نقاشی باستانی کشف شده در ایتالیا، پیتزا نیست

طی روزهای اخیر تصویری از بقایای شهر باستانی پمپئی در ایتالیا در فضای مجازی دست به دست می شود که در توضیح آن گفته می شود این تصویر متعلق به قدیمی ترین پیتزای جهان با قدمتی حدود ۲ هزار سال است در حالی که مطالعات باستان شناسان نشان می دهد این موضوع حقیقت نداشته و این تصویر به پیتزا ارتباط ندارد.

به گزارش سیناپرس، چندی پیش باستان شناسان موفق به کشف یک تصویر دیواری باستانی در شهر پمپئی شدند که حدود ۲ هزار سال پیش به دلیل فوران آتشفشان وزوو در ایتالیا به زیر خاکستر و مواد مذاب فرو رفته بود. در ابتدا تصور بر این بود که نقاشی دیواری طبیعت بی جان، یک پیتزا را به تصویر می کشد، اما باستان شناسان می گویند که این تصویر، غذای نمادین ایتالیایی نیست.

باید توجه داشت که این نقاشی دیواری حدود ۲ هزار سال پیش ومدتها قبل از ورود مواد اصلی پیتزا یعنی گوجه فرنگی و پنیر موتزارلا به ایتالیا کشیده شده است. در واقع گوجه فرنگی یک ماده غذایی جدید در سفره بشر محسوب شده و تنها چند قرن پیش و پس از کشف قاره آمریکا به اروپا وارد شد. از سوی دیگر شواهد تاریخی نشان می دهد که برای نخستین بار ساخت پنیر موتزارلا نیز در حدود سال ۱۷۰۰ میلادی در شهر ناپل انجام شد.

به گفته کارشناسان، به نظر می رسد بر خلاف نظر عامه مردم که این نقاشی دیواری را به شکل پیتزا تفسیر کرده اند،  تصویر موجود در نقاشی باستانی یک فوکاچیا است که از میوه ‌هایی شامل انار و احتمالاً خرما تشکیل و با ادویه یا نوعی پستو تکمیل شده است. در این نقاشی دیواری، غذای فوق الذکر روی بشقابی نقره ای سرو شده و جامی در کنار آن قرار دارد.

در واقع به باور باستان شناسان، این نقاشی دیواری پرحاشیه یک غذای نسبتاً مقرون به صرفه را به تصویر می‌ کشد که در یک محیط مجلل سرو می ‌شود. گابریل زوکتریگل، مدیر سایت باستان ‌شناسی پمپئی، در این رابطه می ‌گوید:  در نگاه نخست این تصویر بی شباهت به پیتزای امروزی نیست که به ‌عنوان یک غذای ارزان قیمت ویژه فقرا در جنوب ایتالیا متولد شد اما توجه جهان را به خود جلب کرده و امروزه در رستوران‌ های سراسر جهان ارائه می ‌شود.

به گزارش سیناپرس، پمپئی یکی از شهرهای روم باستان بود که در فوران کوه وزوویوس در نزدیکی آن در سال ۷۹ پس از میلاد ویران شد. این رویداد ناگهانی و مرگبار بخش زیادی از بقایای شهر را دست نخورده باقی گذاشته و شهر و ساکنانش در زیر لایه ای خاکستر آتشفشانی مومیایی شده و این مکان اکنون به یک پروژه باستان شناسی و جاذبه توریستی بزرگ تبدیل شده است.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: foxnews

نوشته نقاشی باستانی کشف شده در ایتالیا، پیتزا نیست اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.