نوت پد مایکروسافت در ویندوز ۱۱ قابلیت برگه‌ها را خواهد داشت

مدت کوتاهی پس از ورود ویندوز ۱۱ به دنیای کامپیوترهای خانگی (و البته مشکلات عجیب‌وغریب همیشگی سیستم عامل‌های جدید مایکروسافت)، این شرکت برخی بهبودهای کلیدی را در برنامه نوت پد مایکروسافت در ویندوز ۱۱ انجام داده است. برنامه‌ای که از زمان ویندوز ۹۵ تغییر چندانی را به‌خود ندیده است.

جزئیات نوت پد مایکروسافت در ویندوز ۱۱

خود را برای غافلگیری بزرگ آماده کنید! بر اساس اطلاعات فاش شده از یک مدیر ارشد محصول مایکروسافت (که توسط خبرگزاری The Verge مشاهده شده است) برنامه “Notepad در ویندوز ۱۱ دارای تب‌های گوناگون است!” این شخص قبل از اینکه چند دقیقه بعد از اینکه توییت منتشر شد، آن را پاک کرد.

نوت پد مایکروسافت در ویندوز 11 Tabs خواهد داشت

اسکرین شات موجود در توییت، دو تب را به همراه یادداشت «محرمانه، درباره ویژگی‌ها بحث نکنید و اسکرین شات نگیرید» را نشان می‌دهد. این هشدار به‌وضوح نتوانسته کار را انجام دهد، اما اسکرین‌شات نشان می‌دهد که قابلیت برگه‌ها در حال آزمایش هستند و ممکن است زمانی به بخش Windows Insiders که برای تست ویژگی‌های بتا هست، برسد.

با توجه به اینکه همه ما چقدر به برگه‌ها در مرورگرهای وب وابسته هستیم، سخت است باور کنیم که آن‌ها در سایر برنامه‌ها حاضر نباشند. شرکت مایکروسافت در اوایل سال جاری این ویژگی را به File Explorer در ویندوز ۱۱ اضافه کرد و به کاهش پراکندگی در صفحه‌ها در هنگام جستجو یا کپی فایل‌ها کمک کرد. این شرکت چند سال پیش برگه‌های آزمایشی را برای برنامه‌های ویندوز ۱۰ انجام داد، اما آن پروژه را رها کرد.

اما راستش را بخواهید برنامه Notepad یک برنامه قدیمی است که در سال ۱۹۸۳ برای کمک به مایکروسافت برای فروش افراد با استفاده از ماوس در MS-DOS وارد شده است. با توجه به اینکه تا حد زیادی همان ویرایشگر متن ساده‌ای است که دو دهه پیش بود، شگفت انگیز است که هنوز هم به همان اندازه که هست استفاده می‌شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.