نمایش تصاویر برندگان مسابقه جایزه جهانی عکس ۲۰۲۳

برندگان مسابقه جهانی عکاسی چشم ذهن ۲۰۲۳ (The Mind’s Eye 2023) معرفی شدند که نشان دهنده استعداد باورنکردنی عکاسان در ثبت ترکیب‌های پویا در سراسر جهان است.

به گزارش سیناپرس، این جایزه جهانی توسط یک مجله با نام همه چیز درباره عکس که پیشتر فقط به عنوان یک مجله آنلاین شروع به کار کرده بود تا بستری را برای شناسایی و معرفی عکاسان فراهم کند، آغاز به کار کرد. مسابقه چشم ذهن در هشتمین سال خود، برای عکاسان آماتور و حرفه ای از ۱۸ کشور در پنج قاره، راهی برای به اشتراک گذاشتن استعدادهای باورنکردنی و دیدگاه های منحصر به فرد خود به امید اینکه به عنوان عکاس سال بعدی انتخاب شود، ارائه کرده است.

هیئت داوران هشت کارشناس متشکل از عکاسان، ویراستاران و متصدیان مشهور جهان، هزاران اثر را بررسی کرده و ۳۹ برنده اعلام کردند. عکس ‌های برنده به دلیل ترکیب ‌بندی‌های پویا انتخاب شدند که فاکتور زیبایی ‌شناختی سنگینی را به همراه دارند.

مجله همه چیز درباره عکس هنگام اعلام برندگان گفت: بیشتر آثار ارسالی امسال رنگی بودند، همانطور که چهار تصویر از پنج تصویر برنده نیز هستند. به نظر می رسد که رای هیئت منصفه بیشتر به سمت تصاویر سبک تر معطوف بوده است. به طور کلی، انتخاب امسال کمتر احساسی به نظر می رسد و بیشتر بر روی زیبایی شناسی قوی تمرکز دارد.

جایزه اول برنده را پریو ویدیانتو (Priyo Widiyanto) از اندونزی برد. این عکس با عنوان شوت برنده، تیم ملی بسکتبال با ویلچر اندونزی را در میانه یک مسابقه داغ، درست در زمانی که ضربه تعیین کننده در آستانه پرتاب است، به تصویر می کشد.

مقام دوم به هایکون لیانگ (Haikun Liang) از چین رسید، که تصویری با عنوان نابود کن دارد که مربوط به آتش ‌بازی جشنواره بهار است. این فستیوال قدیمی ترین و مهم ترین جشنواره چینی، جشن بهار سال قمری جدید را نشان می دهد و آتش بازی برای بیرون راندن ارواح شیطانی استفاده می شود.

به گزارش سیناپرس، سایر آثار دارای ترکیب بندی های فوق العاده قوی بودند که از پرتره های جذاب زندگی روزمره گرفته تا سوارکاری مراکشی و جشن سگ ها و حیوانات دیگر را به معرض نمایش می گذارد.

مترجم: سامیه خسروی زاده

منبع: All About Photo Awards

نوشته نمایش تصاویر برندگان مسابقه جایزه جهانی عکس ۲۰۲۳ اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.