نگاهی به قابلیت‌های Flex Window در گوشی‌های Z Flip5 سامسونگ: شخصی‌سازی تا بی‌نهایت

گلکسی Z Flip5 یکی از دو گوشی جدید تاشوی سامسونگ است که سال ۲۰۲۳ روانه بازارهای جهانی شدند. Z Flip5 با طراحی جیبی و امکانات شخصی‌سازی گسترده خود، تجربه‌ای تازه از گوشی‌های تاشو هوشمند را به کاربرانش ارائه می‌دهد. نمایشگر توسعه یافته Flex Window در این گوشی، علاوه بر اجازه دسترسی به اپلیکیشن‌های مختلف، به قابلیت‌های متنوعی مجهز شده است که می‌توان آنها را طبق نیاز و سلیقه شخصی تغییر داد و شخصی‌سازی کرد.

خلاقیت به سبک Z Flip5

وقتی Z Flip5 سامسونگ را باز کنید، صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی تاشوی آن، دریچه‌ای به جهان خلاقیت شما خواهد بود. این نمایشگر از فناوری Dynamic AMOLED 2X با تراکم پیکسلی بالا بهره می‌برد که رنگ‌های زنده و وضوح تصویر قابل‌توجهی دارد. زمانی که گوشی را ببندید، نمایشگر کاور ۳.۴ اینچی Flex Window با فناوری Super AMOLED مقابل شما قرار می‌گیرد تا راحتی و کاربری آسان در استفاده از امکانات آن را تجربه کنید. این نمایشگر که بزرگ‌تر از نسخه‌های قبلی است، با همراهی رابط کاربری بهبودیافته گلکسی Z Flip5 سامسونگ امکان دسترسی به ویجت‌های متنوع را فراهم کرده است. بدین ترتیب می‌توانید بدون نیاز به باز کردن گوشی از امکانات اپلیکیشن‌های روی گوشی استفاده کنید.

ویجت‌ها، به شما کمک می‌کنند به عملکردهای هر اپلیکیشنی به‌شکل آسان و سریع دسترسی داشته باشید که با روشن کردن نمایشگر کاور و کشیدن به سمت چپ، قابل مشاهده هستند. همین‌طور می‌توانید با ژست دوانگشتی، فهرست کامل آنها را ببینید. برای فعال کردن و تغییر گزینه‌ها، به «تنظیمات» (Settings) گوشی بروید و با انتخاب «نمایشگر کاور» (Cover screen) و سپس «ویجت‌ها» (Widgets)، فهرست کامل آنها را ببینید. در آخر هم گزینه‌های دلخواه‌تان را با دکمه کشویی کنار هر ویجت، فعال یا غیرفعال کنید.

با کمک صفحه کلید QWERTY می‌توانید به پیام‌هایتان پاسخ دهید، تماس‌ها و وضعیت آب و هوا را بررسی کرده و ایمیل‌ها و تقویم را مشاهده کنید. ساعت، هشدارها، تایمر، کرونمتر، قدم‌شمار و … ویجت‌های دیگری هستند که به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی وجود دارند. به‌سادگی مواردی که بیشتر از همه مورد استفاده قرار می‌دهید را طبق سلیقه خودتان فعال کرده و در Flex Window بچینید.

نگاهی به قابلیت‌های Flex Window در گوشی‌های Z Flip5 سامسونگ

سفارشی‌سازی Flex Window

هر بار که گوشی Z Flip5 خود را بدون باز کردن روشن کنید، توجه شما به نمایشگر Flex Window و ساعت آن جلب می‌شود. برای اینکه بتوانید به بهترین شکل ممکن خلاقیت و سبک شخصی‌تان را به نمایش بگذارید، سامسونگ به شما اجازه می‌دهد پس‌زمینه و ویجت ساعت در این صفحه را به‌طور کامل مطابق سلیقه خودتان شخصی‌سازی کنید. اولین قدم این است که بدون باز کردن لولای گوشی، قفل صفحه را باز کرده و روی ویجت ساعت نگه دارید تا جلوه‌های مختلف فعال شوند. شما می‌توانید از میان گزینه‌های پیش‌فرض به دلخواه انتخاب کنید.

برای دسترسی به گزینه‌‎های بیشتر، گوشی را باز کنید، در «تنظیمات» (Settings) به بخش «نمایشگر کاور» (Cover screen) بروید و «افزودن مورد جدید» (Add New) را انتخاب کنید. در این مرحله فهرست انواع جلوه‌های متنوع برای پس‌زمینه ظاهر می‌شود که می‌توانید آنها را تغییر دهید. سامسونگ به شما اجازه می‌دهد از تصویر یا ویدیو موجود در گالری نیز استفاده کنید. در نهایت با انتخاب ویجت ساعت و تغییر شکل و فونت آن، به نتیجه دلخواه خود برسید.

نگاهی به قابلیت‌های Flex Window در گوشی‌های Z Flip5 سامسونگ

تجربه متفاوت دوربین با FlexCam

دوربین Z Flip5 از قابلیت FlexCam بهره می‌برد که با عملکرد دوگانه خود به شما اجازه می‌دهد سلفی‌های باکیفیت‌تری بگیرید و از هر زاویه‌ای لحظات خود را ثبت کنید. برای گرفتن انواع سلفی‌های جذاب، از میانبر دوربین در Flex Window استفاده کرده و بدون باز کردن گوشی، تنظیمات را تغییر دهید و به‌شکلی ایده‌آل عکاسی کنید. قابلیت Flex Mode به شما اجازه می‌دهد با زاویه دید وسیع‌تر، افراد بیشتری را در کادر خود جای دهید. با کمک گرفتن از اتصال هوشمند گلکسی Watch6 نیز می‌توانید دوربین را کنترل کرده و یک صحنه عالی بگیرید.

دوربین گلکسی دوربین Z Flip5 علاوه بر عکاسی عالی، برای فیلمبرداری در شرایط نوری مختلف نیز گزینه مناسبی است. قابلیت «شب‌نگاری» (Nightography) این دوربین امکان ثبت ویدیوهای طولانی با کیفیت ۴K را فراهم می‌کند تا دیگر نگران تاریک شدن هوا نباشید.   

نمایشگر کوچک Flex Window در گوشی تاشو Z Flip5 سامسونگ، ابزار چند منظوره‌ای است که می‌تواند با ویجت‌های کاربردی خود، خلاقیت شما را در هر زمان و مکانی افزایش دهد. با این نمایشگر بدون نیاز به باز کردن مداوم گوشی، همیشه به ابزارهای دلخواه‌تان دسترسی دارید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.