نقش یک مخترع جوان در فرایند ساخت آینده امن برای خودروها

در دنیای فناوری و امنیت خودرو، یک مخترع جوان و با استعداد که صاحب یک شرکت دانش بنیان نیز است، به تلاش برای ارتقای امنیت خودروها می‌پردازد، او با ایده‌های نوآورانه و فناورانه، به دنبال راه‌حل‌های پیشرفته و قابل اعتماد برای محافظت از خودروها در برابر تهدیدات امنیتی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در دنیای فناوری و امنیت خودرو، یک مخترع جوان و با استعداد شیرازی که صاحب یک شرکت دانش بنیان است، به تلاش برای ارتقای امنیت خودروها می‌پردازد.او با ایده‌های نوآورانه و فناورانه، به دنبال راه‌حل‌های پیشرفته و قابل اعتماد برای محافظت از خودروها در برابر تهدیدات امنیتی است.این مخترع جوان با تلاش، پشتکار و دانش فنی خود، توانسته است با اختراع یک دستگاه به راحتی موقعیت خودرو را تعیین کند و دغدغه امنیت این حوزه را تامین کند. او علاوه بر این محصول ۱۶ اختراع دیگر نیز دارد. این جوان ابتدا خود را معرفی کرد و گفت: محمد باقر جوکار هستم ، متولد ۱۳۶۱ و اهل شیراز، فوق لیسانس مهندسی برق الکترونیک از دانشگاه صنعتی شیراز دارم. او در خصوص شرکت دانش‌بنیان شان سخن گفت و بیان کرد: شرکت ما شرکت دانش فناور هرمس است که در سال ۹۱ ثبت شد و در سال ۹۳ دانش بنیان شد.او ادامه داد: در سال ۹۹ همان شرکت را با نامی جدید ثبت کردیم و در پارک علم و فناوری فارس مستقر شدیم.

دستگاه ردیاب خودرو

او حیطه فعالیتش را شرح داد و گفت: ما به طور کلی در حوزه رشته مهندسی برق و الکترونیک فعالیت می‌کنیم؛ علاوه بر آن در گرایش های دیگر از جمله برنامه نویسی، تهیه برنامه های کامپیوتری نیز فعال هستیم و محصول اصلی شرکت ما دستگاه ردیاب خودرو است. وی افزود: دستگاه ردیاب خودرو دستگاه کوچکی است که در داخل خودرو نصب می‌شود و خودرو را در هرجایی که باشد و حرکت کند شناسایی میکند و موقعیت آن را برای گوشی صاحب خودرو ارسال می‌کند.دغدغه امنیت خودرو این فناور شیرازی از ایده این کار گفت: ایده اصلی ساخت این محصول دغدغه امنیت خودرو بود، برای مثال اگر خودرو شما دزدیده شود از دسترس شما خارج می‌شود اما با استفاده از این محصول شما می‌توانید متوجه بشوید که ماشین دقیقا کجا است و در واقع میتوانید آن را کنترل یا خاموش کنید و به آن دسترسی داشته باشید. او با بیان اینکه ابتدا دونفر بودیم که کار را شروع کردیم و به مرور زمان گسترش دادیم گفت: روز اولی که ما این کار را شروع کردیم دو نفر بودیم و بعد به مرور به ۵ نفر رسیدیم ولی الان دوباره تعداد نفرات را به خاطر اینکه بخشی از تولیداتمان را به صورت برونسپاری انجام میدهیم و از ظرفیت خالی شرکت های دیگر استفاده میکنیم کمتر کرده ایم.صادرات او از صادرات نیز گفت: ما تاکنون به صورت مستقیم صادرات نداشته ایم اما محصولمان بر روی وسایل نقلیه ای که صادر می‌شوند نصب شده و در کشور های حوزه خلیج فارس استفاده می‌شود.

۱۶ ثبت اختراع

این نخبه جوان اختراعاتش را شرح داد و گفت: من ۱۶ تا ثبت اختراع دیگر به جز محصولی که معرفی کردم دارم که در واقع سه تا از این ثبت اختراعات مورد تایید بنیاد ملی نخبگان قرار گرفته و برای آنها تاییدیه رسمی صادر شده است و برای دریافت تاییدیه نخبه سطح دو یکی از همان اختراعات که در حوزه امنیت اماکن است اقدام کرده ام.مدیرعامل این شرکت دانش بنیان از جشنواره ها و مقامات کسب کرده گفت: در جشنواره نوآوری و شکوفایی که همان جشنواره اختراعات بنیاد ملی نخبگان است من و تیمم چهار بار شرکت کردیم و سه بار اختراع مان برگزیده جشنواره شد و مقام آوردیم، علاوه برآن نیز درمسابقات رباتیک چند بار شرکت کردیم و دوبار مقام آوردیم. مشکلات مشترکی که تولید کنندگان دست به گریبانش هستنداو از حمایت ها و مشکلات این مسیر گفت‌ و ادامه داد: در این مسیر پارک علم و فناوری فارس مکان شرکت را در اختیار ما قرار داد و از مشکلات باید بگویم که مشکلات ما نیز مشکلاتی است که همه تولید کنندگان دست به گریبانش هستند و قول حمایت داده می‌شود اما به آن عمل نمی‌شود، ما انتظار داریم از شرکت های دانش بنیان حمایت شود تا بتوانند به پیشرفت کشور کمک کنند.او مشوقان خود را خانواده دانست و گفت: بیشتر اعضای خانواده ام مشوق من در این مسیر بودند که همیشه من را تشویق و حمایت می‌کردند. وی تنها رمز موفقیت خود را تلاش دانست و افزود: من رمز موفقیت را تنها تلاش کردن میدانم درواقع این تلاش است که باعث می‌شود بتوانید راه ها را پیدا کنید و به موفقیت برسید و تلاش به همراه پشتکار می‌تواند هر فردی را به موفقیت نزدیک کند‌.
او نظرش را راجع به مهاجرت بیان کرد و گفت: به نظر من باید از هر کسی که می‌تواند یک محصول و تکنولوژی تولید کند حمایت بشود تا مهاجرت نکند و دلیل فعالیت من در ایران وابستگی هایی است که دارم. این مخترع جوان در پایان توصیه ای به جوانان کرد و گفت: پشتکار داشته باشید چرا که تنها راه رسیدن به موفقیت پشتکار و تلاش است.

نوشته نقش یک مخترع جوان در فرایند ساخت آینده امن برای خودروها اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.