نگاهی به روستای ۴هزار ساله کندلوس شمال

نگاهی به روستای 4هزار ساله کندلوس شمال

سلب مسئولیت: ویجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

هر نقطه از سرزمینمان، با وجود زیبایی‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی آن، درخشان و جذاب است. این بار می‌خواهیم سفر کنیم به طبیعت بکر روستایی در شهر مازندران.

<!–

–>

وقتی وارد این روستا می‌شوید، پیاده‌روهای سنگ‌فرش شده و کلبه چوبی همراه با دیوارهای کاه‌گلی، توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.  در کنار جذابیت خیره کننده کلبه جنگلی، روستای مرتفع با خانه‌های بومی شمال این منطقه، تصویر زیبا و دیدنی را ارائه می‌دهد. جالب است بدانید که علاوه بر خانه‌های سنتی، خانه‌های ویلایی نیز در اینجا وجود دارند که با نمای مدرن و شیک خود، به تنوع معماری روستا اضافه کرده‌اند.

جواهری ۴۰۰۰ ساله در قلب شمال ایران

روستای کندلوس واقع در نواحی کجور استان مازندران، یکی از جواهرهای گردشگری ایران به حساب می‌آید. خانه‌های قدیمی با سقف چوبی، پنجره‌های کوچک زیبا، کوچه‌های سنگ‌فرش، چشمه‌های آب معدنی و رودخانه‌های جاری، به منظر زیبای روستای کندلوس جذابیت بیشتری می‌بخشد.

سفر به کندلوس باید با بازدید از موزه گیاهان دارویی این روستا کامل شود. در این مجموعه کشاورزی، گیاهان دارویی اصلی، گیاهان معطر و روغن‌های گیاهی کشت، تولید و بسته‌بندی می‌شوند. این موارد نشان‌دهنده اهمیت بالای این مجموعه است و علاوه بر این، کاشت ژنتیک‌های ارزشمند گیاهان نیز در آن انجام می‌شود.

  آبشاری در دل جنگل‌های در هم تنیده

آبشار روستای کندلوس! آبشاری که در بین طبیعت جنگل‌های سرسبز این روستا نمایی متفاوت به این شهر هدیه می‌دهد. فاصله آبشار تا روستا حدودا ۵ کیلومتر است، ارتفاع آن ۱۰ متر است و یکی از بلندترین آبشارهای نوشهر است که در فصل زمستان به شدت پرآب می‌شود.

نگاهی به روستای 4هزار ساله کندلوس شمال - ویجیاتونگاهی به روستای 4هزار ساله کندلوس شمال - ویجیاتو

سفر به تاریخ در حمام خزینه‌ای روستای کندلوس

در دوران صفویه و به ویژه در دوران حکومت قاجاریه، حمام‌های عمومی به وفور در سراسر ایران ایجاد شدند زیرا پاکیزگی و استحمام در این دوران بسیار اهمیت داشت. روستای کندلوس، با وجود حمام عمومی خاص خود که در دوران خود شکوفایی خاصی داشت، به یک جاذبه تاریخی و ارزشمند تبدیل شده است. پیشنهاد می‌شود در کنار قدم زدن میان جنگل‌ها و مناظر سرسبز، نگاهی هم به این مناطق تاریخی بیاندازید.

بهشت گمشده روستای کندلوس

از زیباترین و چشم نوازترین دریاچه‌های کشور، می‌توان به دریاچه خضر نبی در دل روستای کندلوس اشاره کرد که از ارتفاع بالای  ۲۰۰۰ متری برخوردار است. این دریاچه در بخش جنوبی نوشهر قرار دارد و برای رسیدن به این بهشت، باید از مسیر صخره‌های سنگی عبور کرده و خود را به این دریاچه برسانید. بهترین زمان سفر به این دریاچه فصل تابستان است زیرا در این فصل تغییرات ناگهانی آب و هوایی دیده نمی‌شود و می‌توانید از آب و هوا و طبیعت بکر دریاچه لذت ببرید. همچنین در اطراف این دریاچه مکان‌های دیدنی دیگری وجود دارند که در کنار لذت بردن از این دریاچه می‌توانید از دیگر جاذبه‌ها هم دیدن کنید. دیو چشمه که در حوالی این دریاچه قرار دارد و تقریبا نیم متر عمق و ۵ متر طول و ۳ متر عرض آن می‌باشد و در  قسمت پایین آن، پلکانی به صورت موزاییک کاری شده قرار دارد. دلیل نامگذاری این چشمه با عنوان دیو چشمه، آب گوارا و فراوان آن بوده است که از گذشته به آن دیو چشمه می گویند.

