نگاهی به بازی Solium Inferniom؛ در جهنم آخرالزمانی چه می‌گذرد؟

آخرین بار که یک بازی استراتژی بوردگیم محور را بازی کردم به یاد ندارم، اما تجربه‌ی شیرین Civilization VI را هرگز فراموش نمی‌کنم. حال چه می‌شد اگر یک بوردگیم آنلاین با برخی از المان‌های Civilization VI در جهنم اتفاق می‌افتاد؟ این سوالی است که Solium Inferniom به عنوان ریمیک اثری هم‌نام که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد، پاسخ خواهد داد.

<!–

–>

شیطان از جهنم رفته و این وسط، این جهان نه‌چندان زیبا اما وسیع و پر از منابع مختلف، بدون فرمانروا مانده است. نتیجه چیست؟ این که تمام موجودات شرور جهان زیرین، از فرشته‌های طرد شده توسط خداوند گرفته تا بختک‌ها و جن‌ و شیاطین مختلف تصمیم گرفته‌اند تا با تشکیل دادن حکومت‌های مستقل سعی در تسخیر کل جهنم کنند و نهایتا تاج و تخت شیطان را به چنگ بیاورند.

نگاهی به بازی Solium Inferniom؛ در جهنم آخرالزمانی چه می‌گذرد؟ - ویجیاتونگاهی به بازی Solium Inferniom؛ در جهنم آخرالزمانی چه می‌گذرد؟ - ویجیاتو

حال نقش بازیکن چیست؟ او باید در نقش یکی از ۸ فرمانده خون‌خوار بازی قرار بگیرد و با دو اصل مهم، یعنی تسخیر بخش‌های مختلف با استفاده از سرباز‌های خود و البته، استفاده از دیپلماسی در برابر دیگر شیاطین رقیب بتواند در طول بازی‌های ۱۵ تا بعضا چند ساعته‌ی بازی کل جهنم را تسخیر کند.

راستش را بخواهید، به شخصه خیلی طرفدار اتمسفر جهنمی بازی نیستم، چرا که بیش از حد در آن اغراق شده و یک جورایی بیش از حد تاریک و خونین است. جالب است بدانید که به جای موسیقی در طول بازی، صدای شکنجه‌ی زندانیان داخل جهنم و ارواح عذاب دیده‌ی آن به گوش می‌رسد؛ البته که با این وجود، آن را یک نقطه ضعف نمی‌دانم. در واقع اگر واقعا طرفدار این سبک از اتمسفر و موسیقی و دیزاین باشید، بازی خیلی خوب کار خود را انجام داده تا یک جهنم واقعی را برای شما به تصویر بکشد و در انتقال این حس که واقعا یکی از فرمانروایان این مکان ترسناک هستید موفق و این موضوع قابل تقدیر است.

در اولین دقایقی که وارد بازی می‌شوید، بیش از هر چیز این اتمسفر عجیب و غریب آن است که شما را حسابی غرق خود می‌کند که یا از آن متنفر می‌شوید، یا این که آماده‌ی تجربه یک بازی منحصر به فرد می‌شوید. بعد از اولین نگاه به بازی، سه حالت مختلف برای تجربه‌ی آن روبه‌روی خود می‌بینید که به حالت تمرینی، بخش آنلاین و نهایتا سناریوهای آفلاین می‌رسیم که کاملا قابل شخصی‌سازی هستند.

نگاهی به بازی Solium Inferniom؛ در جهنم آخرالزمانی چه می‌گذرد؟ - ویجیاتونگاهی به بازی Solium Inferniom؛ در جهنم آخرالزمانی چه می‌گذرد؟ - ویجیاتو

متاسفانه بخش تمرینی بازی خیلی گیج‌کننده به نظر می‌رسد به طوری که نمی‌تواند آن‌طور که باید و شاید شما را با انواع استراتژی‌ها، ساختمان‌ها و بعضا حتی نحوه‌ی صحبت‌ کردن با دیگر فرمانده‌های بازی که امر بسیار مهمی به شمار می‌رود آشنا کند. در واقع، بازی کمی بیش از حد شلوغ است و جای‌‌ جای مانیتور از انواع و اقسام صفحات تو در تو و البته پیام‌هایی که گاه و بی‌گاه دریافت می‌کنید پر شده است که واقعا بازیکن تازه‌کار را گیج می‌کند.

البته که اگر واقعا بخواهید برای بازی وقت بگذارید و با تک تک شخصیت‌ها و منوهای آن آشنا شوید، نهایتا یک بوردگیم سرگرم‌کننده برایتان پدیدار می‌شود. برای مثال مبارزات بازی بسیار پرجزئیات هستند و در سه مرحله‌ی حملات مستقیم، حملات از راه دور و در نهایت جادویی شکل می‌گیرد که هر یک از یونیت‌ها و نیروهای داخل بازی در یکی از این موارد عالی عمل می‌کنند و در صورت استفاده‌ی اشتباه از هر یک، به راحتی شکست می‌خورید و مجبورید تا بازی را از اول آغاز کنید.

دیپلماسی و همچنین جاسوسی کردن از دشمن یکی دیگر از مواردی است که به شکلی پیچیده و عمیق داخل بازی پیاده‌سازی شده و شما باید به خوبی دشمنان خود را بشناسید، گاهی با آن‌ها متحد شوید و از آن جا که موجودی شیطانی و غیرقابل اعتماد هستید، در فرصت‌های مناسبی به آن‌ها از پشت خنجر بزنید.

نگاهی به بازی Solium Inferniom؛ در جهنم آخرالزمانی چه می‌گذرد؟ - ویجیاتونگاهی به بازی Solium Inferniom؛ در جهنم آخرالزمانی چه می‌گذرد؟ - ویجیاتو

نهایتا اگر منتظر یک تجربه‌ی عمیق در سبک بورد گیم و استراتژی بودید، به کالچر و دیزاین‌ جهنمی علاقه‌مند هستید و نهایتا حاضرید تا با یک اثر سخت و پیچیده دست و پنجه‌ نرم کنید و در آن استاد شوید، Solium Inferniom می‌تواند شما را با جادوی سیاهش تسخیر کند و یکی از بهترین بازی‌های سبک خودش در سال ۲۰۲۴ را تحویلتان‌ دهد.

کد این بازی توسط ناشر آن در اختیار ویجیاتو قرار گرفته است.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.