نگاهی به تکامل لوگوی شرکت‌های حوزه‌ی فناوری در گذر زمان + اینفوگرافیک

یافتن شرکتی که هرگز لوگوی خود را تغییر نداده باشد، سخت است. مسلماً، لوگوی برخی از برندها مانند رولکس، آی‌بی‌ام و کوکاکولا، کم تر تغییر می کند. اما شرکت‌های دیگر دستخوش تغییر هویت می‌شوند، بنابراین نیاز به بازنگری کامل دارند. در اینفوگرافیک زیر، تکامل لوگوی شرکت های برجسته‌ی حوزه‌ی فناوری به تصویر کشیده شده است. همه این برندها در یک مطالعه سه ماهه اول ۲۰۲۴ YouGov در مورد معروف ترین برندهای فناوری آمریکا رتبه بالایی کسب کردند.

لوگوی شرکت های فناوری بزرگ در طول زمان چه تغییری کرده اند؟

گوگل چند بار لوگوی خود را تغییر داده است؟

بر اساس گزارش YouGov درخصوص لوگوی شرکت ها، گوگل و فیسبوک هر دو در نظرسنجی ها، امتیاز ۹۸ درصدی در میزان شهرت دارند. اما در حالی که ظهور فیس بوک به عنوان شبکه اجتماعی (۲۰۱۰) کاملا شناخته شده است، فرهنگ عامه شناخت کمتری نسبت به تاریخچه گوگل دارد.

به عنوان مثال، گوگل در ابتدا Backrub نامیده می شد. گوگل از زمان تأسیس تا کنون هشت تغییر لوگو را تجربه کرده است که در نهایت در سال ۲۰۱۵ به لوگوی فعلی خود رسید.

لوگوی شرکت های فناوری بزرگ در طول زمان چه تغییری کرده اند؟

یکی دیگر از داستان‌های سرگرم‌کننده مربوط به شرکت مایکروسافت است که با نام Traf-O-Data شروع به کار کرد، یک شرکت مطالعه شمارنده ترافیک که گزارش‌هایی را برای مهندسان ترافیک تولید می‌کرد. در سال ۱۹۷۵، این شرکت تغییر نام داد. اما سال ۲۰۱۲ بود که مایکروسافت لوگوی نمادین ویندوز را در کنار نام خود قرار داد.

لوگوی شرکت های فناوری بزرگ در طول زمان چه تغییری کرده اند؟

سامسونگ که در سال ۱۹۳۸ به عنوان یک فروشگاه تجارت مواد غذایی شروع به کار کرد. چرخش آن به الکترونیک در دهه ۱۹۷۰ با تلویزیون های سیاه و سفید آغاز شد. به مدت ۵۵ سال، این شرکت اولین لوگوی خود را که چند ستاره داشت حفظ کرد، تا اینکه در سال ۱۹۹۳، لوگوی نمادین آبی سامسونگ برای اولین بار به نمایش درآمد.

لوگوی شرکت های فناوری بزرگ در طول زمان چه تغییری کرده اند؟

سرانجام، اولین لوگوی اپل در سال ۱۹۷۶، آیزاک نیوتن را در حال خواندن کتابی زیر درخت، لحظاتی قبل از اینکه سیبی روی سرش بیفتد، نشان می داد. دو سال بعد، لوگوی نمادین سیب گاز زده به دستور استیو جابز طراحی شد و دو دهه دیگر طول کشید تا تک رنگ شود.

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.