشه کردند و چون فیلمبرداری Avengers: The Kang Dynasty، تازه در اوایل ۲۰۲۴ آغاز می‌شد، عجله‌ای از سوی دیزنی برای واکنش دادن، وجود نداشت.

با گذر زمان، وضعیت میجرز بدتر نیز شد؛ ابتدا مدیر برنامه‌ها و مدیران تبلیغات او را کنار گذاشتند (CAA او را به دلیل «ابراز خشونت» نسبت به خدمه، پیش از دستگیری‌اش کنار گذاشته بود، اما WME هنوز او را به عنوان موکل خود به رسمیت می‌شناسد). در ماه اپریل، پرونده‌های دیگری نیز از قربانیان خشونت خانگیِ او در اداره وکالت منطقه‌ی منهتن، مورد بررسی قرار گرفت. در ماه اکتبر پرونده‌ای دیگر از مواجهه‌ی او با پلیس نیز به بیرون درز کرد؛ طی این واقعه که در لندن رخ داده بود، دوست دختر قبلی میجرز در وضعیتی قرار داشته که باید به او توجه پزشکی می‌شد! قضیه از آنجایی جالب توجه می‌شود که دوست دختر قبلی او به عنوان مربی حرکت، در پروژه Quantomania حضور داشته و واقعه‌ی لندن به زمانی برمی‌گردد که تیم تولید در حال فیلم‌برداری فصل دوم لوکی بوده است. در ۲۵ اکتبر، یکی از قضات نیویورک، دادخواست میجرز برای کنار گذاشتن پرونده را رد کرد و بدین ترتیب این بازیگر باید در اواخر ماه نوامبر محاکمه قضایی بشود. با این حال تیم وکلای میجرز سعی دارند که پرونده را محدودتر کنند و بعضی از اتهامات وارده را کنار بگذارند.

منابع استودیو می‌گویند که فارغ از نتیجه نهایی مشکلات قضاییِ پیرامون این بازیگر، مارول قصد دارد که او را کنار بگذارد؛ دلیلش هم ساده است، چرا که عملکرد کوانتومانیا در گیشه اصلاً خوب نبوده و به سوددهی منجر نشده است. علاوه بر این، کمپانی دیزنی در تاریخ ۲۷ اکتبر یکی دیگر از فیلم‌های میجرز را از تقویم انتشار خود حذف کرد؛ فیلم Magazine Dreams که توسط استودیو Searchlight در حال ساخت بود.

با وجود تمام سر و صداهایی که پیرامون فاز جدید فیلم‌های مارول و جاناتان میجرز براه افتاده، مارول ترسی از تغییر ندارد. «تغییر دادن» هم یک گزینه دیگر است که فایگی در صورت لزوم برای پیشرفت پروژه‌ها از آن استفاده خواهد کرد؛ همانطور که ترنس هاوارد در پروژه آیرون من ۲ با دان چیدل جایگزین شد. از دیگر تغییر برنامه‌های مارول می‌توان به پروژه Armor Wars اشاره کرد که در ابتدا قرار بود به عنوان یک سریال تلویزیونی عرض اندام کند اما اکنون به عنوان یک فیلم در حال توسعه می‌باشد. به پروژه جدید Inhumans هم می‌توان اشاره کرد که در سال ۲۰۱۷ برای یک فصل بر روی شبکه ABC پخش شد، اما بنظر می‌رسد مارول قصد دارد از آن یک فیلم کاملاً مجزا و جدید بسازد.

مارولمارول

با این حال کارنامه‌ی استودیوهای مارول هنوز هم نقاط روشنی برای اتکا کردن دارد؛ مثلاً Guardians of the Galaxy Vol 3. از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بود و بهترین دستآورد مالی مارول در طول سال جاری نیز به حساب می‌آید؛ این فیلم توانست ۸۴۵ میلیون دلار بفروشد. البته باید اشاره کرد که کارگردان این فیلم یعنی جیمز گان اکنون در استودیوهای رقیب مارول یعنی DC در حال کار است؛ حقیقتی که بر هیچکس پوشیده نیست.

پل درگرابدین (Paul Dergarabedian)، یکی از آنالیزورهای باکس افیس در Comscore می‌گوید: «نام مارول تا همین چندی پیش مثل یک ضمانت‌نامه بود و سیاستِ سرمایه‌گذاریِ تمام و کمال از سوی آن‌ها منطقی به‌نظر می‌رسید. Guardians 3 هم واقعاً موفق عمل کرد و موفقیتش حتی تا حدودی نادیده گرفته شد؛ اما نمی‌توان تاثیر ستارگانی مثل کریس پرت و کارگردانی جیمز گان را نادیده گرفت. سپس Quantomania را داشتیم که ۴۷۶ میلیون دلار فروش کرد. برای مارول هر رقمی کمتر از نیم میلیارد دلار ناامید کننده می‌باشد. البته باید در نظر داشت که چنین سطح انتظاراتی به خاطر موفقیت چندین ساله حاصل شده است».

کلید جان بخشی دوباره به استودیو مارول احتمالاً نهفته در فروش حقوقی بود که در سال ۲۰۱۹ به کمپانی فاکس قرن ۲۱ام رخ داد. این قرارداد باعث شد، استودیو مارول بر شخصیت‌هایی مثل مردان اکس و چهار شگفتنگیز کنترلی دوباره د انگیز، کنترل داشته باشد. طرفداران همین الان هم برای Deadpool 3، هیجان زده هستند چرا که در آن می‌توانیم شاهد اتحاد ددپول با بازی رایان رینولدز و ولورین با بازی هیو جکمن باشیم. همچنین نباید فراموش کرد که در سال ۲۰۲۵، ریبوت سری Fantastic Four را خواهیم داشت. فاکس به کوین فایگی این اجازه را داده که فرانچایز مردان ایکس را آنطور که فکر می‌کند بهتر است، بازآفرینی کند. در حال حاضر نیز گمانه‌زنی‌هایی مربوط به استخدام نویسنده برای این سری و سپس وصل کردنش به دنیای سینمایی مارول، در حال انجام است.

همانطور که بررسی شد، استودیو مارول در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات متعددی می‌باشد و شاید با بدترین وضعیت خود در چند سال اخیر روبرو شده باشند.

به وضوح، استودیو مارول و فایگی در تلاش هستند تا دوباره به ریل موفقیت بازگردند؛ بسیاری از طرفداران و حاضران در صنعت فیلم‌سازی نیز امیدوار هستند که روزهای خوب مارول به پایان نرسیده باشد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.