نماینده مجلس: ماشین‌های اعطا شده به نمایندگان چینی است، لکسوس که نیست!

یکی از نمایندگان مجلس در اظهارنظری عجیب و غیرقابل فهم عنوان کرد که ماشین‌های اعطا شده به نمایندگان مجلس چینی است، لکسوس که نیست. 

شهریار حیدری، نماینده مجلس در یک اظهارنظر عجیب و غیرمنطقی اعلام کرده که ماشین‌های اعطا شده به نمایندگان چینی است، لکسوس که نیست و نباید اینقدر سروصدا کرد!

بحث واگذاری خودروهای شاسی‌بلند به نمایندگان مجلس برای جلوگیری از استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر سابق وزارت صمت از چندماه پیش آغاز شد و این مسئله جنجال بسیاری نیز به همراه داشت. حال شهریار حیدری مدعی شده که این خودروها چینی است و اگر بخواهیم به این حرف استناد کنیم، باید بگوییم که چون خودروهای اعطایی چینی است، منعی ندارد و نوش جان نمایندگان مجلس.

بیشتر بخوانید: نماینده مجلس: خودروهای طرح یکپارچه در سال ۱۴۰۳ هم به دست خریداران نمی‌رسد!

ماشین‌های اعطا شده به نمایندگان چینی است

شهریار حیدری، نماینده مجلس در این باره گفته است: «وقتی می‌آیند می‌گویند شاسی‌بلند؛ شاسی‌بلند از ماشین چینی شروع می‌شود تا بهترین ماشین‌های ژاپنی، کدام درست است؟ از این جهت یک مقداری مجلس یازدهم مظلومیتی دارد که نمی‌تواند از خودش دفاع کند. سوء برداشت‌هایی که از این مسائل می‌شود، بسیار شفاف اگر بیایند توضیح دهند مردم اینگونه برداشت نمی‌کنند و دامن نمی‌زنند.»

وی می گوید:

«اصلاً نوع سوءاستفاده؛ اگر اسمش را بگذاریم سوءاستفاده و جمعش هم کنیم واقعا اندازه سوءاستفاده یک نماینده در دوران قبل از ما نیست. اگر در دوران مجلس یازدهم سوءاستفاده و رانتی هم شده باشد، وقتی جمعش کنیم به اندازه سوءاستفاده یک نماینده در غرب کشور نیست. هزاران هکتار زمین و ارضی کشاورزی و ملی را غارت می‌کنند چرا واقعاً آنها مطرح نشد؟ این که شاسی‌بلند را می‌گویند و جوری وانمود می‌کنند که انگار نمایندگان دوره یازدهم آمده‌اند لکسوس استفاده کرده‌اند؛ نخیر اینطور نیست. اگر هم ماشینی داده شده ماشین‌های چینی است که فقط به درد خود چینی‌ها می‌خورد و اختلاف قیمت بازار و با ثبت‌نام دولتی به ۱۰۰ میلیون تومان هم نمی‌رسد و نمی‌شود اسمش سوءاستفاده گذاشت، چه بهتر که این‌ها شفاف‌سازی می‌شد.»

ماشین‌های اعطا شده به نمایندگان چینی است

ماشین‌های اعطا شده به نمایندگان چینی است

حال جدا از آن که کل ماجرا و شرایطی که بر مجلس حاکم است؛ این جمله نماینده مجلس بیشتر از سایر قسمت‌ها توجه را به خود جلب می‌کند که خودروها چینی بودند و فقط به درد خود چینی‌ها می‌خورند.

احتمالاً این نماینده مجلس خبر ندارد که همین خودروهای چینی با چند برابر قیمت و چند ماه انتظار در اختیار مردم و قرار می‌گیرد و به دلیل عدم هم‌خوانی درآمدهای مردم با قیمت چنین خودروهایی، همین چینی‌ها که به چشم نمایندگان عزیز نمی‌آید، آرزوی بسیاری از خانواده‌ها و جوانان است.

شاید همین یک جمله نشان از آن داشته باشد که مسئولان کشور، حقیقتا درک درستی از وضعیت معیشتی مردم ندارند و یک کارگر باید چندصدسال پس‌انداز کند تا بتواند از همین خودروهای چینی خریداری کند؛ مساله‌ای که به نظر می‌رسد دور از تصورات این نماینده مجلس باشد.

البته باید این نکته را نیز مورد توجه قرار داد که هر کسی که کوچک‌ترین سررشته‌ای از صنعت خودرو داشته باشد، می داند که خودروسازان آمریکایی، ژاپنی و آلمانی خودروهای باکیفیت‌تری از خودروهای چینی تولید می‌کنند، اما مساله این است که همین نمایندگان مجلس سال‌هاست که واردات خودرو را ممنوع کرده‌اند و پس از سال‌ها اکنون راه برای چینی‌ها باز شده است. حال یکی از نمایندگان مجلس می‌گوید که خودروی چینی فقط به درد چینی‌ها می‌خورد و مشخص نیست که به کنایه، کیفیت خودروهای چینی را مورد عنایت قرار داده، یا مردم ایران را چینی دانسته است؟

حال باید دید که اگر نظر این نماینده مجلس را درباره خودروهای داخلی با سطح کیفی موجود بپرسیم، چه جوابی خواهد داد. خودروهایی که از نظر کیفی و امکانات در برخی از موارد بسیار پایین‌تر از خودروهای چینی‌اند و خودروسازان با تکیه بر همین ممنوعیت چندین ساله واردات و تعرفه‌های نجومی، چنین خودروهایی را با چند برابر قیمت به مردم می‌فروشند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص چینی بودن ماشین‌های اعطا شده به نمایندگان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.