نمایش تلاش ماده ببری برای محافظت از توله‌هایش در مستند جدید دیزنی پلاس + ویدیو

ببر، شکارچی بزرگ جنگل، با قدرت، هوش و زیبایی شگفت انگیز خود، یکی از با شکوه ترین موجودات حیات وحش به شمار می رود. اما مادران این گونه نیز مهر مادری و سرسختی بسیاری در پرورش فرزندان از خود نشان می دهند. مستند جدیدی به نام «ببر» (Tiger) از دیزنی پلاس، با نگاهی صمیمانه به زندگی یک خانواده ببر، این ویژگی را به تصویر می کشد.

این مستند که توسط بازیگر هندی پریانکا چوپرا روایت شده است، داستان امبر، یک ببر ماده را دنبال می کند که در حال بزرگ کردن ۴ توله اش در جنگل های هند است. او باید با زیرکی و سختگیری، بچه هایش را بزرگ کند. امبر باید هم آنها را سیر نگه دارد، هم از خطرات دور کند و هم آموزش های لازم را برای تبدیل شدن به شکارچیانی مستقل بدهد.

1 61

گرچه ببرها در اوج زنجیره غذایی قرار دارند، اما توله هایشان در معرض خطر شکارچیانی چون خرس، مارهای پیتون و تمساح ها هستند. خطر بزرگتر اما ورود یک ببر نر غول پیکر به نام شانکار است که از لحاظ جثه، دو برابر امبر است. ببرهای نر معمولا توله هایی را که برای نیست می کشند و این توله های امبر را در معرض خطر جدی قرار می دهد.

2 65

بخش اصلی فیلم به تلاش های خستگی ناپذیر و بی امان امبر برای محافظت از بچه هایش در برابر شانکار اختصاص دارد. او در این راه باید هم از مهربانی و هوش و هم از سختگیری مادرانه بهره بگیرد. امبر گاهی آنها را وادار می کند تا به تنهایی شکار کنند تا مهارت های زندگی را بیاموزند.

3 47

در کنار درام خانواده ببرها، این فیلم گونه های متنوع حیات وحش هند از جمله پلنگ، خرس، مار، فیل، روباه و طاووس را نیز به تصویر می کشد که همگی در داستان های قدیمی چون کتاب جنگل نوشته رودیارد کیپلینگ نیز حضور داشته اند.

4 47

فیلمبرداری این مجموعه در ۴ منطقه حفاظت شده ببرها در هند انجام شده و گروه فیلمبرداری موفق شدند پس از ۴ سال تلاش، تصاویری از زندگی امبر و ببرهای دیگر را ثبت کنند. گرچه ببرها روزانه تا ۲۰ ساعت می خوابند و دیدن و فیلمبردای از آنها بسیار دشوار بود، اما سرانجام این پنجره کوچک به سوی دنیای اسرارآمیز این گربه سانان باشکوه گشوده شد و تصاویر هیجان انگیزی از مبارزات امبر و حوادث خانوادگی آنها به ثبت رسید.

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.