نقد انیمیشن Justice League x RWBY: Super Heroes and Huntsmen Part One

این بررسی انیمیشن Justice League x RWBY: Super Heroes and Huntsmen Part One در وبسایت Voices From The Balcony منتشر شده است. ویجیاتو ترجمه آن را در اختیار شما قرار می‌دهد.


انیمیشن Justice League x RWBY: Super Heroes and Huntsmen Part One یک برگردان از یک کمیک کراس‌اووری بین دنیای دی‌سی و سری RWBY کمپانی روستر تیث با نام RWBY x Justice League است که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد. بنا بر این، همانند انیمیشن Batman: The Doom That Came to Gotham و نسخه‌های متفاوتش از شخصیت‌هایش آشنا، یک بار دیگر در یک قلمرو ناآشنا قرار گرفتم.

سوپرمن (با صداگذاری چندلر ریگز) در یک دنیای شگفت‌آور با یک لباس شگفت‌آورتر بیدار می‌شود. روبی (با صداگذاری لیندسی جونز) و ینگ (با صداگذاری باربارا دانکلمن) در حال جنگیدن با یک گله از دشمنانی با نام گریم هستند. هنگامی که سوپرمن به آن‌ها می‌پیوندد متوجه می‌شود که برخی از توانایی‌هایش را از دست داده است و ظاهراً به حدود ۱۶ سالگی بازگشته است.

او تنها نیست. واندر وومن (با صداگذاری ناتالی آلین لیند)، بتمن (با صداگذاری نات وولف)، فلش (با صداگذاری دیوید اریگو جونیور)، سایبروگ (با صداگذاری ترو والنتینو)، گرین لنترن (با صداگذاری جینی تیرادو) و ویکسن (با صداگذاری اوزیوما آکاگا) همگی در همین وضعیت هستند. و هیچ کدام از آن‌ها نمی‌تواند به یاد بیاورند که چطور به این جا رسیده‌اند.

نقد انیمیشن Justice League x RWBY: Super Heroes and Huntsmen Part One - ویجیاتونقد انیمیشن Justice League x RWBY: Super Heroes and Huntsmen Part One - ویجیاتو

اکت نخست برای من کارآمد بود چرا که، همانند اعضای جاستیس لیگ، من نیز کاملاً با دنیای RWBY ناآشنا بودم و به اندازه همین شخصیت‌ها گیج شده بودم. شاید نه به گیجی بروس وین هنگامی که بال‌های خفاشی‌اش پدیدار شدند ولی نزدیک به همان. بله، او عیناً تبدیل به یک بت-من شد و همین پروسه باعث می‌شود تا ویکسن یک دم روباهی غول‌پیکر داشته باشد که اگر فیوری نباشید به آن اندازه جذاب نیست.

خوشبختانه، کری شوکراس به عنوان کارگردان یکی از اعضای بنیادین تیم روستر توث است و او و مگان فیتزمارتین در نقش نویسنده توانسته‌اند کسانی که با دنیای رمنت و ساکنانش آشنا نیستند را کم و بیش راحت بشناسانند. می‌گویم کم و بیش چرا که ورود ارثلینگ‌ها باعث دگرگونی‌های این دنیا شده‌اند تا همه چیز در Justice League x RWBY: Super Heroes and Huntsmen Part One کمی عجیب و غریب باشد.

از نظر داستانی چیزهای زیادی برای دوست داشتن در Justice League x RWBY: Super Heroes and Huntsmen Part One وجود دارد. روایت کاملاً ساده نیست و به گونه‌ای هدایت شده تا اجازه دهد که بینندگان ویژگی‌های اساسی رمنت و قهرمانانش را در حین پیش‌روی بشناسند تا پس از آغاز کاملاً سردرگم نشوند. همچنین برخی توسعه‌های داستانی جالب نیز وجود دارد؛ همانند ری‌اکشن بتمن به داشتن توانایی‌ها و کنش و واکنشش با وس (با صداگذاری کارا ابرلی).

نقد انیمیشن Justice League x RWBY: Super Heroes and Huntsmen Part One - ویجیاتونقد انیمیشن Justice League x RWBY: Super Heroes and Huntsmen Part One - ویجیاتو

سکانس‌های اکشن فراوانی برای هیجان انگیز نگه داشتن Justice League x RWBY: Super Heroes and Huntsmen Part One وجود دارد. گریم‌ها به اندازه خودشان تهدید کننده به نظر می‌رسند، و وایورن غول‌آسا می‌تواند به اندازه یک کابوس کایجو آن‌ها را پدیدار کند. نبردهای در برابر آن‌ها در محیط‌های گوناگونی رقم می‌خورد؛ از راهروهای پر از گریم‌ها تا نبردهای در آسمان با آن‌ها و تعدادی وایورن. همچنین یک یورش به یک هواپیما به دست تعدادی موجود زنبور مانند غول‌آسا نیز دیده می‌شود.

کار انیمیشن این بار توسط روستر تیث انجام شده است و، همانند دیگر تولیداتشان، یک تأثیر انیمه‌گونه نیز دارد. تفاوت بزرگی نیست ولی قابل توجه است و تغییر خوبی از به تصویر کشیده شدن‌های همیشگی تیم دی‌سی به شمار می‌آید. همچنین این دومین باری است که شخصیت‌های دی‌سی در یک فیلم انیمیشنی تماماً کامپیوتری پدیدار می‌شوند که نخستین بار مربوط به سال پیش و انیمیشن Batman and Superman: Battle of the Super Sons می‌شود. ظاهر انیمیشن Justice League x RWBY: Super Heroes and Huntsmen Part One نسبت به ساخته‌ی پیشین به طرز قابل توجهی بهبود یافته است.

انیمیشن Justice League x RWBY: Super Heroes and Huntsmen Part One سرگرم کننده است و حتی برای منی که کاملاً با فرانچایز RWBY و با برخی از شخصیت‌های خرد دی‌سی ناآشنا هستم کارآمد به حساب می‌آید. و برایم جالب است که بدانم قسمت دوم از داستان را چگونه هدایت می‌کنند چرا که مثل یک کلیف‌هنگر همیشگی به پایان نمی‌رسد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.