نگاهی به روستای 4هزار ساله کندلوس شمال - ویجیاتونگاهی به روستای 4هزار ساله کندلوس شمال - ویجیاتو

سوژه عکاسی فراوان در روستای کندلوس

اگر جزء علاقه مندان به عکاسی از طبیعت هستید، در اولین فرصت به این روستا سفر کنید. معماری قدیمی کوچه‌ها، طبیعت سرسبز ، آبشارهای فراوان در بین جنگل‌ها حس آرامش و تازگی را به بیننده منتقل می‌کند و می‌توانید بهترین تصاویر طبیعت را در دوربین خود ثبت کنید.

 انواع غذاهای سنتی ، برای هر نوع سلیقه‌‌ای

بی شک خوردن بهترین و لذیذترین غذاهای ایران را می‌توانید در شمال کشور تجربه کنید. خورشت آلو که مخصوص شهر مازندران است، در روستای کندلوس از غذاهای محبوب گردشگران می‌باشد. یادتان نرود اگر روزی به این روستا سفر کردید، حتما غذاهایی مثل کدو پلو، آغوز مسلما و ناز خاتون را در لیست برنامه غذایی خود قرار دهید تا تجربه سفرتان دو چندان شود.

نگاهی به روستای 4هزار ساله کندلوس شمال - ویجیاتونگاهی به روستای 4هزار ساله کندلوس شمال - ویجیاتو

جادوی صنایع دستی روستای کندلوس

صنایع دستی این روستا قطعا شما را هم شگفت زده خواهد کرد.

سفر کنیم به دنیای جادوی صنایع دستی روستای کندلوس ! اینجا جایی است که زیبایی‌های دست‌ساز مانند جوراب، دستکش، بلوز پشمی و جاجیم منتظر شما هستند. همچنین می‌توانید سازهای خاصی مانند «نی هفت‌بند»، دهل و سرنا از چوب شمشاد را در اینجا پیدا کنید. با گشت‌وگذار در این روستا، تجربه‌ی فراموش‌نشدنی از هنر و زیبایی صنایع دستی را تجربه کنید!

آشنایی با مراسم سال مج در کندلوس

این مراسم در نوروز برگزار می‌شود و به معنی خوش‌قدم است. در این مراسم، چند کودک انتخاب می‌شوند و با استخاره از قرآن یکی از آن‌ها به عنوان سال مج انتخاب می‌شود. سپس این کودک با سینی حاوی قرآن، سبزه، شیرینی و ظرف آب وارد خانه می‌شود و برای خانواده خود سال پربرکتی را به ارمغان می‌آورد.

 قسمت مهم هر سفر به رزرو اقامتگاه برمی‌گردد. باید گفت در این روستا رزرو اقامتگاه و یا اجاره سوئیت مانند  دیگر مناطق شمالی کشور از تنوع بالا و چشم اندازهای بی نظیری برخوردار است. خبر خوب دیگر این است که در روستای کندلوس، امکان اجاره ویلا چالوس و ویلاهای لوکس با مناظر دل‌انگیز به دریا و کوهستان را دارید. ویلا چالوس معمولاً دارای امکانات رفاهی مدرن و استایل زیبایی هستند که سفر شما را به یک تجربه لذت‌بخش تبدیل می‌کنند. از طرف دیگر، اجاره ویلا در چالوس، به شما فرصت می‌دهد تا از آرامش و زیبایی‌های طبیعت اطراف لذت ببرید و تجربه‌ای خاطره‌انگیز را در این منطقه فراموش نشدنی داشته باشید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.