نگاهی به بتای خصوصی تکن ۸

به تازگی از سوی بندای نامکو به تیم ویجیاتو این اجازه داده شد که به تجربه بتای خصوصی تکن ۸ بپردازه و طی این مقاله، قراره تا با هم نگاهی به این بتای خصوصی و المان‌های جدیدی که به بازی افزوده شده بیندازیم. با ویجیاتو و ادامه این مقاله همراه باشید.

<!–

–>

سری تکن یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های فایتینگ سه‌بعدی به شمار می‌رود و اکثر ما با قسمت‌‌های مختلف این مجموعه و خصوصا قسمت سوم آشنا هستیم. حال پس از گذشت ۸ سال از نسخه قبلی، قرار است تا بازی جدیدی از این سری به مجموعه فایتینگ محبوبمان اضافه شود.

نگاهی به بتای خصوصی تکن ۸ - ویجیاتونگاهی به بتای خصوصی تکن ۸ - ویجیاتو

بتای تکن ۸ در حال حاضر دارای نوزده مبارز مختلف است که در ادامه این عدد به سی و دو فایتر جدید و قدیمی افزایش پیدا خواهد کرد. کاراکترهایی از جمله کینگ حالا با ظاهری از آثاری قبلی حضور دارند و از طرفی شاهد شخصیت‌های جدیدی مثل Azucena و Chevalier هستیم که در ادامه به بازی اضافه خواهند شد.

برخی از کاراکترهای بازی پس از غیبت‌های اخیری که داشته‌اند به بازی بازگشته‌ند. برای مثال ریون که در قسمت قبل شاهدش نبودیم بازگشته و قرار است تا مبارزات نفس‌گیری را برایمان به ارمغان بیاورد.

بازی همچنین استیج‌های محدودی را در اختیار ما قرار داد تا بتوانیم در آن‌ها به مبارزه بپردازیم. از استیج‌هایی چون آرنا و اربن اسکوئر (شبیه میدان تایمز نیویورک) که محیط محدودی را برای مبارزه در اختیار شما قرار می‌دهد تا استیجی مثل اورتیز فارم که شامل محیط‌های تو در تو است.

برای مثال در اورتیز فارم که یک مزرعه لاما است می‌توانید با کتک زدن حریف و پرت کردنش از محیط به بیرون وارد محیط‌های جدیدتری شوید و علاوه بر این، مبارزات بازیکن بر گوشه و اطراف تاثیر می‌گذارد و شاهد تخریب‌پذیری بسیار خوبی در محیط هستیم. درست به مانند چیزی که در آثاری چون اینجاستیس دیده بودیم.

نگاهی به بتای خصوصی تکن ۸ - ویجیاتونگاهی به بتای خصوصی تکن ۸ - ویجیاتو

مبارزات بازی نسبت به گرافیک تحول به سزایی را تجربه کرده است و شاهد افکت‌‌های گرافیکی باکیفیتی هستیم و از نظر آرت استایل هنری، استیج‌های بازی به زیباترین شکل ممکن خلق شده است.

خبر خوب آن است که روی نسخه رایانه‌های شخصی، تنظیمات متنوعی برای شخصی‌سازی تجربه بازی از نظر گرافیکی برای شما در نظر گرفته شده که دامنه سیستم‌هایی که می‌توانند این بازی را اجرا کنند را گسترش می‌دهد.

از نظر گیم‌پلی شاهد پیشرفت چشمگیری در حرکات کاراکترها بودم. برخی از مبارزها چون Reina استایل مبارزه متنوعی دارند که می‌توان بین آن‌ها سوییچ کرد و برخی دیگر چون ریون و کینگ، به مانند قبل و با استفاده از حرکات کلاسیک خود یعنی نینجوتسو و کشتی مبارزه می‌کنند.

بازی دو مکانیزم جدید به نام‌های ریج و هیت تعریف کرده که با حفظ اصالت، گیم‌پلی بازی را به آثاری مثل مورتال کامبت نزدیک‌تر کرده است. سیستم هیت که به شکل نواری زیر خط سلامتی مبارزتان نمایش داده می‌شود، اجازه می‌دهد تا حرکات و کمبوهای متفاوت و جدیدی را به ثمر برسانید و از طرفی «ریج» به مانند فتال بلو در مورتال کامبت عمل می‌کند.

نگاهی به بتای خصوصی تکن ۸ - ویجیاتونگاهی به بتای خصوصی تکن ۸ - ویجیاتو

به محض این که میزان سلامتی شما از یک خط مشخصی کمتر شود، می‌توانید با فعال کردن قابلیت ریج، یک حرکت مرگبار را روی حریف پیاده سازی کنید که معمولا لحظات اکشن و جذابی را به شما هدیه می‌کند.

به هنگام تجربه بتای بازی امکان دسترسی به قسمت داستانی و یا حتی حالت یک به یک وجود نداشت و با این وجود، کماکان توانستم تا کاراکترهای مختلف را در بخش تمرینی، حالت آنلاین رقابتی و حالت آنلاین دوستانه و البته بخش آرکید کوئست بررسی کنم.

حالت آنلاین بازی تقریبا بدون هیچ‌ مشکلی در دسترس قرار دارد و بر خلاف مورتال کامبت که کمی ما را در بخش آنلاین اذیت کرد، این قسمت تقریبا با پینگ مناسبی قابل تجربه است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

اما حالت آنلاین گل ماجراست و به بازیکن اجازه می‌دهد تا آواتار خود را خلق کرده و به یک فستیوال مبارزات تکن وارد شود. در این قسمت می‌توانید با دیگر بازیکنان دوست شوید و با هم به تمرین کمبوها بپردازید و یا حتی رقابت‌های خود را برگزار کنید.

همچنین قسمت‌هایی چون تکن ساحلی در این فستیوال وجود داشت که در طول مراحل بتا امکان تجربه‌اش وجود نداشت و به هنگام انتشار، می‌توانید این قسمت از بازی را نیز تجربه کنید.

کم کم به پایان سال میلادی نزدیک می‌شویم و در این مدت شاهد بازی‌های مبارزه‌ای بسیار خوبی بودیم که تجربه فایتینگ ۲۰۲۳ را به اوج خود رساند و حال به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۲۴ نیز، ژانر فایتینگ با قدرت باز خواهد گشت و باید دید که در نهایت، تکن ۸ چه عملکردی از خود به نمایش خواهد گذاشت.

این بازی در ششم بهمن سال ۱۴۰۲ برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نسل هشتم منتشر خواهد شد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.