نمایشگاه CES 2024؛ وسایل هوشمند خانه به‌لطف Thread یکپارچه می‌شوند

Thread Group در نهایت یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که استاندارد خانه‌ی هوشمند Matter را دچار مشکل کرده بود، حل می‌کند.

به‌زودی، زمانی که دستگاه Google Nest Hub، اپل تی‌وی و روتر Eero Wi-Fi داشته باشید، به جای این که هرکدام یک شبکه‌ی Thread اختصاصی خود را ایجاد کنند و ارتباط بین Thread-های دیگر را با اختلال روبه‌رو کنند، همگی با یکدیگر ادغام می‌شوند تا شبکه‌ی Thread بزرگ و هماهنگی را شکل دهند.

Thread همانند Matter، زبان مشترک ارتباط دستگاه‌های داخل یک شبکه‌ی اینترنت اشیاء است و توسط اتحادیه‌ای از شرکت‌های فعال در صنعت خانه‌‌ی هوشمند توسعه پیدا کرده، با این تفاوت که ترد کمی زودتر از Matter ابداع شد.

در سال ۲۰۱۵، تعدادی از شرکت‌ها دور هم جمع شدند تا مشکل چگونگی اتصال امن و ساده‌ی تمام دستگاه‌های مختلف در خانه‌‌ی هوشمند را برطرف کنند. راه‌حلی که به آن رسیدند، ترد بود، پروتکل بی‌سیم مبتنی بر IPv6 که می‌توانست شبکه‌ای امن، قوی، قابل اعتماد و ساده‌ ایجاد کند.

ساختار شبکه thread در خانه هوشمند
ساختار شبکه‌ی ترد در خانه‌ی هوشمند

امروزه، ترد توسط هیئت‌مدیره‌ای موسوم‌به Thread Group، شامل نمایندگانی از گوگل، اپل، آمازون، سامسونگ، کوالکام، NXP و دیگران، اداره می‌شود.

روش Thread Group برای حل مشکل شبکه‌های چندگانه، استانداردسازی نحوه‌ی تأیید اعتبار روترهای مرزی از تولیدکنندگان مختلف برای اتصال به شبکه است.

Thread Group در پست وبلاگی که در نمایشگاه CES 2024 منتشر کرد، توضیح می‌دهد که استانداردشدن پروتکل ارتباطی باعث خواهد شد که اتصال دستگاه جدید به شبکه‌ی موجود آسان‌تر شود که نتیجه‌ی آن، ایجاد شبکه‌ی مش گسترده‌تر خواهد بود.

علاوه‌بر این، Thread Group اعلام کرد که چند به‌روزرسانی دیگر برای پروتکل در سال ۲۰۲۴ فراهم آورده است که هدف از آن، افزایش قابلیت تعامل، اعتماد و انعطاف‌پذیری دستگاه‌های Thread است.

مقالات مرتبط

Thread Group دررابطه‌با به‌روزرسانی‌های مرتبط با دستگاه قصد دارد که روترهای مرزی را مجبور به ارائه‌ی «مسیر استاندارد اتصال به اینترنت» برای دستگاه‌های Thread کند. درنتیجه آن‌ها می‌توانند به‌طور مستقیم از فضای ابری برای کنترل از راه دور یا امکانات اضافی مانند ترموستات یا کنترل‌کننده‌های آبیاری برای دسترسی به داده‌های آب و هوا استفاده کنند.

گروه همچنین Wi-Fi و اترنت را به‌عنوان مسیرهای اضافی در شبکه فراهم می‌کند تا به توسعه‌ی گیرندگی شبکه‌ی مش کمک کند. این بدان معنا است که حتی اگر تعداد زیادی دستگاه Thread نداشته باشید اما به عنوان مثال یک پریز هوشمند Thread در گوشه‌ای از خانه‌تان داشته باشید، همچنان باید بتواند به شبکه‌ متصل شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.