نماینده مجلس: دولت از تجارت بزرگ فیلترشکن آگاه است و آنرا به رسمیت شناخته!

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور طی اظهاراتی ادعا کرد که دولت از سود تجارت بزرگ فیلترشکن در کشور اطلاع داشته و این امر را یک معضل اقتصادی دانست.

«احمدعلیرضا بیگی»، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور طی گفت‌وگویی درباره مسئله تداوم فیلترینگ فضای مجازی، بیان داشت: «این کار بی احترامی به حقِ دانستن مردم است. به بهانه اینکه مثلا ممکن است فضای مجازی تبعاتی داشته باشد، انسدادی را به جامعه تحمیل می‌کنند که بدون پشتوانه منطقی است. فیلترینگ فضای مجازی همانند این است که چون احتمال می‌دهیم ممکن است بچه‌ای میخی را داخل پریز فرو کند و دچار برق گرفتگی شود، برای همین کل برق ساختمان را قطع و در تاریکی زندگی کنیم.»

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

وی در ادامه ضمن اشاره به تاثیر فیلترینگ در مهاجرت شرکت‌های دانش بنیان، اعلام کرد: «به خاطر فقدان اینترنت و خلایی که وجود دارد، شرکت‌های دانش بنیان در حال کوچ کردن هستند که این مهاجرت هم مرحله به مرحله انجام می‌شود؛ یعنی ابتدا دکه‌ای را در یکی از کشورهای همسایه ایجاد می‌کنند ولی در ادامه ناچار می‌شوند که تمام تجارت خود را به آن کشور منتقل کنند. بنابراین در حال حاضر بخشی از آمارهای وحشتناکی که از مهاجرت ارائه می شود، به خاطر همین وضعیت فیلترینگ و مهاجرت شرکت‌های دانش بنیان است.»

بیشتر بخوانید: سخنگوی دولت: دسترسی مقامات به پلتفرم‌های فیلتر شده مثل مجوز حمل سلاح برای نهادهای خاص است!

دولت تجارت بزرگ فیلترشکن را به رسمیت شناخته است!

علیرضا بیگی همچنین با تأکید بر عدم وجود جایگزین برای فضای مجازی، اظهار داشت: «با تکنولوژی نمی‌توان مبارزه کرد. دنیا به این سمت می‌رود که بهره‌مندی مردم از اینترنت، فارغ از مجرای دولت‌ها صورت بگیرد، پس آن زمان چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟ الان اینترنت را از طریق ماهواره در اختیار مردم قرار می‌دهند پس نیازی نیست تجربه‌های گذشته را دوباره را تکرار کنیم.»

تجارت بزرگ فیلترشکن

تجارت بزرگ فیلترشکن

وی همچنین با بیان اینکه دولت از تجارت بزرگ فیلترشکن و سود سرشار حاصل از آن آگاه است، مدعی شد: «این پول در گردش که از فروش فیلتر‌شکن حاصل می‌شود، با اطلاع دولت اتفاق می‌افتد. مگر می‌شود تجارتی در این حجم راه بیفتد و دولت از آن بی‌اطلاع باشد؟ وقتی یک سبزی فروشی باز می‌شود، بلافاصله برای او کد مالیاتی ایجاد می‌کنند، پس  برای تجارت فیلترشکن آیا کد مالیاتی منظور شده است و آیا دولت این صنف را به رسمیت می‌شناسد یا نه؟»

آقای بیگی در پایان ضمن اشاره به عدم نتیجه دادن انسداد در فعالیت‌های اجتماعی، بر وقوع یک انفجار در اثر این عمل تأکید کرده و خاطرنشان ساخت: «ما در زمان جنگ تحمیلی، وقتی قصد داشتیم آثار تخریبی بیشتری را در مواضع دشمن ایجاد کنیم، از «خرج گود» استفاده می کردیم؛ یعنی انسدادی را در موضع ایجاد و روی آن را با «تی ان تی» مسدود می کردیم که اثر تخریبی آن به مراتب بیشتر از تخریبی بود که بدون ایجاد انسداد رخ می‌داد. در حال حاضر هم فیلترینگ فضای مجازی به چنین وضعیتی شباهت دارد و تخریب بیشتری را سبب خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص با خبری دولت از تجارت بزرگ فیلترشکن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.